Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du en misforstått sangtekst?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-11, 23:06   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du en misforstått sangtekst?

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

I "alle fugler" lurte eg også på kva slags fugl snedi var , altså "trost og snedi måtte fly", istadenfor "frost og sne de måtte fly".

Det samme lurte jeg også lenge på.

Lo godt høyt her av Stompas versjon av Lys og varme.

Bloppy: "ska vis vei og alt ska bli".

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 13:43   #2
leaht
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2011
leaht er litt kulleaht er litt kul
Standard

R.E.M's The Sidewinder Sleeps Tonight

I refrenget synger han Call me when you try to wake her up.
Jeg sang noe som ikke betød noe som helst Come in a wakana

Jeg ante virkelig ikke hva det kunne bety, men sangen var fin den..

Gammel 23-09-11, 16:14   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av leaht, her.

Det er jammen ikke rart, for det er jo umulig å høre.

Ellers ler jeg meg skakk av denne tråden.

Divine:

Gammel 23-09-11, 21:54   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leaht, her.

Det går ikke an å høre at han synger det. Det skal ikke engang være mulig å synge så fort. Det går ikke an. Jeg elsker den sangen og pugget tekster, men jeg trodde første gang han sang noe om "only Jamaica". :roll:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:34   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Sofa away from me" har jeg i et ondt øyeblikk misforstått med vilje og misbrukt.

Ellers trodde jeg lenge at Sting sang "I'm an Indian, I'm an Eagle Indian".

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:43   #6
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Eh, ja..... Jeg ble passe flau da jeg fikk høre at det var ikke var sin første "sex dream" Bryan Adams fikk "Summer of 69", men en "six string"-gitar.

En annen som ikke var like flau, men som jeg var overbevist om at jeg sang rett var i "Last Christmas" av Wham. Der sang jeg "this year to set me frontiers" i stedet for "this year to save me from tears". Det tok litt tid å overbevise meg på akkurat den.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:52   #7
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Eh, ja..... Jeg ble passe flau da jeg fikk høre at det var ikke var sin første "sex dream" Bryan Adams fikk "Summer of 69", men en "six string"-gitar.

Akkurat den der hadde jeg også misforstått i årevis

Gammel 18-09-11, 12:06   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Det trodde jeg også, lenge.

Ellers syntes jeg at Dum Dum Boys hadde en helt genial tekstlinje i "Hekk og hagelangs", en linje som helt ut beskrev følelsen jeg hadde når jeg var på ferie hos foreldrene mine i østlandsbygda jeg tilbrakte mine tenår og vandret gamle stier:

"Nabolaget her er fullt av skrømt, jeg ha'kke flytta herfra, jeg har drømt ..."

Stor var skuffelsen da jeg oppdaget at han sang "rømt" ...

Sist redigert av Enhjørning : 18-09-11 kl 12:33.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 12:17   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

I Stand sang Michael Stipe Think about erection wonder why you have it now, en strofe jeg ofte undret meg over. R.E.M. hadde aldri tekster i coverne sine, og internett hadde vi jo ikke tilgang til på 1980-tallet. Det gikk derfor år før jeg innså at han synger Think about direction wonder why you havent before.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 11:12   #10
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minstejenta sang, der det skal være, " å barna de roper ohhh yeh", "barnehageromper ohhh yeh"

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:47   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde veldig lenge at Suzanne Vega sang "I am a hockar" og ikke "My name is Luca", det gå sangen en litt annen mening for meg.

Gammel 18-09-11, 22:33   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg trodde veldig lenge at Suzanne Vega sang "I am a hockar" og ikke "My name is Luca", det gå sangen en litt annen mening for meg.

mannen begynte å lure på hva jeg lo av her, klarte ikke å holde meg

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 22:44   #13
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg trodde i mange år at "Freak Out" var "Aaaaaafrica"'

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg spekulerte i mange år på hva å sveie var for noe, men tenkte det var et sær-trøndersk uttrykk. Som i Åge Aleksandersens Lys og varme: "Og fuglan som e fri, dæm ska vi svei, og alt ska bli ..."

DDE - vinsjan på kaia:
Livet spælt aldri så vakkert som vinsjan på kaia.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 22:59   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

veninna mi trodde i barndommen at man i Bjelleklang sang "føll og sut, føll og sut" i steden for "følg oss ut", og lurte fælt på hva slags dyr sut egentlig var. Det handlet jo om hester, så føll var liksom helt logisk.

Gammel 18-09-11, 23:02   #15
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

veninna mi trodde i barndommen at man i Bjelleklang sang "føll og sut, føll og sut" i steden for "følg oss ut", og lurte fælt på hva slags dyr sut egentlig var. Det handlet jo om hester, så føll var liksom helt logisk.

Var det Bjelleklang altså? "Følg oss ut, følg oss ut, før vi alle spyr" ?

Gammel 19-09-11, 13:47   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Hah, det var det jeg trodde også. Sut, liksom?

Også lurte jeg på hvem Jonatan var i juleevangeliet: "Han skulle vise vår Jonatan den lille Jesus til verden sendte"

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:52   #17
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Har en kompis som trodde at "Living on a prayer" av Bon Jovi ble "ååååh, livet på prærien".

Men her var jo saken at han ikke kunne oversette.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:55   #18
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Jeg bomma kraftig på den der "Krabbeklo" sangen.
Så jeg trodde han sang: "Ooo-oooh, eg har en krabbe,krabbeklo i munnviken"

Syns jo det var en litt spesiell, men catchy sang

Skjønner ikke bergensk noe særlig kan man si, og hadde aldri hørt om en undik før.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 12:06   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Venninnen min likte godt den gamle sclageren til Paul Young, "Every time you go away" og jodlet fornøyd "Every time you go away, you take a piece of meat with you"... Det skal være "You take a piece of me with you".

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 12:12   #20
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Venninnen min likte godt den gamle sclageren til Paul Young, "Every time you go away" og jodlet fornøyd "Every time you go away, you take a piece of meat with you"... Det skal være "You take a piece of me with you".

Håper han tok med en kjøttbleie også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.