Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi rydder for livet!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-11, 21:35   #21
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi Rydder For Livet!

Vi bidrar ved å gi, til det svir litt. Veldig bra formål!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:19   #22
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer storesøsters bursdag, så bøssebæring utgår. Men vi støtter med penger.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:24   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg og storesøster skal gå med bøsse, og vi kommer også til å gi penger. Veldig bra formål.

Gammel 21-10-11, 22:37   #24
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Vi (mor, far og 2 barn + hund) skal gå med bøsser på søndag. Dette er en tradisjon som vi har hatt, og har tenkt å fortsette med i mange år. Barna gleder seg til søndag. Det er så mange hyggelige mennesker som sitter å venter på at vi skal ringe på. Tror ikke vi har hatt en eneste negativ opplevelse hittil.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:44   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir penger. Jeg vurderte å melde oss som bøssebærere, men det blir ikke npoe av det i år. Veldig positiv til aksjonen og formålet.

Gammel 22-10-11, 00:33   #26
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Vi bidrar også med penger. Vi har allerede gitt, vi var på foreldrekaffe med innsamling i dag.

Gammel 22-10-11, 06:06   #27
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi gir så det svir.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 20:50   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi rydder for livet!

Nå er vel alle vel hjemme igjen! Hvordan var årets runde? Var folk hyggelige og ble det penger i bøssa?

Vi møtte bare hyggelige folk, men jeg vil anta at ca. 50% ikke lukket opp. Er det vanlig? Selvfølgelig er ikke alle hjemme og alle har sikkert ikke lyst til å lukke opp, men vi møtte overraskende mange lukkede dører i dag.

Storebror var fornøyd og syntes det var fint å samle inn til en så viktig sak.

Gammel 23-10-11, 20:54   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig mange som ikke åpnet på vår runde også. En del hjem var mørke og låste og uten biler utenfor, men i en del hus var det mennesker der, men de åpnet ikke fordet. Bare ett hus sa "Nei takk" og lukka døra i fjeset på storesøster. Ellers var folk hyggelige og ga mye penger, synes jeg.

Gammel 23-10-11, 21:02   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjørte akkurat inn på gårdsplassen idet bøssebæreren kom opp fra inngangsdøra vår, så vi hadde flaks og storebror fikk gitt penger på bøssa.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:04   #31
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har gitt penger, men fikk ikke gått.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:05   #32
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Vi fikk besøk av en hyggelig dame idag og ga til det gode formålet. Jeg synes årets aksjon er veldig viktig,og det kunne ikke falle meg inn å ikke ville åpne døra. Jeg har aldri latt være å åpne ellers heller,da,bare så det er sagt,men der vi bodde før,dukket det veldig sjelden opp noen,dessverre.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:05   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var ute og gikk i dag hele familien. Strålende høstvær, sett bort fra kald vind.
De aller fleste vi gikk hos åpnet og gav mye penger. Kun to som sa nei.

Var litt skuffet over at det ikke hang lapp på døren da vi kom hjem, håper det bare betyr at de ikke rakk innom oss på veien eller noe. For roden var tatt, vi plukket nemlig så nært hjemmet som mulig.

Gammel 23-10-11, 22:33   #34
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Det gikk kjempefint i år også. Alle, utenom to stk. hadde noe å bidra med. De andre to fikk utdelt post-itlapper med givertelefonnummer. En dame (svensk) hadde ikke hørt om TV-aksjonen. Men vi fikk der også, etter en god forklaring om hvorfor vi kom. Etter innlevering av bøssene ble vi belønnet med div. godteri fra Nidar. Barna var storfornøyde med ettermiddagen.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 22:37   #35
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bøssebært i ettermiddag. Deserre var den rundt 80 % av de jeg ringte på hos som ikke gadd å åpne døra.

Gammel 23-10-11, 22:40   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I år har vi gitt penger, men til neste år tror jeg vi skal bøssebære.

Broren min er alltid med i aksjonskomiteen, så familien er representert.

Ja forresten, i morgen skal vi ha foreldretilstelning i barnehagen og selge suppe og lodd, så da skal jeg jo bidra både med å koke suppe og kjøpe suppe og lodd.

Gammel 23-10-11, 22:40   #37
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Vi møtte sikkert 70 % stengte dører, og relativt lite giverglede. Ruta vår var i et strøk med mange eldre, men jeg var likevel litt overrasket. Uansett, et godt formål og greit å ha gitt et bidrag.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 22:41   #38
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi fikk besøk, ganske sent, var redd de ikke skulle komme.

Fikk gitt våre penger, og poden forklarte at han hadde sett hva det gjaldt på NRKsuper. "ja, så du vet om barna som blir sprengt i filler" sa mannen. Velmenende, men kanskje litt voldsomt? Tror poden tok det bra da. Han er 5.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 22:43   #39
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Daisy: jøss.

Gammel 23-10-11, 22:48   #40
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er såvidt kommet hjem, etter å ha stått på siden jeg sto opp i dag tidlig, og faktisk stod jeg på ganske mye i går også. Det var ganske hektisk, jeg har nesten ikke spist mat siden frukost så nå smaker det med mat. Det så ut som bøssebærerne koste seg, vi trakterte dem med drikke og godteri fra Nidar, frukt, kaker, og når de kom tilbake fra turen fikk de også varm suppe.

Jentene mine var med og hjalp til på innsamlingsstedet, men de gikk også med bøsse sammen med pappan.

50% som åpner tror jeg er ganske representativt, i alla fall i de større byene.

Det eneste "problemet" vårt var at vi hadde for mange bøssebærere. Det er ikke gøy når vi må sende hjem folk, men det måtte vi faktisk i år, selv om vi prøvde så godt vi kunne å finne en løsning så flest mulig fikk gå. De to forrige årene hadde vi bare akkurat med bøssebærere og heller i knappeste laget. Det er en ganske vanskelig kabal å få akkurat nok med bøssebærere. Det er alltid en del som ikke møter opp av forskjellige grunner, så man må ha flere bøssebærere enn man trenger i databasen.

Det er veldig gøy å være med TV-aksjonen, man får mer av hvordan det hele er organisert og fungerer. Det er et veldig stort, og utrolig velsmurt aparat egentlig. Og alt er basert på frivillighet.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.