|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bærer man nyfødte i?
Nei, eg vil ikkje seie det, men det er jo avhengig av kva materiale sjalet er i. Me hadde bomull og brukte det både vår, sommar og haust. Det skal dog seiast at me ikkje er bortskjemt med varme somrar her.
|
|
|
#22 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Man knyter slik at babyen ikke ramler ut og froskestilling passer godt til nyfødte. De er vant til å ligge slik inni magen.
|
|
|
#23 |
|
Dig for victory!
|
Ja, han blei fort for stor til å ligge på tvers i sjalet, jeg har ganske smal overkropp.
|
|
|
|
#24 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Jeg syns sjal er helt uovertruffent til å bære nyfødt i. Jeg vet enkelte aldri blir fortrolig med å knyte sjal, andre lærer det på fem minutter. Det kan være verdt å gi det en sjanse. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Er det bare min som ikke liker seg i sjal? Han blir kjempesur hver gang vi prøver. |
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Min liker det heller ikke. Protest, protest. Det er fullt mulig jeg gjør noe galt, men jeg har prøvd flere ganger. I Becoen derimot, der slapper hun godt av og sovner. Den er med nyfødtinnlegg. Nå er vel ikke 2 måneder nyfødt, men vi har brukt den siden hun var.. tja, en måned? Funker fint. Jeg skal få teste og låne en Meitai i dag, håper det kan funke bedre enn sjal. Greit å variere litt!
|
|
|
|
#27 |
|
På vei
Hvordan har han bena? Det kan ha noe å si. Barn med låsninger kan også mislike å bli holdt tett fast. Ellers vet jeg ikke grunner til at de skal mislike seg. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Kanskje jeg må prøve igjen og se om hun roer seg etter en stund, da. Sjalet er så fint og mykt, jeg vil bruke det.
|
|
|
|
#29 |
|
På vei
Det kan kanskje være verdt å gi det et forsøk til. Jeg vet ikke hvorfor jenta mi hylte slik. Hun hadde en låsning i ryggen, det kan kanskje tenkes at det kunne være årsaken. Det stresset meg veldig når hun hylte slik, men jeg erfarte raskt at det ga seg i løpet av et par tre minutter, og da sov hun så lenge og godt etterpå at hun måtte jo ha det fint allikevel. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Mine protesterte litt i sjal til å begynne med. Det ble fem minutter med dype knebøy på mor. Men så ble det bedre og de begynte å like seg. Vips, så sov de der lange stunder av gangen, spiste litt pupp, sov mer, titta litt osv.
|
|
|
#31 |
|
Epikur
|
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Jeg har brukt elastisk sjal til baby. Mei Tai liker jeg ikke noe særlig før de er ganske store. Jeg liker ergo også.
|
|
|
#32 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Froskestillig fungerte dårleg for Poden, så me tjuvstarta med beina ut og det virka langt meir komfortabelt for han roa seg med det.
|
|
|
#33 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Ingenting er som bittebaby i elastisk sjal.
|
|
|
#34 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hva bærer man nyfødte i?I mitt tilfelle: Armene.
|
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Men er ikke sjal veldig vanskelig å knytte? Det ser jo fantastisk deilig ut med slike sjal, vi hadde en på jobb (mann ja) som gikk rundt med sin nyfødte i sjal på jobb mens mammaen var litt sjaber etter fødsel.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Det går kjempegreit å knyte det på, jeg kan anbefale kurs med Honeybunny. |
|
|
|
#37 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Det er ikke vanskelig å knyte, nei. Jeg var også redd for det, men det gikk veldig greit.
|
|
|
|
#38 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Hva bærer man nyfødte i?[quote=United;2944313]Meitaien har jo hull på siden til bena. Vil ikke en pitteliten kunne falle ut der? Eller knyter man det igjen, på et vis? quote]
|
|
|
#39 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Hva er grunnen til at sjal ikke kan brukes? Elastisk sjal er helt fantastisk å bruke, både når det gjelder det praktiske og når det gjelder kos. Ofte vil det å raskt putte ungen i sjal samt dype knebøy eller eventuelt å raskt komme seg litt rundt for å gå, gjøre at ungen roer seg ned.
|
|
|
#40 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva bærer man nyfødte i?Ja, også er det viktig å påpeke at man bruker forkle-knyting når man bærer i frosk i en MT, synes jeg. Dvs at man knyter på seg MT-en som om det var et forkle (hengende fra livet og ned). Da får man en lomme som babyen sitter nedi.
|
![]() |
|
|