|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Ja, det skal jeg ha - jeg forteller like gjerne om mine egne fadeser som andres.
![]() |
#22 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg merker stor forskjell på kjerringsnakk i Oslo og i den lille hjembyen min. I Oslo er det mer fremsnakking og baksnakking i hjembyen. Kanskje folk rett og slett er mer kjerringaktig i småbyer?
![]() |
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg pleier å baksnakke Polyanna jeg. Jeg pleier å si "vi kan ikke være som henne alle sammen, vi får bare gjøre det beste ut av det vi har". |
![]() |
![]() |
#24 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Snakk og snakk. Jeg liker å kalibrere min oppfatning av verden mot andres, det kan da innimellom dreie seg om andre personer og deres handlinger, utsagn og valg. Dersom jeg merker at det tar av, vil jeg forsøke å roe ned karusellen.
![]() |
#25 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg liker veldig dårlig ordet "kjerringsnakk" og negativ bruk av "kjerring". Det forsterker fordommen om at dette er en typisk kvinnelig egenskap, å slarve om andre, og det mener jeg er feil.
Nok en fordom/myte, etter min mening. Jeg bor i en småby, men opplever i liten grad baksnakking og slarv.
![]() |
![]() |
#26 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Det er fortsatt noen eldre igjen på det tunet vi bor på, de blir færre. Det er tilfeller hvor de har spurt meg om andre naboer, men jeg velger å ikke besvare. Det blir goes around comes around. Nå fikk vi nye naboer som ventet tvillinger, men så gjorde de plutselig ikke det. Veldig ekkelt.
![]() |
#27 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?
Er det? Jeg synes det er påfallende og "sjeldent" hver gang jeg treffer på en mann som slarver i negativ forstand, men jeg har kanskje bare vært heldig og sluppet unna dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg kjenner forresten mange nok menn som slarver også. Ikke at det er noe bedre. Innimellom har de andre temaer og "offer" for slarvet, men det er ikke et rent damefenomen altså.
![]() |
#29 |
This is normal!
|
Den jeg kjenner som slarver mest er en mann, og jeg kjenner mange kvinner som ikke slarver i det hele tatt.
![]() |
![]() |
#30 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Noen, jeg skjønner hva du mener. For meg er imidlertid det å "oppførre seg kjerringaktig" en mentalitet, og det er noe alle aldersgrupper og begge kjønn kan gjøre. Det er sikkert et uttrykk som med hell kan erstattes av et nøytralt et, men jeg vet ikke hvilket? "Sladder" er ikke helt dekkende for den mentaliteten jeg tenker på. Bytter gjerne uttrykket ut med et bedre.
![]() |
#31 |
~~~~~~~
|
Tro du meg, menn slarver de også! *jobber i mannsdominert yrke*.
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg kan godt slarve litt med mannen min feks, eller min beste venninne. Men jeg opplever ikke slarving andre steder egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Men jeg ser jo f.eks. i den lille bygda hvor min mann er oppvokst så er det jo stor lykke den dagen ligningen blir lagt ut. Da skal alle sjekkes i hue og ræva, så man kan finne ut hvordan de hadde råd til den nye bilen eller den dyre reisen de var på. Og jeg ja, jeg blir irritert på sånt. Når det første folk spør med en smålig stemme "Hvor mye kostet det?" eller "Jøss, har du arvet penger?" istedenfor å si "GRATULERER!" når man har kjøpt noe nytt, da kjenner jeg også irritasjon. Jeg syntes ofte at økonomi er gjennstand for spekulasjoner og slarv, det minner om misunnelse, hvilket jeg anser som en dårlig egenskap.
![]() |
#34 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg sier ikke at det alltid er forskjell på stor og liten by. Jeg sier bare at jeg erfarer at det er forskjell, men kanskje er ikke vennegjengen min i gamlebyen litt utenfor normalen. Og jeg har full tro på at de kan være litt mer kjerringaktige enn gjennomsnittet for småbyer.
![]() |
![]() |
#35 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg også, selvsagt, de fleste kvinner jeg kjenner slarver ikke. Men jeg kjenner/vet om langt flere kvinner enn menn som slarver, og har helt til nå trodd at det damene ligger minst et par hestehoder foran når det gjelder antall slarvere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Åh, dette traff meg synes jeg! Jeg skal ikke si at jeg ikke er åpen for å høre om litt sladder, men må innrømme at jeg oftest har nok med meg selv og mitt når jeg skal snakke med andre
![]() |
#37 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg aner ikke noe om generelle trender på forskjeller by og bygd, men min erfaring med Oslo er mindre slarv og mindre nedsnakking enn på bygda der det var sånn ca hovedtema i mange samtaler. Og så merker jeg regionale forskjeller: Sør på vestlandet, der jeg kommer fra, er det mye på hva folk GJØR. Særlig om de stikker seg ut på noe. Han der fyren som driver og SPRINGER hele tiden, hva gjør han nå DET for, og hun der med alle ungene med forskjellige fedre, og han andre som liksom er trygdet men male huset, DET kan han, ja!
![]() |
#38 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Men, når jeg tenker meg om, det kan være like så mye miljøene jeg ferdes i her, vs. der jeg kom fra. Her er jeg jo i et mye mer selvvalgt miljø. For jeg har jo hørt naboene her i Oslo over hagegjerdet, der de sitter og legger ut om det aller meste (og det meste er galt). Men de omgås jeg jo ikke.
![]() |
#39 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Er du omgitt av/bidrar du til kjerringsnakk?Jeg blir skikkelig trassig av sånn negativ omtale av folk som ikke er til stede, og begynner gjerne å forsvare eller forklare - enda jeg ikke kjenner vedkommende. :mangler sosiale antenner:
![]() |
#40 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Om disse gardinene nå var GØRRstygge, hadde de ikke blitt kommentert? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|