|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Da damene droMen hvordan man tør å overlate avkommet til en mann man ikke tror greier å kle på barn skjønner jeg heller ikke. Jeg er i grunnen glad vi er to om disse ungene.
|
|
|
#22 |
|
Kakemonster
|
Sv: Da damene dro
Nei, det var hun med svensk mann.
|
|
|
|
#23 |
|
Bedreviter
|
"Jeg stoler så lite på mannen min at jeg bevisst ekskluderer ham fra klesvask (og antar at det er nok å ikke forklare ham det med teskje for at han faktisk skal være ekskludert). Derimot synes jeg det er helt ok å overlate ungene mine til denne dusten, for da får vi komme på TV, og det overstyrer behovet for daglig omsorg"? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kakemonster
|
Jeg skjønner ikke folk som velger å FÅ barn med folk de tydeligvis ikke tør overlate barna til!
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Da damene droJeg så bittelitt på det i dag fordi noen jeg kjenner snakket om det, men det blir garantert ikke en vane... Jeg vet at mange lever sånn altså, men jeg ser ikke helt underholdningsverdien. Det interessante måtte jo være å se på om det skjer noen reell endring i disse familiene etterpå, eller om den uken eller hva det er forblir et artig lite eksperiment.
|
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Da damene droMen jeg husker sist runde, da ble jeg faktisk litt rørt. For disse mannfolka var jo ikke udugelige når de fikk prøvd seg på egen hånd, tvert imot.
|
|
|
#27 |
|
awesom
|
|
|
|
#28 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Da damene droÈn ting er nå om farger og former på klær ikke matcher,men denne dama sa jo at hun ikke trodde mannen hennes kom til å huske at sønnen skulle ha klær på når han gikk ut. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
awesom
|
Det er vel særdeles lite menn som ikke kler på seg selv når de går ut, sjansen for at de da skulle finne på å ta med seg ungen ut naken er vel heller liten. Jeg tenker at mye i denne seriern er nok både redigert, klippet og ikke minst regissert for å være det det faktiskt er, en "morsom" harselering med kjønnsstereotyper.
|
|
|
#30 |
|
Fersk trulte
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Da damene droJeg synes "Da damene dro" er en fornøyelig serie. Det er god underholdning rett og slett. Den er imidlertid helt tydelig klippet, redigert og konstruert slik at mennene skal se ut som dumme nek i begynnelsen av serien, før de ender opp som familiekjære og "har sett lyset" i slutten av serien.
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne. Det er riktignok reality-tv, men helt reellt er det ikke. Ting blir satt på spissen - det er jo kjønnsrollefordelingen det hovedsakelig skal handle om, og denne bygda er spesielt utvalg fordi TV2 så potensialet til de gode historiene. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Da damene droJeg syns de mennene i disse seriene har gjort en fantastisk jobb! De har gått på egen jobber, så sant det var mulig, overtatt damenes jobber, drevet skoler og barnehager. Og sysselsatt ungene. De har faktisk utrolig lange og travle dager! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skulle likt å se hvordan kvinnene hadde klart seg i mennenes yrker i tillegg til alt på annet. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Borte
|
Sv: Da damene droReality my ass, det er, i likhet med all annen reality, redigert ihjel for å skape god underholdning og reklamekroner i TVNorge-kassa. Jeg syns det er ubehagelig å se programmer som bruker vanlige familier og eksponering av barn til den type underholdning, så dette skal jeg ikke se. Ikke denne gangen heller.
|
|
|
#35 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Da damene droDe hadde sikkert redigert frem en hel masse morsomt om meg eller mannen min om en av oss var alene en uke. I en vanlig familie skjer det jo som regel alltid noe. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Da damene droJeg så fem minutter. Jeg fikk ikke sansen for å filme barn som gråter og sette det på tv. Jeg skjønner ikke at foreldre ønsker det. |
|
|
|
#37 |
|
Whatever, never mind
|
Man får komme på tv, vettu. Da er det ikke så nøye om barna eksponeres. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
Sv: Da damene droSef veldig redigert, men av erfaring vet jeg jo at det er sånn i mange hjem spesielt ute på bygda
|
|
|
#39 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Da damene droLilium3: Men skadefrohet? Der er jo ikke bare mennene som har lagt opp til at det er slik, og mye av grunnen er jo at de jobber hjemmefra i lengre perioder. Vi kvinner har vel like mye "plikt" til å inkludere mennene i barn og hjem. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Da damene droHvis jeg jobber fra syv på morgenen til ti på kvelden eller uker i strekk mens partneren min er hjemmeværende med relativt store barn så forventer jeg faktisk som en selvfølge at jeg ikke trenger å vaske klær når jeg kommer hjem. Det er helt urimelig at man skal dekke alle utgifter og likevel ta sin del på hjemmebane. For ikke å snakke om at man sikkert skal dele alle innkjøpte verdier på midten når man skiller seg også. |
|
![]() |
|
|