|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?
Da stiller det seg litt annerledes, synes jeg. Vi har veldig få sosiale arrangementer (vi må jo betale alt selv, julebordet også) så da blir det ikke så mange muligheter til å treffes utenom jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Alle må få lov til å gjøre hva de selv vil, men jeg går ikke glipp av vårt julebord, fantastisk god mat, god underholdning og masse gode kollegaer med følge. I fjor var jeg hjemme i 6 tiden om morgenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Peppy!
|
Denne er jeg enig i. Noen jobber har et visst krav til deltagelse i sosiale arrangementer, som gjør at man må stille. Men det gjelder jo ikke de fleste, og da synes jeg det er greit å ikke være med. Men jeg ville kanskje følt meg mer forpliktet dersom det var små forhold, med kun en liten gruppe kollegaer. (Min forrige arbeidsgiver var et gigantfirma, hvor vi hadde julebord med sikkert 500 mennesker. Det må da være helt frivillig å være med på, slike digre arrangementer kan forbeholdes de som liker sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg liker virkelig ikke å gå på julebord, synes rett og slett det er kjedelig, så jeg holder meg hjemme. Når jeg i tillegg er ekstremt kveldstrøtt er ikke dette en setting som passer for meg. Heller en ekstra dag på jobb enn et julebord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
superbruker
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Man må ikke. Jeg velger å ikke gå. Det kunne faktisk ikke falt meg inn å gå på det. Alle er samlet, dvs at en ca 120 pers er invitert. Jeg melder meg konsekvent ikke på sånne store events. Vi må betale alt selv pluss at en del har med kake samt det vi skal drikke. For det første blir det dyrt. Jeg prioriterer heller å bruker pengene mine på andre ting. For det andre misliker jeg sterkt sånne store tilstelninger. Jeg har det ikke gøy og syns at det er fryktelig slitsomt. Summasumarun, det er uaktuelt for meg å gå.
![]() |
#27 |
By the Sea
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg strekker meg langt for å være med på sosiale arrangementer med jobben - jeg drar selv om jeg er sliten. (Men ikke om jeg er utslitt eller det på annen måte ville være et urimelig løft).
![]() |
#28 |
maler
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Nei, man må ikke. Men det kan være en lur ting å gjøre med tanke på arbeidsmiljøet. Jeg skjønner deg imidlertid godt når det har vært såpass mye i det siste.
![]() |
#29 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Nei man må ikke, men man faller vel litt utenfor sosialt sett om man ikke er med?
![]() |
#30 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Det er nettopp det som ofte er i det private, man arrangerer flust med fagdager og seminarer, med påfølgende sosialt på kvelden, som ikke egentlig blir så 100 % frivillig. Blir det mange slike, så er det ikke alltid jeg får det til, selv om jeg synes det kan være kjempehyggelig. Hadde jeg ikke orket når julebordsesongen var igang, så hadde jeg heller slappet av hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
flisespikker
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg synes det er synd om man velger bort alt av sosiale jobbevenementer uten at det er noen spesiell grunn til det. Har man flere sosiale tilstelninger på relativt kort tid, synes jeg det er langt mer legitimt å droppe ett eller flere av dem.
![]() |
#32 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Så lenge jeg må betale det selv så mener jeg det må være opp til meg selv om jeg ønsker å bruke penger på julebord. I år skal jeg ikke gå. Litt fordi jeg ikke har barnevakt, litt fordi jeg ikke helt er fan av julebord med partner, og mest fordi jeg rett og slett ikke har lyst.
![]() |
#33 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Jeg synes Zoe skriver bra i sitt innlegg, og vil fremheve det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
flisespikker
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Jeg opplever ikke at noen sier at det ikke er lov til å ikke gå på julebord, og antok forsåvidt at spørsmålet til Tjorven var ment som en spissformulering. Selvsagt er det lov til å ikke velge å bruke en kveld på sosialt samvær med kolleger, selvsagt er det et valg. Og skal man velge, vurderer man for og mot, og da synes jeg at argumentene for å gå på julebord er forholdsvis sterke (mindre sterke hvis det, som i Tjorvens tilfelle, er snakk om ett blant flere sosiale arrangementer disse par ukene), slik at det "trengs" forholdsvis sterke argumenter mot for å velge å bli hjemme. Men velger man det, er man naturligvis i sin fulle rett, og ingen kan avkreve begrunnelse eller påstå at den er for dårlig.
![]() |
#35 |
kamerat
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Takke nei til gratis middag på Grefsenkollen?!
![]() |
#36 |
--
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Nei, jeg synes ikke man må. Og er du med på de andre som skjer, så må jo det være greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Sier som mange andre, det kommer an på bedriften, hvor stor den er og hvor mange arrangementer en har i løpet av året. I ditt tilfelle, der du skal være sammen med dem så mange kvelder samme uke, hadde jeg glatt sagt nei hvis jeg ikke hadde lyst.
![]() |
#38 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() |
![]() |
#39 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Må/bør man gå på julebord?Man må på ingen måte gå på julebord. Hvordan man bruker sin fritid er en frivillig sak. Og det er mye viktigere for arbeidsmiljøet at man er en god kollega resten av året enn om man ofrer familiekvelder og sitter et sted man ikke har lyst til å være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, akkurat dét er jo litt galskap da.
![]() |
|