Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hadde du bekkensmerter når du var gravid?
Ja, fikk mensen før 11 årsalderen 27 14,06%
Nei, fikk mensen før 11 årsalderen 20 10,42%
Ja, fikk mensen etter 11-årsalderen 95 49,48%
Nei, fikk mensen etter 11-årsalderen 48 25,00%
Dustepoll hormoner har ingenting med dette å gjøre 2 1,04%
Jeg fikk aldri mensen. 0 0%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 14:28   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen rett før jeg ble 13. Jeg hadde betydelige bekkensmerter i første svangerskap og bare litt av det i andre svangerskap. Ved runde 2 begynte jeg på bassengtrening for gravide i set øyeblikket jeg merket ubehag og da ble det aldri veldig vondt. Jeg har tro på at det var treninga som gjorde forskjellen.

Gammel 24-10-11, 14:32   #22
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk mensen som 14-åring og hadde mye bekkenplager i svangerskapet.

Gammel 24-10-11, 14:35   #23
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror jeg var 11, og jeg hadde ingen bekkenplager under forrige graviditet, og hittil i halvgått svangerskap har jeg også kjent minimalt, annet enn om jeg har ligget for lenge på ryggen.

Gammel 24-10-11, 14:39   #24
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk tidlig mens og hadde ikke nevneverdige bekkkenplager. Skal høre med min mor, som ble ufør av bekkenplagene.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 14:42   #25
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk mens i 4. klasse (som tiåring eller noe sånt) og hadde nesten invalidiserende bekkenløsning i første svangerskap. I andre svangerskap (tvillinger) gikk det heldigvis litt bedre. Hadde mye vondt da også, men ikke verre enn at jeg klarte meg uten krykker og rullestol.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 14:58   #26
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk mensen da jeg var 11 år og har ikke hatt større bekkenplager.

Gammel 24-10-11, 15:06   #27
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk mensen ganske sent (nesten 15 år) og hadde i begge svangerskapene vondt i bekkenet fra ca uke 12. Siden jeg var sykemeldt i begge svangerskapene så var ikke belastningen på bekkenet så stort, siden jeg kunne regulere dagene selv, men hadde jeg ikke det tror jeg bekkenet ville hindret meg i å jobbe de siste månedene av svangerskapet.

Gammel 24-10-11, 15:17   #28
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke bekkenproblemer i det hele tatt med førstemann, hadde fysioterapaut-bekreftet bekkenløsning med andre. Mensen var jeg vel 17 før jeg fikk.

Gammel 24-10-11, 15:25   #29
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Fikk mens 14 år gammel. Fikk IVF behandling rett før svangerskapene.
2 fullførte og et påbegynt IVF på 6 mnd, det siste fullførte med maks dosering på sprøytene.

Hadde absolutt ingen bekkenproblemer første svangerskap. Noen småmurringer nederst i ryggen i andre svangerskap, men ikke værre enn at jeg ble helt fin med fysio bassengtrening.

Etter siste svangerskap gikk jeg på meg bekkenproblemer ved å gå raskt 4 x 2,5 km med dobbeltvogn hver dag fra Mini var 3 mnd. Og det har jeg kjent helt til siste år.

Så etter 11 år og nei for min del.

Gammel 24-10-11, 15:30   #30
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Jeg fikk mensen når jeg var 10 år og har aldri hatt bekkenplager...

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 15:51   #31
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var tolv, og har hatt bekkenplager.

Gammel 24-10-11, 16:32   #32
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Fikk mensen da jeg var 12 år og hadde sterk bekkenløsning/låsning i tre av fire svangerskap - med nr. 1, 2 og 3 - alle jenter. Hadde minimal bekkenproblematikk med nr. 4 - en gutt.

Har bekkenplager nå i etterkant da - stadige låsninger, symfysesmerter ved mens osv. Skal på MR neste fredag pga bekkenproblematikk.

Gammel 24-10-11, 16:47   #33
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var 12 og hadde moderate bekkenplager i begge svangerskap.

Gammel 24-10-11, 16:56   #34
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg var 13, og hadde vondt i bekkenet (har ikke alle det, mer eller mindre?) men uten å være sykmeldt. Hadde med andre ord ikke bekkenløsning.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 16:58   #35
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde min første mens da jeg var 13, men så gikk det nesten et år før neste, så vidt jeg kan huske. Uansett, så hadde jeg mye bekkenplager i første svangerskap. De sitter til en viss grad i enda, men ble ikke forverret av andre svangerskap.

Gammel 24-10-11, 16:59   #36
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk tidlig mensen, før 11 år.
Merket ingenting til bekkenet under første graviditet, fullstendig gangsperre i 2. graviditet.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:09   #37
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Alvorlig bekkenføkka fikk mensen samme mnd som jeg ble 13.

Gammel 24-10-11, 18:10   #38
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

14 år, store bekkenplager i svangerskapene.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:54   #39
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det så mange som har bekkenplager. Jeg skjønner at jeg var veldig heldig. Veldig sen mens (jeg hadde akkurat blitt 15) og ikke det minste vondt i bekkenet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:54   #40
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Mensen da jeg var 13 og jeg har ikke hatt nevneverdige bekkenplager i noen svangerskap.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.