Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du mørkredd, og hva er du redd for?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 11:16   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?

Jeg er også mørkredd, og har en svært velutviklet krisefantasi. Når jeg er hjemme alene er jeg redd for innbrudd, og at de som bryter seg inn skal mishandle eller drepe oss, og ute er jeg redd for å bli overfalt. Jeg er mest redd øde steder, og er svært lite redd i byen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:21   #22
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var litt nervøs da jeg var ute og jogget i skogen i mørket for en stund siden. Grunnen var hovedsaklig at det er mye elg i næromårdet her og om natta ser jeg den ikke. I og med at jeg jogget fikk jeg heller ikke brukt sansene mine skikkelig. Hadde jeg gått hadde det ikke vært fullt så skummelt, fordi jeg da hører mer enn mine egne trampende føtter og pesende pust.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:49   #23
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig mørke- og husredd. Da kobler alt som heter rasjonalitet fullstendig ut, og jeg er redd for alt fra voldtektsmenn og galninger med øks til spøkelser og andre mystiske hendelser. Det høres komisk ut, men det er høyst reelt når mørkeredselen først har slått inn.

Gammel 03-10-11, 11:51   #24
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan være både husredd og mørkredd. Da er jeg redd for slemminger.

Jeg er ikke glad i å se rett ut i mørket når jeg er hjemme alene - skrekken er å se et ansikt mot ruta! ( <-- altså en slemming ) så da er det ned med persienner.

Gammel 03-10-11, 12:14   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig lite mørkredd, selv med velutviklet fantasi. Allikevel foretrekker jeg å ha med hunden hvis jeg er ute om natten, både i øde strøk og midt i Oslo sentrum.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 12:42   #26
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sånn passe mørkredd. Ikke ute egentlig,mest inne.
Her innbiller jeg meg at det finnes spøkelser og andre ting. :iik:
Jeg er mer redd spøkelser enn eventuelle innbruddstyver e.l.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 13:41   #27
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Vi bor i et hus hvor ungene ser ting jeg ikke kan se,folk de ikke kan forklare hvem er,som plutselig står foran de osv, og selv om jeg hører uforklarlige lyder her på dagtid,har jeg ikke sett noenting,men jeg er husredd av og til,når jeg tenker over det ungene har fortalt at de har sett. Jeg kan fint sitte i stuen alene om kvelden etter ungene har gått opp,og slå av lys i rommene ved siden av,men i stuen vil jeg helst ha flomlys,for noen kan jo komme og ta meg. Er jeg ute i mørket,får jeg superhørsel,hører de skumleste lyder. Vet ikke hva jeg er redd for i skogen,da. Vi bor i byen,men i skogen,og jeg liker ikke skogen i mørket,det er skummelt.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 18:47   #28
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg er ikke mørkeredd. Ingen problemer med dyr i mørket eller "spøkelser", har et naturlig forhold til slikt. Er jeg ute etter mørkets frembrudd og et dyr spretter opp foran bena mine, skvetter jeg selvsagt, men er på ingen måte redd for å være alene hjemme eller ute alene i øde eller befolkede områder om kvelden.

Dog er jeg mer redd for fulle folk og ungdomsgjenger, om jeg er ute sent. Mennesker skremmer meg mer med alt jeg har opplevd at folk kan finne på, enn dyr og energier rundt oss.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 18:54   #29
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er skikkelig mørkredd, blant annet fordi min mor skremte meg skikkelig som liten med å snakke om overfallsmenn, mordere og lignende. Så hvis jeg er ute å går når det er mørkt og hører skritt, er jeg sikker på å bli slått ned og drept.
Jeg er ikke så veldig husredd, bare litt redd for kjellere.

Gammel 03-10-11, 19:00   #30
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Då er det vel på sin plass med denne klassikeren:

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Gammel 04-10-11, 13:08   #31
bjørkhaugtrollet
Aktiv

bjørkhaugtrollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Jeg er ganske mørkredd jeg også, men som Teofelia skriver så er det nok kun min egen fantasi som skremmer meg, mest i alle fall. Vi bor øde til, ingen gatelys og veldig lite hus også. Jeg kommer nok ikke til å klare å gå turene mine alene i vinter, må prøve å få til å gå mens det er lyst og det er vanskelig når man er i jobb. Jeg er også redd for kjellere, går aldri i kjelleren, spesielt ikke på kvelden, da er et skummelt da.

Gammel 05-10-11, 08:52   #32
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg er mørkredd, og er redd for å ikke vite hva som (potensielt) skjuler seg i mørket. Som en veldig "planleggende person", så liker jeg å ha oversikten.

Dette er beskrivende for min mørkeredsel.

I denne sammenheng må jeg innrømme at jeg ikke er mindre mørkredd/paranoid enn at jeg har utstyrt meg med pepperspray når jeg er ute og vandrer i mørke bakgater/snarveier til og fra jobb i Oslo. Jeg føler meg litt teit, men også ørlite tryggere.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:53   #33
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ikke mørkredd, ikke husredd. Jeg glemmer glatt å låse ytterdøra om natta hvis høvdingen er bortreist og tenker aldri på mørket som noe farlig. Er jeg ute på tur så er jeg selvsagt litt mer forsiktig i vanskelig terreng når jeg bare har hodelykta til å lyse opp foran meg, men er ikke redd for mørket i seg selv. Sover gjerne alene i telt ute i skog/fjell, men hadde sikkert kjent på et visst ubehag skulle jeg gjort det samme i bjørneterreng i Alaska f.eks.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:52   #34
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mørkredd og livredd edderkopper og hunder. Med unntak av hunderedselen,siden mange ikke har hundene sine i bånd og dermed skaper fare for meg, så er redslene helt irrasjonelle.

Jeg kan også være redd innbrudd og sånt, men det klarer jeg å rasjonalisere bort sånn at det ikke er plagsomt eller hemmende. Jeg trives godt alene i huset både om dagen og natten.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:01   #35
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er mørkredd og livredd edderkopper og hunder. Med unntak av hunderedselen,siden mange ikke har hundene sine i bånd og dermed skaper fare for meg, så er redslene helt irrasjonelle.

Jeg kan også være redd innbrudd og sånt, men det klarer jeg å rasjonalisere bort sånn at det ikke er plagsomt eller hemmende. Jeg trives godt alene i huset både om dagen og natten.

Denne kan jeg godt signere.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 00:39   #36
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tenker sjelden på faren for innbrudd, heldigvis. Klarer vel som du å rasjonalisere bort. Men klart...når det er noe som trigger den tanken, da blir jeg redd...

Som den gangen da innbruddsalarmen her satte i gang midt på natta. Jeg og ungene var alene hjemme. Jeg hadde særdeles høy puls når jeg løp ut i gangen for å slå av spetakkelet, og registrerer på tavla der ute at alarmen ble utløst i det rommet hvor vi har kjellerinngang.

Vi har ikke sensor på døra der, men en romsensor, så det var ingenting som indikerte om noen hadde kommet inn.

Vi hadde ved en tidligere anledning hatt alarm utløst der nede, pga ei spyflue (jada, en noget overfølsom sensor), så jeg er på vei ned trappa for å ta en titt, uten tanke på faren for innbrudd. Men halvveis nede så slår tanken meg. Da løp jeg opp igjen gitt, og tok en tur ut på verandaen for å se om dør og vindu var intakt der nede.

Alt var i orden da, så alarmen var nok en teknisk svikt. Heldigvis.

En annen gang derimot, så tenkte jeg ikke innbrudd i det hele tatt, før etterpå, og da ble jeg sint på meg selv.

Det var i vår forrige bolig. Jeg var da også alene hjemme, og hadde akkurat lagt meg. holdt vel på å sovne da jeg blir revet tilbake til våken tilstand av et forferdelig leven av glass som knustes.

Jeg skvatt selvfølgelig noe vanvittig, så jeg ble liggende stiv i noen sekunder. Men så står jeg opp og går ut i yttergangen, hvor jeg hørte lyden kom fra.

Der ute så lå det fire speilflis i tusen knas.

I denne gangen så hadde vi et stort vindu ved siden av ytterdøra. Type fra tak til gulv, og etter at jeg var i seng igjen så slo tanken meg at den knuselyden jo like gjerne kunne vært at noen knuste vinduet for å komme inn. Jeg ble lite imponert over min mangel på forsiktighet da, og det samme var mannen min da han fikk høre om episoden.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 21:17   #37
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg er det omvendte av moerkredd. Fra jeg var liten ble jeg fortalt av farfaren min at "om det er moerkt kan ingen se deg, og da er de som boer vaere redd for deg." Senere erfaringer har forsterket leksjonene hans, og jeg hater virkelig aa sitte i lyset mens det er moerk rundt meg. Her om dagen satt jeg oppe foran pc-en rundt midnatt da det kom noen underlige lyder oppe paa taket og fra hagen (vi har stor glassdoer ut fra kjoekkenet hvor jeg satt), og min foerste reaksjon var aa hive meg paa lysbryteren og faa skrudd av lyset. Saa kunne jeg slappe av i moerket og faa oversikt paa situasjonen.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:56   #38
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært både mørkeredd og husredd, men kjenner at jeg mestrer det mye bedre nå.
Jeg ble skikkelig skremt som barn og ungdom og er vokst opp i en diger leiegård med skummel kjeller og et like skummelt loft. Et hus fullt av rare lyder og rare lukter og mange mørke kroker og hulrom.

Jeg er ikke glad i å være ute i mørket, men jeg klarer det.

Noen ganger er jeg like redd uansett om det er masse folk rundt meg eller ikke.

Gammel 06-10-11, 22:59   #39
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Mørkredd ja. Tror det er fordi jeg ikke ser hva som er der
Men jeg er mindre husredd enn det jeg var før. Er jeg alene så er alt lyset av når jeg legger meg, ellers er lyset på badet på og døra der åpen. Har liten leilighet så det gir nok lys til å se det meste

Gammel 06-10-11, 23:49   #40
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg er ganske mørkredd, og til tider husredd.

Jeg er også redd for å bli skremt og observert. Mitt største mareritt er at jeg skal sitte i stua og plutselig skal det dukke opp et fjes el. et menneske i vinduet/terassedøra. Da hadde jeg svimt av på flekken!!

Jeg har ganske livlig fantasi, og kan godt "øse" meg opp med tanker over hva som kan skjule seg der ute.

Det er skrekken min også! At noen skal dukke opp på vinduet.

Jeg har alltid vært redd for å være ute i mørket. Redd for at noen skal komme å skremme meg. Voldta meg og kidnappe meg. Når jeg var lita hadde vi en ekstra lås på døren. Nøkkelen til den var lang og spiss. Jeg brukte å gå med nøkkelknippet i hånda, og den lange nøkkelen ut mellom peke og langfingeren. Klar til å stikke ut øynene på de som måtte prøve seg.

Jeg er heldigvis ikke spesielt husredd lenger, men jeg liker å ha lyset på i gangen når jeg legger meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.