Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er Harald Eia en typisk sint mann?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-11, 13:59   #21
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Harald Eia en typisk sint mann?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kulturkjerring-debatten er jo en naturlig forlengelse av denne mannedebatten.

Nettopp.

Gammel 18-10-11, 13:59   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Og hadde jeg vært Harald Eia, hadde jeg vært så rasende og forbanna at det ikke ville lignet grisen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:13   #23
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg ble lei meg da jeg leste den artikkelen. Lei meg på Harald Eia sine vegne. Syns det var veldig skittent, stygt og respektløst skrevet. Og mest av alt kunnskapsløst og dumt!

Gammel 18-10-11, 14:45   #24
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vel en generalisering med mye sannhet og ganske godt dokumtert også. Det er en stor gruppe menn på Eias alder og de har enormt stort medie og definisjonsmakt i Norge. En fantastisk kommentar da dette ble debattert i Dagsnytt atten for en tid tilbake, - halvparten av dem bor på Ullevål hageby så istedefor å bruke riksavisene som kommunikasjonskanal for sin frustrasjon kan de jo heller bare stå å runke hverandre over hekken i hagenbyen sin, så slipper resten av oss å høre på dette gnålet. Mange av disse mennene er samme kullet fra Blindern, samme fakultet.

Knausgård er vel forøvrig "gudfaren" av denne hvite mannen i 40 årene som vi skal ha sympati og medlidenhet for. Generasjonen av menn som har "lidd" (eller "betalt prisen for" sa en annen kjent sosiolog) aller mest av kvinnefrigjøringen her til lands, dvs den generasjonen menn som har måttet ta sin del av ansvaret og som føler et enormt behov for å rakke ned på eller latterliggjøre "feminismen", eller "statsfeminismen" i Norge som Jon Hustad skriver mye om. Mange av de mener jo at likestillingen har gått altfor langt her til lands, og disse gutta må betale prisen for det.

God oppsummering.

Gammel 18-10-11, 15:58   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg aldri hatt sansen for humoren til Eia, og ikke har jeg sett programmet "hjernevask." Jeg vet heller ikke nok om privatlivet til fyren, så jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt han er sint mann eller har noen midtlivskrise.

Men - å nevne Eia i samme åndedrag som terroristen, og så bruke disse som eksempler på sinte menn, det syns jeg er å tråkke noe salig over grensen for det anstendige.

Gammel 18-10-11, 16:58   #26
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den sammenligningen var stygg! Og sier vel egentlig mer om sinnet til denne Christensen enn Eia sitt? Jeg oppfatter heller ikke Eia som sint i Hjernevask - tvert i mot. Derimot var det endel hissige forskere han snakket med.

Gammel 18-10-11, 17:09   #27
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Typisk og typisk, fru Blom. Kanskje sint, kanskje heller litt furtete og forutrettet fornærmet? Uansett, ABB stiller i en klasse for seg selv, og sammenstillingen av Eia og ABB var, i beste fall, veldig uheldig.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:39   #28
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns også forskerne i Hjernevask fremsto atskillig sintere og mer fundamentalistiske enn Eia. Hvorvidt de var i noen alderskrise skal jeg ikke uttale meg om.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Sammenlikningen er på viddene. Mangt kan sies om "Hjernevask" (selv synes jeg hovedsakelig det var morsomt), men sinte er det vel snarere kritikerne som har vært, ikke Eia sjøl.

Etter de episodene jeg selv så, satt jeg vel også igjen med den følelsen. Programmene gikk, folk ble provoserte ved at det ble stilt spørsmål ved en del ting, og så gikk diskusjonen utenfor tv-skjermene. Eia opplevde jeg ikke som sint, bare ute etter å provosere og rokke litt ved en del "sannheter".

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:42   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betegnelsen "sint mann" i denne sammenhengen har egentlig ikke så mye med hvor sinna man blir, men hva man er sint på/uenig i. Og det er den bølgen Lisa henviser til, samt de veldig kvinnefientlige mennene i typ foreningen2foreldre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:09   #30
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Lisa: og Bra skrevet!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:17   #31
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når man sammenligner menneksr med ABB som gjort her så blir det helt feil i mine øyne.
Hadde det vært meg som ble satt i samme bås som han hadde jeg blitt ganske så forbanna gitt.

Ikke framstår Harald Eia som så veldig sinna heller for min del, men det er ikke umulig jeg har gått glipp av noe. Jeg ser lite på det han er med i for jeg synes ikke han er morsom.
Så litt på "Hjernevask" og kan ikke si jeg følte etterpå at han fremstod som så sinna.

Gammel 19-10-11, 07:29   #32
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Eia er vel ikke spesielt sint, selv om han muligens prøver å fremstå slik, og "sint" blir uansett en alt for snill betegnelse av en mann av Breiviks kaliber.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:48   #33
Nhikki
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2011
Nhikki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bruken av merkelappen førtiårskrise på Eia er en dårlig måte å skjule enigheten med Susanne Christensen på. Og hvilken krise er det ikke kvinner har, der de rakker ned på Eia på grunn av hans jobb med å riste litt i grunnvollene til feministtempelet og kongstanken om at kvinner og menn er helt like? Her snakker vi om både sinne, snerping og midtlivskrise!!

Nhikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:09   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nhikki, her.

Bruken av merkelappen førtiårskrise på Eia er en dårlig måte å skjule enigheten med Susanne Christensen på.

Ja, der traff du virkelig spikeren på hodet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 17:10   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nhikki, her.

Bruken av merkelappen førtiårskrise på Eia er en dårlig måte å skjule enigheten med Susanne Christensen på. Og hvilken krise er det ikke kvinner har, der de rakker ned på Eia på grunn av hans jobb med å riste litt i grunnvollene til feministtempelet og kongstanken om at kvinner og menn er helt like? Her snakker vi om både sinne, snerping og midtlivskrise!!

Oj. Hvem mener du er sinna, snerpete og i livskrise?
Og hvilke kvinner er det som rakker ned på Eia? Snakker om du om den homogene gruppen Norske Kvinner(TM)?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 17:17   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om Eia er en sint mann eller ikke, klarer jeg ikke å vurdere i den åndenøden jeg har over at han ble sammenlignet med ABB. :raser:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.