|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Hvor mye bruker familien på sommerferie? | |||
| 0 - 2 000 |
|
8 | 8,08% |
| 3 000 - 10 000 |
|
17 | 17,17% |
| 11 000 - 20 000 |
|
16 | 16,16% |
| 21 000 - 30 000 |
|
23 | 23,23% |
| 31 000 - 40 000 |
|
16 | 16,16% |
| 41 000 - 50 000 |
|
7 | 7,07% |
| 50 000 - 70 000 |
|
7 | 7,07% |
| Over 70 000 |
|
5 | 5,05% |
| Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Jeg stemte mellom 20 og 30 000. Jeg er ikke helt sikker på hva vi pleier å bruke. Sambo har planleggingsvegring, og det ender ofte opp med å bli dyrere enn det trenger av den grunn.
|
|
|
#23 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Fly og bosted har vi betalt 33.000,-, 3 uker i Naples/Marco Island, Florida.
|
|
|
#24 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Det varierer. I år kostet den ingenting, vi var på hytta (som ikke er vår, og dermed helt gratis). Til sommeren vurderes USA, da blir det dyrt tror jeg. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Vi reiser hjem til mamma. Bussen tar hele dagen og koster ca 1000 kr t/r for oss begge to (en voksen og et barn i skolealder). Og det er det hele. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?I år brukte vi rundt 12000 på turer til København ,Gøteborg og hytta, neste år har vi bestilt tur til Rhodos i mai, det koster oss 9000, så skal vi til Kristiansand, det koster oss rundt 3000. Hytta etter der som koster oss 1500 i kjøring eller noe sånt å så blir det noen dagsturer hit og dit. Vil tippe vi kommer opp i rundt 17-18000 til sammen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Det varierer selvfølgelig litt. Vi er 2 voksne og 2 barn.
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Jeg svarte 3000-10 000kr. Litt varierende hvor vi havner hen, men reiser ikke langt. 5 stk. I år var vi i Danmark og det kom på 8380kr + 4385kr. Det er vel det dyreste vi har feriert, men da var alle attraksjoner, frokoster og 5 middager med drikke inkludert. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Vi holder oss tett oppunder 30 000. Jeg blir ofte forskrekket over prisnivået på standard charterreiser og konstaterer at veldig mange nok bruker mye mer penger enn oss på ferie, selv om jeg synes at feriene våre absolutt blir dyre nok.
|
|
|
#31 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Ja, jeg blir også overrasket over charterpriser. Vi er sjelden på den type ferie, men bestilte et sunwingsenter med bare to av ungene for noen få år siden. Det kosta 34 000 for to uker. Det synes jeg er dyrt, leilighetskvaliteten tatt i betraktning... |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Jeg stemte 11 - 20 000.
|
|
|
|
#33 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Reise- og opphold har vært bensin- og campingplassutgifter for oss de siste årene. Vi har fartet rundt i Norge og Sverige med eget hus på ryggen. Tror ikke det blir noen store utenlandsferier på oss på en god del år enda, men vi er heldige og har hytte vi kan disponere på sommeren.
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye koster sommerferien?I år var vi i Usa, 17 dager i Florida, delt på Fort Lauderdale og Orlando.
|
|
|
|
#35 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Trodde det var med alt, og svarte mellom 3 og 10 000. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Det kommer helt an på. Noen år er vi på hytta og kanskje en helgetur i Skandinavia og betaler kanskje 1000,- for reise og opphold, andre ganger reiser vi en måned til andre verdensdeler og betaler 40.000,-. Spe på med litt Danmarksturer for kanskje 8000,-
|
|
|
#37 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvor mye koster sommerferien?3000 - 10.000
|
|
|
#38 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Vi bruker rundt 10 000. Enten så drar vi til hytta ved sjøen, eller så låner vi hus i Spania av foreldrene mine. Når minstemor blir litt større så blir nok feriene dyrere også, men jeg synes det er bortkastet både tid og energi å reise til steder hvor det er noe annet som skjer enn å slappe av med en ettåring.
|
|
|
#39 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Sommerferien ligger an til å bli ganske billig, kanskje 15 000 i reise og opphold for fire i ca. to uker (og i et land med lave mat- og underholdningsutgifter). Ene og alene fordi vi skal på grisedyr påskeferie. Vi har generelt høye reisebudsjetter, fordi det er vårt absolutt mest prioriterte luksusområde.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye koster sommerferien?Var nettopp inne og så på vår bestilling for neste år, og den turen koster 90.000,-, men dette er for all inclusive for 5 personer. Uten all inclusive ville det kostet 64.400,-. Vi har bestilt villa med eget basseng på en resort på Kypros - 2 uker. |
|
|
|
![]() |
|
|