Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Londontips for noviser

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-11, 14:13   #21
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Londontips for noviser

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg skal også snart til London, men med barn da.
(egentlig for at de skal besøke faren sin, men vi får jo noe tid alene også)
Så jeg tar med meg tipsene deres.

Hvor gamle er ungene dine? Lion King er en kjempeopplevelse for ungene. London Eye pleier også å falle i smak! I St. Jamses park (litt usikker på navnet, men en av parkene foran Buckingham Palace i retning Big Ben) møtte vi på masse ekorn, ender og svaner.

Gammel 02-11-11, 15:29   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biff burde vel være innefor hva hun tør å smake på? I såfall anbefaler jeg The Hawksmoor. Jeg har vært på den i Commercial Street, men jeg vet at andre FPere har testet den i Seven Dials (tror jeg det var?). Biff blir aldri det samme igjen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 15:59   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Biff burde vel være innefor hva hun tør å smake på? I såfall anbefaler jeg The Hawksmoor. Jeg har vært på den i Commercial Street, men jeg vet at andre FPere har testet den i Seven Dials (tror jeg det var?). Biff blir aldri det samme igjen.

Jeg var der sist jeg var i London, på Tallys anbefaling, og som hun sier: biff blir aldri det samme igjen.

NB. Bordbestilling er ofte nødvendig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 17:54   #24
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Biff er et sikkerstikk! Takk for link! Jeg skal prøve og få bestilt bord.

Nå prøver jeg også å få bord på tesalongen Teo linket til! Det var virkelig ett tips midt i blinken for oss to, mamma syntes det var suverent Og virkelig ikke noe jeg hadde kommet på på egen hånd!

Jeg visste det var lurt å lage en slik tråd før vi reiste

Gammel 02-11-11, 18:26   #25
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Da har jeg bestilt. Det var bare ledig på den i Commercial Street. Hvor er egentlig Hackeny? Og hvordan kommer man seg dit? Taxi? Tube?

Gammel 02-11-11, 18:37   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du tar tuben til Liverpool St. Station og spaserer bort. Det er bare 5 min å gå. Den ligger i et businessområde og er litt anonym.

Hackney er før øvrig østlondon, veldig up and coming og kul bydel. Anbefaler en tur innom Spitalfields Market når dere er i området, der ligger verdens beste sjokoladebutikk; Montezumas.

Gammel 02-11-11, 18:41   #27
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

For seriøs shopping ville jeg tatt turen ut til http://uk.westfield.com/london. De er oppe til klokken 22 på torsdager, så jeg ville reist dit da.Der var det mange butikker som solgte Hunter-støvler også.
Ellers liker jeg godt å handle i Covent Garden/Seven Dials-området.

Les Miserables er min favoritt-musical. Jeg kan ikke la være å anbefale den.

Camden ville jeg tatt i helga.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 18:45   #28
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hvor gamle er ungene dine? Lion King er en kjempeopplevelse for ungene. London Eye pleier også å falle i smak! I St. Jamses park (litt usikker på navnet, men en av parkene foran Buckingham Palace i retning Big Ben) møtte vi på masse ekorn, ender og svaner.

Jeg er forsåvidt enig i at Lion King er storslått og flott, men hadde en fantastisk kveld på Stomp. Kjempegøy og utrolig flinke mennesker på scenen. Frøkna her er straks seks og hun storkoste seg og snakker om det fremdeles.

Gammel 02-11-11, 19:03   #29
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Afternoon tea er magisk. Og makroner fra laduree. Og så er jeg en sucker for bygninger, kanskje spesielt kirker (av en eller annen merkelig grunn) og koste meg veldig i både westminister abbey og st. pauls, british museum klarte jeg og å kose meg på, samt tate modern.
Hakkasan hadde veldig god kinesisk mat, og en utrolig bar.
Og neste gang står Jamies fifteen samt en av Ramsays restauranter på tapetet.
London er en fantastisk by, kos dere.

Gammel 02-11-11, 19:38   #30
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Denne anbefalingen din leste jeg for en stund siden i en annen tråd, Tallulah, og derfor har jeg bestilt bord på Hawksmoor til neste uke når jeg skal til London. Riktignok den i Covent Garden-området, men det er vel samme standard der.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:40   #31
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

London med barn? Da er svaret Science Museum. De har en egen barneavdeling der alt er lov å ta på, prøve ut og eksperimentere med. Det er moro for de voksne også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:50   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Denne anbefalingen din leste jeg for en stund siden i en annen tråd, Tallulah, og derfor har jeg bestilt bord på Hawksmoor til neste uke når jeg skal til London. Riktignok den i Covent Garden-området, men det er vel samme standard der.

Det vil jeg tro, det var vel der Teo var. Kos dere!

Gammel 02-11-11, 20:19   #33
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vil jeg tro, det var vel der Teo var. Kos dere!

Nei, vi var på den samme som du var på.

Og vi tok drosje, vi da. :lat:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:26   #34
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Bestill sånne biffdryppede stekte poteter! Hawksmoor var en opplevelse som rett og slett ga langvarige abstinenser. Desserten var helt fantastisk også, en svart pudding med noe kremgreier oppå. *sikle* Vi var på Seven Dials. Jeg må snart til London igjen!

Gammel 02-11-11, 22:47   #35
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var i London i høst og da besøkte vi
Nahm- fancy thai-restaurant
The Ledbury- To stjerners restaurant med fantastisk mat i litt mer "vanlig" stil.
Afternoon tea på Hyatt regency- fabelaktig. De rotet med regningen så de glemte faktisk ganske mye Champagne. Ble billig moro.

Ellers så er det stas å spise pubmat på en typisk brun britisk pub og smake seg bortover tappekranene.

Hakkasan har jeg også vært på. Veldig god kinesisk mat. Stilige lokaler.

Vi tok turistbuss litt rundt en dag og synes det er helt strålende litt historie, god utsikt og man kan bare hoppe av når man vil. Tate var også veldig kult!

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 23:49   #36
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jamie Olivers restaurant Jamie's Italian kan varmt anbefales. Rustikt, uformelt og hyggelig lokale, grei betjening, nyydelig mat. Prisene er så lave at man nesten ikke tror det. Til lunsj er det stort sett bare å møte opp, til middag er det ikke mulig å bestille bord, og litt venting må påregnes.

Rett inn fra Oxford Circus var jeg på en annen italiensk restaurant, Ponti, som overasket med noenlunde decent mat, selv om den lå kun 10 skritt unna turisttråkket.
Vi spiste frokost på Joe and the Juice i Oxford Road. Gammel fransk bakerikjede med ferskt bakverk og utebord. Kjeden Nero så også ut til å være hyggelige frokoststeder.

Hunter barnestøvler er tror det eller ei vanskelig å få tak i, men Russel and Bromley i Kensington High Street har i kjelleren.

Jeg liker meg i Camden og i Notting Hill. Tate og British Museum er favorittmuseer.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 00:37   #37
Nefertiti
Aktiv

Nefertiti sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Et annerledes og artig spisested er restauranten Sarastro i Drury Lane ved Covent Garden. Helt unike lokaler, ser ut som et teater inni Der er det operasang til maten kl. 14.30 og 20.30 på søndager og kl. 20.30 på mandager, bord bør reserveres på forhånd. Maten er tyrkisk/middelhavsinspirert, og både maten og prisen er god. Her er link:
http://www.sarastro-restaurant.com/index.php

London har mange flotte puber, men for å finne 'godbitene' blant dem så kanskje denne publisten kan hjelpe: http://www.pubs.com/main_site/herita...ar_london_pubs .

En utrolig flott pub er The Salisbury som ligger i Covent Garden. Den er veldig tradisjonell og har nydelige glassdekorasjoner, speil og utskjeringer. God service og hyggelige folk der, vel verdt et besøk. http://www.pubs.com/main_site/pub_de...php?pub_id=206

Vi var på the Churchill Arms i Kensington om sommeren og synes den var morsom med alle blomstene. Prøvde ikke maten, tror det er thai, men for en øl eller flere var den litt spesiell og koselig: http://www.pubs.com/main_site/pub_details.php?pub_id=43

Hvis dere liker jazz og vil finne på noe annet enn musicaler om kvelden så kanskje et tips kan være å gå på Ronnie Scott: http://www.ronniescotts.co.uk/ Les litt rundt på nettsiden, det står en god del om hvem som spiller, hvordan dere får bord, når dere må kommet etc. De har også veldig populære søndagsarrangementer med sunday roast dinner og jazz, billettprisene er helt ok (12-15 pund). Se her: http://www.ronniescotts.co.uk/news/2...-december-2011

Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 23:44   #38
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jamie Olivers restaurant Jamie's Italian kan varmt anbefales. Rustikt, uformelt og hyggelig lokale, grei betjening, nyydelig mat. Prisene er så lave at man nesten ikke tror det. Til lunsj er det stort sett bare å møte opp, til middag er det ikke mulig å bestille bord, og litt venting må påregnes.

Hvor ligger den? Skal til London neste uke.

Gammel 16-11-11, 13:30   #39
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Ja, da er vi tilbake fra turen vår og vi har hatt det veldig, veldig fint! Fått tid til litt shopping også, og littebitt sightseeing. Fikk ikke tid til alt jeg kunne tenkt meg, men slik er det vel når man er der så kort. En ting er iallefall sikkert og det er at turen hadde ikke blitt så fin uten de veldig bra tipsene fra dere.

Vi var på afternoon tea på Brown's og det var helt fantastisk! Anbefales på det aller varmeste for alle som vil ha en skikkelig erkebritisk opplevelse. Mamma storkoste seg også, så det er virkelig noe for en hver (kanskje foruten små barn, jeg så iallefall ikke noe til den sorten og jeg tviler på at de var velkomne). Vi fikk bord foran peisen og satt der og drakk te og spiste i over to timer Hyggelig, avslappende og noe jeg garantert kommer til å gjenta neste gang jeg skal til London.

Hawksmoor var også veldig, veldig bra. Bra stemning, veldig hipt og kult og fantastisk biff.

Vi prøvde sånn turistbuss, det gjør jeg/vi ikke igjen. Det var kaldt, tregt og helt grusomt. Det er langt mer effektivt å ta tuben og beina fatt for å få sett det man vil i London, for trafikken er jo mildt sagt kaotisk. På grunn av sneglebussen rakk vi faktisk ikke Tate Modern som jeg hadde gledd meg sånn til, så det får jeg ha til gode. Vi fikk sett de viktigste landemerkene da, og mye uinteressant og veldig, veldig mye trafikk som sto stille

Musical på fredagen etter afternoon tea og Harrods var perfekt. Stemningen var upåklagelig, folk sto og hoppet og sang seg hese. Ikke akkurat en høykulturell begivenhet, men veldig gøy og flinke var de jo
Notting Hill/Portobello Road marked tok vi på Fredags formiddag, mange fine butikker, mange mindre interessante boder, passe med folk og rolig tempo. Hyggelig å traske rundt med kaffe i hånden og se seg litt rundt.

Alt i alt har vi opplevd mye, men skulle selvsagt hatt mer tid. Fint å ha en grunn eller ti til å ta turen tilbake.

Gammel 16-11-11, 14:01   #40
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Notting Hill/Portobello Road marked tok vi på Fredags formiddag, mange fine butikker, mange mindre interessante boder, passe med folk og rolig tempo. Hyggelig å traske rundt med kaffe i hånden og se seg litt rundt.

Så fint å høre at turen ble vellykket!

Vi var i Notting Hill en lørdag formiddag i strålende vær og det var mildt sagt stappfullt, så jeg ønsker meg absolutt tilbake en gang men da på en ukedag. Veldig hyggelig område

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.