Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man på Tveita i 1,5 time?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-11, 22:35   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man på Tveita i 1,5 time?

Tveitasenteret har garnbutikk og en veldig ålreit skobutikk i tillegg til diverse kjedebutikker. Det er fullt mulig å slå ihjel tid der.

Gammel 23-10-11, 22:35   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"...unngå stedet"?

Relly, Pelen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg TROR faktisk at Pelen mente at om det ikke fantest noe å finne på der så kunne man like godt dra et annet sted, altså.

Ja, det var akkurat det jeg mente. Var det bare Rimi og Narvesen der så kunne like gjerne finne på noe annet og heller unngå stedet. jeg var ikke klar over at det var noe senter der. Om noen hadde spurt meg om det var noe å finne på i 1,5 time på Slemdal, så hadde jeg sagt at det ikke var det og at det var bedre å gå en tur eller finne på noe annet. Same, same but different.

Løpetur hadde vært noe, men jeg vil ikke komme svett til behandlingen og det er litt kranglete med dusj på jobben for tiden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 00:17   #23
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

En strikkegal venninne av meg som bor i Bergen legger igjen en formue i garnbutikken på Tveitasenteret når hun var der. Eller gjorde, for nå er hun så ofte her "nede" at hun ikke trenger å kjøpe så mye av gangen. (kjæresten hennes bor i Akershus)

Gammel 24-10-11, 00:50   #24
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det er 70 butikker på Tveitasenteret og H-sko bør absolutt sjekkes ut ja.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 07:04   #25
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Garn og skor. Det høres bra ut!

Gammel 24-10-11, 09:02   #26
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra det var en litt uheldig formulering, for jeg var i ferd med å bli skikkelig fornærmet. Mine besteforeldre bodde rett ved og jeg har vært på Tveitasenteret siden det var EPA og en rulletrapp opp til bakeriet. Tveitasenteret er helt ok å gå og henge på en liten stund. Det ligner alle andre sentre i hele Norge og Tveita, Oppsal og Hellerud er veldig bra områder.

Jeg har møtt folk som ble helt himmelfalne av tanken på å ta t-banen til Tveita og oppfattet det som å skulle stille seg i skuddlinjen i er gangsteroppgjør eller noe. De har eplehager der.

Gammel 24-10-11, 09:30   #27
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Tveitagjengen hadde vel sin storhetstid før min tid i Norge (flyttet hit i 1996) så jeg har ikke noen negative vibber når det gjelder Tveita.

Gammel 24-10-11, 09:35   #28
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tveitasenteret kan man fint slå ihjel 1,5 time på ja.

Mye fint på skobutikken der. (der kjøpte jeg mine første (og hittil siste) El Naturalista Yggdrasil.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:50   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den største ulempen, hvis man kan kalle det det, ved Tveitasenteret på dagtid, er at det er ganske mange mennesker der som ser ut som de bor der . Det er nok en del faste travere. Men det har alle disse lokalsentrene.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:07   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har man vel på CC Vest også.

Gammel 24-10-11, 10:10   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, det har man vel på CC Vest også.

Ja, men akkurat når det gjelder fast klientell må jeg nok innrømme man kan ane en viss sosiokulturell forskjell, eller hva jeg skal si. Det er ganske fremtredende med faste hengere på Tveita synes jeg, jeg tror det blant annet kommer av at mange har veldig kort vei dit, ref blokkene rett bak.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:19   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal vedde på at det er færre pelsvester også, på Tveita.

Gammel 24-10-11, 10:24   #33
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vanka på Tveitasenteret på begynnelsen av 80-tallet. Det var ikke noe skummelt der da heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:26   #34
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har solgt røyk og øl til Tveitagjengen i åresvis. Ikke noe skummelt på Tveita, og nå går det absolutt an og slå i hjel et par timer på senteret der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:30   #35
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker også godt EPA på Tveitasenteret.
Bodde jo på Haugerud i over 3 år og var da litt på senteret.
(husker vi kjøpte vårt første middagsservice der, ellers var det mye arvet og dermed forskjellige i skapene)

Gammel 24-10-11, 10:35   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også oppvokst med lørdagsutflukter til både Epa på Tveita og Epa på Linderud.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:50   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, Tveitagjengen er noe annet enn "folk på Tveita", "gjenger på Tveita", "fast klientell på Tveitasenteret". Tveitagjengen var en kriminell bande som drev med organisert kriminalitet, torpedovirksomhet og bankran, og de fleste av dem var ikke engang fra Tveita. I likhet med AKP (ml) så kom mye av den harde kjernen fra Oppsal.

Gammel 24-10-11, 10:51   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og kjøpesenteret på Oppsal er skikkelig kjedelig. Skal ikke se bort i fra at det er en sammenheng her.

:veldig lettet over flunkende nytt og fancy nærsenter:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:12   #39
villbring
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: der min pute ligger
villbring er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

det er en geocach godt gjemt der om du er innrulert i den slags aktivitet... Jeg har ikke funnet den enda og jeg lette lenge.

villbring er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 00:38   #40
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er også oppvokst med lørdagsutflukter til både Epa på Tveita og Epa på Linderud.

Epa på Linderud på lørdager ble en vane når vi bodde på Ammerud når jeg var liten (3-6 år), men jammen fortsatte det ikke en stund etter at vi flyttet hit jeg bor nå også. (Romerike)
Lurer på om jeg hadde syntes butikken hadde vært like stor om den fortsatt hadde fantes jeg. Har mine mistanker om at i forhold til mange av dages store matbutikker ville den vært ganske liten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.