|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er også mørkredd, og har en svært velutviklet krisefantasi. Når jeg er hjemme alene er jeg redd for innbrudd, og at de som bryter seg inn skal mishandle eller drepe oss, og ute er jeg redd for å bli overfalt. Jeg er mest redd øde steder, og er svært lite redd i byen.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg var litt nervøs da jeg var ute og jogget i skogen i mørket for en stund siden. Grunnen var hovedsaklig at det er mye elg i næromårdet her og om natta ser jeg den ikke. I og med at jeg jogget fikk jeg heller ikke brukt sansene mine skikkelig. Hadde jeg gått hadde det ikke vært fullt så skummelt, fordi jeg da hører mer enn mine egne trampende føtter og pesende pust.
|
|
|
#23 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er veldig mørke- og husredd. Da kobler alt som heter rasjonalitet fullstendig ut, og jeg er redd for alt fra voldtektsmenn og galninger med øks til spøkelser og andre mystiske hendelser. Det høres komisk ut, men det er høyst reelt når mørkeredselen først har slått inn.
|
|
|
|
#24 |
|
By the Sea
|
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg kan være både husredd og mørkredd. Da er jeg redd for slemminger.
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er veldig lite mørkredd, selv med velutviklet fantasi. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Sånn passe mørkredd. Ikke ute egentlig,mest inne. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Vi bor i et hus hvor ungene ser ting jeg ikke kan se,folk de ikke kan forklare hvem er,som plutselig står foran de osv, og selv om jeg hører uforklarlige lyder her på dagtid,har jeg ikke sett noenting,men jeg er husredd av og til,når jeg tenker over det ungene har fortalt at de har sett. Jeg kan fint sitte i stuen alene om kvelden etter ungene har gått opp,og slå av lys i rommene ved siden av,men i stuen vil jeg helst ha flomlys,for noen kan jo komme og ta meg. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Nei, jeg er ikke mørkeredd. Ingen problemer med dyr i mørket eller "spøkelser", har et naturlig forhold til slikt. Er jeg ute etter mørkets frembrudd og et dyr spretter opp foran bena mine, skvetter jeg selvsagt, men er på ingen måte redd for å være alene hjemme eller ute alene i øde eller befolkede områder om kvelden. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Metallica!!
|
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er skikkelig mørkredd, blant annet fordi min mor skremte meg skikkelig som liten med å snakke om overfallsmenn, mordere og lignende. Så hvis jeg er ute å går når det er mørkt og hører skritt, er jeg sikker på å bli slått ned og drept.
|
|
|
#30 |
|
Forelska
|
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Då er det vel på sin plass med denne klassikeren: (Kilde: youtube.com)
|
|
|
|
#31 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er ganske mørkredd jeg også, men som Teofelia skriver så er det nok kun min egen fantasi som skremmer meg, mest i alle fall. Vi bor øde til, ingen gatelys og veldig lite hus også. Jeg kommer nok ikke til å klare å gå turene mine alene i vinter, må prøve å få til å gå mens det er lyst og det er vanskelig når man er i jobb. Jeg er også redd for kjellere, går aldri i kjelleren, spesielt ikke på kvelden, da er et skummelt da.
|
|
|
#32 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?
Dette er beskrivende for min mørkeredsel. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Ikke mørkredd, ikke husredd. Jeg glemmer glatt å låse ytterdøra om natta hvis høvdingen er bortreist og tenker aldri på mørket som noe farlig. Er jeg ute på tur så er jeg selvsagt litt mer forsiktig i vanskelig terreng når jeg bare har hodelykta til å lyse opp foran meg, men er ikke redd for mørket i seg selv. Sover gjerne alene i telt ute i skog/fjell, men hadde sikkert kjent på et visst ubehag skulle jeg gjort det samme i bjørneterreng i Alaska f.eks. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Borte
|
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er mørkredd og livredd edderkopper og hunder. Med unntak av hunderedselen,siden mange ikke har hundene sine i bånd og dermed skaper fare for meg, så er redslene helt irrasjonelle.
|
|
|
#35 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne kan jeg godt signere. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Jeg tenker sjelden på faren for innbrudd, heldigvis. Klarer vel som du å rasjonalisere bort. Men klart...når det er noe som trigger den tanken, da blir jeg redd...
|
|
|
#37 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg er det omvendte av moerkredd. Fra jeg var liten ble jeg fortalt av farfaren min at "om det er moerkt kan ingen se deg, og da er de som boer vaere redd for deg." Senere erfaringer har forsterket leksjonene hans, og jeg hater virkelig aa sitte i lyset mens det er moerk rundt meg. Her om dagen satt jeg oppe foran pc-en rundt midnatt da det kom noen underlige lyder oppe paa taket og fra hagen (vi har stor glassdoer ut fra kjoekkenet hvor jeg satt), og min foerste reaksjon var aa hive meg paa lysbryteren og faa skrudd av lyset. Saa kunne jeg slappe av i moerket og faa oversikt paa situasjonen.
|
|
|
|
#38 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Jeg har vært både mørkeredd og husredd, men kjenner at jeg mestrer det mye bedre nå.
|
|
|
#39 |
|
bits and pieces
|
Sv: Er du mørkredd, og hva er du redd for?Mørkredd ja. Tror det er fordi jeg ikke ser hva som er der
|
|
|
|
#40 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Det er skrekken min også! At noen skal dukke opp på vinduet.
|
![]() |
|
|