Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøper dere "gamlisgodteri"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 19:08   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere "gamlisgodteri"?

Nei, jeg kjøper aldri dette. Jo, bringebærdrops på kino.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:09   #22
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er gamlis, men tydeligvis ikke i godterismak. Spiser ikke så mye godteri, men liker å ha med en snickers eller flere når jeg er på tur. Og så hender det jeg snapper med meg en stang heksehyl når jeg handler etter jobb.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:09   #23
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kongen av Danmark. En sjelden gang. Og mandelstang, det synes jeg hører med til samme kategori.

Gammel 21-11-11, 19:12   #24
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mokkabønner? Det er bare kremtoppenes onde søster, pakkene ligner ved første blikk i butikken, men smaker virkelig ikke like godt.
Jeg kjøper vel ingenting på lista over, bortsett fra hvis vi handler smågodt på Folkemuseet, da inngår vel Kongen av Danmark i kremmerhuset.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:12   #25
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Cuba, Nero og peppermynte karameller. Krembanan sist sett og kjøpt hos Nidars fabrikkutsalg.

Gammel 21-11-11, 19:15   #26
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan finne på å kjøpe en pose kamferdrops. Og til jul er kremtopper, moccabønner, bridgeblanding og engelsk konfekt et must.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:15   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Kamferdrops Nei
Kongen av Danmark-drops Nei
Maltblokker Nei
Krokantrøffel Nei
Mokkatrøffel Nei
Krembanan Ja
Lohengrin Ja

Krembanan og Lohengrin er blant mine favorittsjokolader.
Mandelstang er helt nydelig dersom den er myk, har den blitt hard er gleden kortvarig.
I tillegg kjøper vi Kremtopper og Mokkabønner litt dann og vann. Sistnevnte kjøpte faktisk minsten på 9 til lørdagsgodt i helga, så her har til og med kommende generasjon 'gamlisgodteri' blant favorittene.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:16   #28
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Her hender det unga velger Lohengrin når de får finne seg en sjokolade.
Og krembananer er jo kjempegodt.
Kamfer og maltblokker er jo ogsp godt, men blir sjelden kjøpt.
(Mellombror synes kandissukker er toppen av lykke).

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:17   #29
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker sherry og spiser operamints. Hvilket blir ansett som "gamlisnykker" av gode venninner.

Gammel 21-11-11, 19:18   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kamferdrops kan jeg ikke spise pga de skjøre tennene mine. :gamlere enn gamlisene:

Gammel 21-11-11, 19:19   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers er jeg litt sånn "godis er godis". Så lenge det ikke er ødelagt av nøtter og den slags uhumskheter, da. Eller er for hardt, altså.

Gammel 21-11-11, 19:21   #32
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper ikke noe av det, det tilhører i alle fall til sjeldenheten.
Dersom du lurer på om jeg liker noe av det, så er svaret, ja! Hvorfor det ikke kjøpes vet jeg ikke, er vel andre ting som er mer synlig og som frister.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:26   #33
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

HELT enig

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hm... Kan ikke påstå jeg kjøper noe av det på den lista, enda jeg føler meg som et fossil i ny og ne.

Men mokkabønner - steike, det er godt, det.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:26   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lohengrin har vært min yndlingsjokolade siden jeg var barn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:29   #35
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor ung er jeg om jeg må google Lohengrin?

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:29   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, kongen av Danmark! Får man kjøpt det noe sted fortsatt? Fylte drops er også godt. Og Krokan- og mokkatrøffel!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:33   #37
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Kremtopper, Lohengrin, Mandelstang og bringebærdrops! Og Troika, men den er muligens ikke antikvarisk nok?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:51   #38
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Kongen av danmark er så godt!
Og jeg kjøper mokkabønner, mokkatrøffel, krokantrøffel med jevne mellomrom.

Gammel 21-11-11, 19:53   #39
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper av og til Lohengrin og Kongen av Danmark.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:57   #40
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Tenåringen elsker lohengrin så det kjøper jeg til henne av og til. Mandelstang er jeg veldig glad i og kjøper det innimellom. Jeg kunne sikkert kjøpt kongen av danmark også og ungene ville blitt overlykkelig om jeg kjøpte kamferdrops til de.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.