Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kva seier en? Folk altså

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-11, 23:28   #21
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kva seier en? Folk altså.

Jeg synes det er aldeles HÅRREISENDE å så mye som tenke på å lyve om det. Det har aldri falt meg inn.

Men har fått meg en GOD latter over noen av replikkforslagene her!!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 23:40   #22
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er tidvis lite respekt for andre mennesker dessverre.
Jeg innrømmer glatt at jeg ikke kun serverer kyllingpølser de gangene jeg har hatt barnebursdag med pølser (og muslimske barn), men jeg har selvsagt hatt det også.
(har ikke kun hatt det for ungene er ikke så glad i det)

De siste årene har det gjerne blitt pizzasnurrer og da har jeg hatt halvparten med skinke og andre halparten med kalkun.

Gammel 30-08-11, 01:41   #23
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror de menneskene som ikke hadde hatt noe problem med å lure muslimer til å spise svin, er de samme som hadde blitt hoppende fornærma og sinte hvis du hadde lurt dem til å spise noe de oppfattet som ekkelt.
Noen mennesker...

Gammel 30-08-11, 07:28   #24
bjørkhaugtrollet
Aktiv

bjørkhaugtrollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Totalt respektløst overfor muslimer. Vi opplevde også dette da datteren min og bestisen i barnehagen skulle feire dagen sin sammen. Vi visste jo at det var muslimer der så vi hadde kjøpt inn kyllingpølser til de. Den ene mamman sa klart ifra at hennes sønn skulle bare ha kyllingpølser, den andre mamman/pappan sa bare at det var greit for dem, uansett hva datteren spiste; vi bor ærlig talt i Norge svarte de. Jeg ble helt satt ut og ingen spiste så mange svinepølser som datteren deres, hun nøt det hun.

Gammel 30-08-11, 07:36   #25
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg spurte min kjære som jobbar med innvandring og han sa at det er ei ganske gjengs holdning rundt om i norske heimar. Naive meg blei skikkelig overraska. Og i grunn ganske sint.

Jepp, det er nok det, så jeg ble faktisk ikke veldig overrasket over den holdningen.
I tillegg så er det veldig mange som syns dette med hallalkjøtt bare er tull og ikke skjønner poenget med det. Jeg syns det også er respektløst.

Gammel 30-08-11, 07:52   #26
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jøss!

Gammel 30-08-11, 08:05   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er faktisk ikke det minste overrasket. Det er kjenner jeg MANGE som kunne finnet på å si. Særlig i hjembyen min.

De tror at dette med å ikke spise svinekjøtt er noe muslimer gjør for "gøy". Det samme med vegetarianere og tildels allergikere. "Litt må de da tåle".

Jeg kjenner at jeg blir så oppgitt at jeg knapt ønsker å ta diskusjonen. For den dukker stadig vekk opp.

Ja, jeg synes det er småkrunglete med spesialdietter i barnebursdager, men det løser man. Det gjelder både de som ikke kan spise av religiøse og/eller fysiske årsaker.

Gammel 30-08-11, 08:16   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir ikke overrasket over at folk viser liten respekt for andre. Jeg syns det er sånn overalt. Mennesket er liksom litt dustete.

Noen ganger blir jeg så lei meg av slike saker.

Gammel 30-08-11, 08:51   #29
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kva seier en? Folk altså

Jeg blir helt paff. Og hvis det er relativt vanlig å tenke (og gjøre) slikt, blir jeg enda mer paff.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:09   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Er dette virkelig normalt altså?

Vi har vel og merke ikke hatt barneselskap enda, eldstemann er tre, og det er visst vanlig å begynne med det i banrehagen når de er fire. Og av familien er det ingen som har slike utfordringer.

Men like lite som jeg ville sagt til min mor at "neida, denne inneholder ikke sukker, det er sukkerfri is" (hun har kostholdsregulert diabetes 2) ville jeg sagt til en muslim at det var kyllingpølse om det ikke var det. Derimot hadde jeg glatt sørget for å ha kyllingpølse. Eller pizzasnurrer med kyllingkjøtt. (For det er ok, sant?) På samme måte som jeg selvsagt skaffer sukkerfri is til min mor.

Gammel 30-08-11, 09:13   #31
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har overhørt en som fortalte en muslim at han flere ganger hadde fått andre muslimer til å spise svin, fordi han syntes det var gøy. Så sånne finnes, dessverre.

Gammel 30-08-11, 09:15   #32
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Er dette virkelig normalt altså?

Vi har vel og merke ikke hatt barneselskap enda, eldstemann er tre, og det er visst vanlig å begynne med det i banrehagen når de er fire. Og av familien er det ingen som har slike utfordringer.

Men like lite som jeg ville sagt til min mor at "neida, denne inneholder ikke sukker, det er sukkerfri is" (hun har kostholdsregulert diabetes 2) ville jeg sagt til en muslim at det var kyllingpølse om det ikke var det. Derimot hadde jeg glatt sørget for å ha kyllingpølse. Eller pizzasnurrer med kyllingkjøtt. (For det er ok, sant?) På samme måte som jeg selvsagt skaffer sukkerfri is til min mor.

Så lenge det ikke inneholder svin er det jo stort sett greit, men man bør også sjekke at evt muslimer spiser kjøtt som ikke er hallalslaktet. Mange muslimer spiser kun halalslaktet kjøtt, og da hjelper det egentlig ikke med kyllingpølser.

Gammel 30-08-11, 09:15   #33
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Jeg har overhørt en som fortalte en muslim at han flere ganger hadde fått andre muslimer til å spise svin, fordi han syntes det var gøy. Så sånne finnes, dessverre.

Jeg trodde ikke folk syntes sånt var morsomt etter at de hadde fylt ti. Og knapt nok før.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:18   #34
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Så lenge det ikke inneholder svin er det jo stort sett greit, men man bør også sjekke at evt muslimer spiser kjøtt som ikke er hallalslaktet. Mange muslimer spiser kun halalslaktet kjøtt, og da hjelper det egentlig ikke med kyllingpølser.

Ok, note to self for neste år: Ikke bare sjekk om det er muslimer, men også om de i så fall spiser kyllingpølser/kylling. Eller lag dobbel posjon sjokoladekake og sats på fint vær så de kan løpe av seg sukkersjokket ute... neida, sjekke det med kylling.

Gammel 30-08-11, 09:19   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ille og respektløst!

Gammel 30-08-11, 09:19   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ok, note to self for neste år: Ikke bare sjekk om det er muslimer, men også om de i så fall spiser kyllingpølser/kylling. Eller lag dobbel posjon sjokoladekake og sats på fint vær så de kan løpe av seg sukkersjokket ute... neida, sjekke det med kylling.

Og når du pynter den sjokoladekaka, ikke pynt med seigmenn eller andre gelegodter

Gammel 30-08-11, 09:20   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"H ha ha ha, så gøy, jeg lurte Per til å spise bolle med egg - enda han tåler det ikke!"

Akk ja - akkurat så gøy er det sikkert for en muslim å bli lurt til å spise svinekjøtt også. Ikke at hun eller han vil ta sin død av det, men det er så respektløst at jeg kjenner jeg blir ganske oppgitt over slike holdninger.

Men overrasket - dessverre ikke.

Gammel 30-08-11, 09:20   #38
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha sett eldre damer juge så det slår gnister til nøtteallergikere om hvorvidt det var nøtter i kaken, så står alt til troendes, dessverre.

Mange tror allergikere egentlig bare er kresne, mange tror visst at religion bare er tull. Det er empatimangel og respektløshet.

Gammel 30-08-11, 09:24   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke veldig overrasket nei.

Og så er det i slike situasjoner at man i etterkant tenker på hva man skulle ha sagt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:26   #40
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Og når du pynter den sjokoladekaka, ikke pynt med seigmenn eller andre gelegodter

Årets var pyntet med sjokoladekjeks (hjul) og lakrissnor (brannslange)l. Og masse, masse smørkrem. Ehh, derved kan det være at jeg må sjekke innholdsfortegnelsen på de fargene? Seigemennene som skulle være brannmenn fant jeg ikke plass til, så de ligger i skapet. Lakris er ok? Ellers er det jo uansett ikke som om det var lakris på alle stykkene da.

Ok, pust med magen. Først vente et år. Så sjekke om det i det hele tatt er muslimer i selskapet. Årets utgave av barenhageavdeling har ei jente med polske foreldre og ei med tysk mor, forresten, to med tysk mor (to ulike tyske mødre ja, jeg hadde glemt den jeg kjenner best.) Men ingen muslimer, men det henger muligens sammen med at han går i en menighetsbarnehage, med utvidet kristen formålsparagraf...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.