Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Venninnekveld med gluten- og melkefri mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-11, 22:06   #21
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venninnekveld med gluten- og melkefri mat?

Eller kanskje jeg bare skal kjøpe kake ferdig? Har egentlig litt dårlig tid i morgen til å lage all mat når jeg må gjøre sånn om på planene. Også lager varm bringebærsaus ved siden av og soyais? Ser butikken nærmest jobben min skal forhandle denne kaka.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 22:08   #22
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er ok, den kaken der. Men den smaker mer krydderkake enn sjokoladekake. (Bare sånn at du vet om det. Jeg synes den passer bedre med en fruktsalat enn is. Ble litt skuffet når jeg ventet sjokoladekake. )

Gammel 23-11-11, 22:10   #23
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Den er ok, den kaken der. Men den smaker mer krydderkake enn sjokoladekake. (Bare sånn at du vet om det. Jeg synes den passer bedre med en fruktsalat enn is. Ble litt skuffet når jeg ventet sjokoladekake. )

Fruktsalat er jo godt det da, så det kan jeg jo fikse isteden. Bare droppe is. Litt redd for å prøve sjokoladefondanten første gangen når gjestene er her.

Gammel 23-11-11, 22:13   #24
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den jeg la lenke til er en Brownies da. Den er helt himmelsk, og lett å lage. Men det er jo alltid greit å gjøre det enklere når du ikke har så mye tid. Og fruktsalat er godt!

Gammel 23-11-11, 22:28   #25
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Dropp den allergikaka. Den smaker kanel, og er uanstendig dyr. Fruktsalat er mye bedre!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 22:30   #26
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Dropp den allergikaka. Den smaker kanel, og er uanstendig dyr. Fruktsalat er mye bedre!

Da kjøper jeg inn så jeg kan teste brownies som DM linker til, også ser jeg om jeg rekker eller setter i gang mannen, men da lager jeg fruktsalat til dessert. Kan kjøpe litt vanlijekesam vi andre kan ha på. Er jeg sær da?

Så var det middag da. Bombarderer dere med spørsmål.

Gammel 23-11-11, 22:50   #27
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Taco?

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 23:10   #28
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Nå har jeg funnet ut hva jeg skal servere først. Thailansk kyllingsuppe fra Santa Maria som er laget på kokosmelk. Den er faktisk veldig god, men lager den sjelden for ungene liker den ikke. Også koker jeg ris ved siden av for den suppa blir veldig godt med litt ris i også.

Tom kha suppe

3-4 porsjoner

1 pose Santa Maria Tom Kha Soup Mix
1 boks Santa Maria Creamy Coconut Milk, 500 ml
eller Santa Maria Coconut milk
4-6 dl vann
2-3 kyllingfiléer, i små biter
2-3 tomater, i små biter (eventuelt knuste tomater på boks)
5-7 ferske sjampinjonger, i skiver
1/2 rød paprika, i tynne strimler

TILBEREDNING
Bland Tom Kha soup mix, kokosmelk og vann. Brun kyllingfiléen og tilsett denne. La det koke til kyllingen er gjennomkokt (ca 2-3 min). Helt til slutt tilsettes tomater, sjampinjonger og paprika. Smaker nydelig!
Tips! En ekstra smaksopplevelse blir det med fersk koriander i suppen, og Santa Maria Fish sauce gir suppen en kraftigere saltsmak.
Lekkert å toppe med noen tynne strimler med chili rett før servering. Nb! Passer best for de som liker ekstra "spicy" mat.

Gammel 23-11-11, 23:23   #29
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Det høres ut som en bra middag! Og nei, det er selvfølgelig ikke sært servere kesam ved siden av.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 23:40   #30
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bare husk på å lese på innholds listen til sausen, ofte er asiatiske retter med soya saus og de inneholder ofte gluten.

Gammel 23-11-11, 23:50   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Bare husk på å lese på innholds listen til sausen, ofte er asiatiske retter med soya saus og de inneholder ofte gluten.

Det er ingen soyasaus i denne suppa, og jeg har lest opp innholdsfortegnelsen for henne det gjelder på telefon. Tok ingen sjanser. Så den gikk visst greit.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.