|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Eg vekeshandler, og har gjort det dei siste åra. No ligg me på rundt 1200 kr i veka på to vaksne og to barn.
![]() |
#22 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Det er fordi vi har startet med egen konto for dagligvarehandel at vi ser hvor perverst mye penger vi bruker på mat.
![]() |
#23 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?
Jeg aner ikke hva som gjør at vi havner på denne summen. Vi handler det vi har lyst på egentlig. Kan godt skrive inn varene fra en kvittering neste gang vi handler.
![]() |
#24 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi handler fast hver torsdag, ikke for å spare penger men for å spare tid og frustrasjon i hverdagen. Planlegging av meny gir oss dessuten et bedre og mer variert kosthold enn om vi skulle gjort innkjøp og planlegging i "dødens time" hver dag etter jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
maler
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi bruker 2000-2500 kr i uka. Da er det alt av husholdning og kanskje noe klær (sokker, ull etc). Handler på obs. Det er billigere for oss når vi handler på rema, rett og slett fordi det ikke finnes fristelser der. Men jeg blir gal av den butikken.
![]() |
#26 |
I mål
|
Ja, det kunne vært interessant egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Dere som skriver at vi planlegger/skriver ukesplan. Hvem er vi? Er det hele familien, deg og partner eller i praksis kun deg?
![]() |
#29 |
Dig for victory!
|
Mannen min og jeg skriver sammen, eller en av oss aleine. Den andre ser i så fall over. I det siste har det vært mest han, siden jeg har vært kvalm og matlei. Av samme grunn er det mest han som lager mat også, men vi handler sammen i 90 % av tilfellene. Ungene er for små til å mene noe, men vil bli tatt med på råd etter hvert.
![]() |
![]() |
#30 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Hver gang noe handler om planlegging og jeg skriver "vi", er det kun for å få det til å se ut som vi er et team.
![]() |
#31 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi har funnet ut
![]() |
#32 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Eller som mannen i møbelbutikken sa da "vi" tok ut sofastoff: "Å, det er sånn "Jeg har bestemt oss for …"
![]() |
![]() |
#34 |
Erfaren nok
|
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Jeg ukehandler (og får det levert på døra, genial måte ikke kjøpe mer enn man trenger selv om det koster en liten sum penger å få det levert). Sist redigert av m^2 : 27-09-11 kl 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Vi har en standard handleliste med alle varer vi trengernå ha i hus eller bruker ofte. Når en av oss skal ukeshandle, skriver vi middagsplan og deretter guler vi ut alt vi trenger og går gjennom skap og skuffer og guler ut de resterende innkjøpene. Vi glemmer så godt som aldri noe og planleggingen er gjort på ti minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Jeg ukeshandler hver fredag, har ei handleliste liggende i ei skuff og skriver opp hver gang jeg ser det begynner å bli lite av noe. Mye er jo likt fra uke til uke også (melk, frukt, brød ). Skriver ukesmeny før hver handling, og ser gjennom skap og fryser. Handler stort når det er noe det er tilbud på. Ligger på 7-900 kr i uka.
![]() |
#38 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Ja det er ganske standard. Typisk middager er:
![]() |
#39 |
maler
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Jeg har også et standard opplegg egentlig selv om det ikke står noe sted. Med andre ord faller alt sammen hvis jeg ikke er hjemme og har planlagt. Jeg har imidlertid ikke en helt fastlagt ukeplan for middager da jeg jobber vakt og mannen har litt møter og ungene har fritidsaktiviteter slik at behovet for middager som lager seg selv varierer litt fra uke til uke.
![]() |
#40 |
|
![]() Sv: Ukeshandling - Har noen en standardplan de følger?Jeg ukeshandler stort sett nå på grunn av at vi kjører så mye bil så det er flott å slippe å bruke ekstra tid i butikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|