Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Beskriv din interiørsmak

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-11, 15:24   #21
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Retro-funkis-moro-stil. Blottet for nips. Sekstitallet. Slanke rene linjer. Nuppestoff i sterke farger, mørk turkis og oker. Stål, plast, eik store og prangende mønstre.

Sånn i praksis ... not so much! Det fineste ordet om innredningen må være "praktisk", og selv det er ikke så veldig riktig.

Gammel 02-09-11, 16:32   #22
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Stramme Ikea-linjer i møblene, kombinert med shabby chic i stua. Ellers er det ikke noe særlig stil ute og går.

Gammel 02-09-11, 18:56   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidløst, klassisk og eksklusivt. Det er i alle fall det jeg ville omgitt meg med hvis jeg hadde økonomi til å leve ut smaken min.

I praksis er jeg selvsagt ikke upåvirket av trender: Da jeg var 20 malte jeg en leilighet bondeblå, vinrød og okergul. Nå har jeg nettopp malt et helt hus lys grått/hvitt. Men entusiasmen over 100 år gammel perlestaffpanel er fremdeles den samme, om fargene jeg maler den med er ulike.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 19:28   #24
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ubestemt. Men den involverer bokhyller.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 19:36   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Har lite penger og dessuten hater jeg å shoppe og liker for øvrig ikke bruk og kast-mentalitet"-stilen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:59   #26
sonata
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"Har lite penger og dessuten hater jeg å shoppe og liker for øvrig ikke bruk og kast-mentalitet"-stilen.

Jeg har en teori om at 'bruk og kast-mentaliteten' som mange har, når de ved ujevne mellomrom 'bare må' skifte stil i hele huset, og gjerne fra det ene ytterpunktet til det neste, er et resultat av de ikke har funnet sin egen personlige stil. Hadde de det tviler jeg sterkt på at de hadde vært så vinglete og lettpåvirkelige hva interiørtrender angår.

sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:04   #27
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Jeg er glad i "Helene Hennie"-stilen. Svart/hvitt/beige med en klassisk vri. Store pyntegjenstander og jutetepper. Glass og sølv. Elegant og urbant. Slettvollsofaer og rette linjer.
Vet ikke helt om jeg har klart å få til den stilen, men ting kommer etterhvert, tenker jeg!

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:16   #28
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rene linjer; lyst og lys grått. Få møbler, og alt må ha en funksjon. Kunst på veggene, uten at det betyr at jeg har det pr nå. (Så godt som ingenting på veggene noen steder her enda. Må først finne det jeg vil ha, og det tar tid.) Fargeklatter i alt det lyse liker jeg, selv om jeg ikke har duker, gardiner eller gulvtepper. Har puff og sofaputer i friske farger.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:37   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Litt "gammeldags", litt "amerikansk", litt herskapelig, og litt moderne. Ikke så lyst og luftig, selv om det er hvite vegger. Liker blonder, glass, sølv, snirkler og smijern. Samtidig så kan godt bad og sånt, være mer stilrent og enkelt. Men fargene er mye hvitt/sort og koksgrått. Dog ikke så mye "pynt" som i pyntegjenstander, men desto flere bilder. Bøker, album og instrumenter preger også huset.

Sist redigert av Dronningen : 04-09-11 kl 20:56.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:40   #30
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Enkelt, og helt sånn at det er enkel å regjøre rundt
Minst mulig dill og dall. Eier ikke en eneste pyntegjenstand!!

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:43   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkelt, praktisk, hovedfokus på rene linjer, sans for overraskende detaljer og personlighetsavslørende trekk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 22:34   #32
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Klassisk, kvalitet og kunst. Liker lyse vegger, antikke møbler, kunst, håndknyttede tepper, rene linjer, velfylte bokhyller (absolutt ikke fargesortert), ubehandlet eik, glass, pynteting som har betydning for meg, designklassikere og lekre lamper. Kan ikke fordra hverken liksomgammelt shabby "fransk" eller altfor kjølig og utstudert.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 22:44   #33
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likegyldig, jeg er totalt interiøruinteressert.
Bare det er visuelt rolig så er det det samme for meg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 22:55   #34
Shaggwell
Fullverdig medlem

Shaggwell sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Shaggwell har et hav av muligheter foran seg
Standard

loppis

Shaggwell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 23:01   #35
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Tja, hva skal jeg si om det.

Jeg liker flere stiler og det bærer huset vårt egentlig preg av. Vi har ikke noe dyre ting og fancy lamper, møbler etc. Jeg har lært meg å lage mye ut av lite. Er uendelig stolt av noen gamle, brune arvemøbler, har et stort brunt, gammelt piano, er brukt 90-talls spisestue som er hvitmalt men litt slitt. Samtidig har vi noen Ikea møbler og kjøkken som er en blanding av retro og landlig stil. Kjøleskap ala Smeg.

Stilen min er en blanding av nytt og gammelt egentlig og består av retro/romantisk/landlig/nostalgisk/new england og en ørliten dæsj moderne/funkis. Men jeg har gjort så godt jeg kan i å ha en viss ammenheng mellom rommene selv om det kan være litt ulik stil. Jeg klarer ikke å velge en bestemt stil og ha den i alle rom på de 320 kvm som er innredet. Så ja takk begge deler (eller mange stiler) er nok min konklusjon.

dere må ha HØY strømregning
Hilsen hun som flytter fra 67 kvm til 136 Kvm og gruer seg til strømregninga til vinteren

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 23:09   #36
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Svært enkelt, praktisk og hvitt. Jeg har kjøpt noe fargerikt tilbehør i de siste 5 årene, mest for å glede barna.

Gammel 04-09-11, 23:39   #37
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

dere må ha HØY strømregning
Hilsen hun som flytter fra 67 kvm til 136 Kvm og gruer seg til strømregninga til vinteren

Trenger ikke å bli så ille. Vi gikk fra leilighet på 65 kvadrat til enebolig på 130 kvadrat over 2 etasjer, og fikk omtrent samme strømregninga i huset som vi hadde i leiligheta. Enda lavere ble den da vi fikk varmepumpa.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 10:03   #38
wimsemamma
happy trebarnsmor

Medlem siden: Feb 2011
wimsemamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker å komme inn i hus hvor man føler at det er et "hjem", med det tenker jeg farger som luner på veggene, familiebilder og en varm atmosfære uten at det virker dystert eller overmøblert. Jeg har selv prøvd mang en gang å skape det samme hjemme med mer eller mindre heldig resultat. Nå har jeg forelska meg fullstendig i grå/bruntoner og jobber meg gjennom huset med malingskosten

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.