|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva baker dere til jul?
Jeg må innrømme at jeg har hamstret. Kiwi på Gosen. Kjøpte seks pakker der på fredag. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har vært overalt her uten å finne og gav opp. En venninne fikk tak i på Brustad Brua til meg i går kveld, 4 pakker, så nå er vi reddet for en liten stund. Og en annen har fått tak i 2 til meg i Ryfylke. Så nå må det vel bakes mer. Har planer om å lage bountykuler i morgen, første gang. Kanskje blir det kokosmakroner også, lettvint og godt.
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva baker dere til jul?Kringlene: Jeg ruller ut en pølse og bøyer endene mot hverandre til en klassisk kringlefasong, stapper endene litt ned bak på midten. Når de hever seg forsvinner åpningene, men kringleformen er der. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hva baker dere til jul?Ah, jeg tror faktisk jeg ser det for meg, for første gang! De endene krysser hverandre, gjør de ikke? Har du et nærbilde av en kringle liggende, tilfeldigvis? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Einsam
|
Sv: Hva baker dere til jul?Pleier stort sett bare å bake pepperkaker, har så lite julebesøk at småkakene bare blir spist av ungene uansett.. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Nei, men jeg tror faktisk jeg skjønner. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå fikk jeg lyst til å bake de! Har aldri bakt aniskringler. Men julebrød har jeg bakt, sånn med rosiner i. Det vil jeg ha i år, så snart jeg får mer mel i hus. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Aniskringler smaker godt og ungene synes det lukter jul av det, så jeg føler jeg er nødt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva baker dere til jul?Jeg har bakt lefser og mandelbunn m/gul-krem i dag. I tillegg har jeg planer om pepperkaker (mest for selve bakingen og pyntingen), kolakaker og kransekakestenger. Et lass med rundstykker hører også med. Jeg er glad i å bake, så det kan godt tenkes at det blir bakt litt mer før jul
|
|
|
#12 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva baker dere til jul?Julebakst spiser vi lite av, så det lager vi ikke. unntaket er pepperkakehus. Jeg velger heller å bake andre ting til jul; i år skal jeg bake boller, rundstykker og sjokoladekjeks. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Men det er vel julebakst det også, hvis du baker det til jul? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hva baker dere til jul?Pepperkaker ilag med ungene.
|
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva baker dere til jul?Neiman Marcus cookies er det eneste jeg alltid baker. Så blir det kanskje Serinakaker også.
|
|
|
#17 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Hva baker dere til jul?Myke, vidunderlige bergenske kakemenn. Sist redigert av silje : 05-12-11 kl 10:36. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hva baker dere til jul?Jeg baker kakemenner, sirupsnipper, risboller, sandnøtter og av og til coockies.
|
|
|
#19 |
|
Borte
|
Sv: Hva baker dere til jul?I år er sikkerlisten pepperkaker, kolakaker og knekk-kaker. Også får jeg krumkaker av mamma.
|
|
|
#20 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hva baker dere til jul?Jeg baker brune pinner, Maryland Cookies og myke vannkringler.
|
![]() |
|
|