Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lurer du på hva du skal stemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 18:52   #21
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lurer du på hva du skal stemme?

Jeg pleier å vakle litt mellom to partier, og det har variert hva jeg har stemt. I valgomaten skilte det 1 % mellom de to partiene, og de lå øverst. Jeg er fortsatt litt usikker på hva det blir, jeg må sette meg litt bedre inn i enkeltsaker i min kommune først; ved fylkestingsvalget er jeg rimelig sikker.

Gammel 15-08-11, 18:52   #22
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stemte på meg også.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:53   #23
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk 3 partier som står med samme prosentsats, det var jo interessant. Det er nok et av dem det lander på, men jeg ble jo ikke noe klokere av den grunn. Kanskje jeg må ta blindtest, eller kanskje jeg bare skal stemme venstre siden de tross alt har en miljøpolitikk.

Gammel 15-08-11, 18:56   #24
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine resultater var vel som forventet, men jeg ser at Ap kommer høyere opp og RV lenger ned enn resultater jeg bruker å få hos valgomater ved stortingsvalg. FrP nederst som vanlig, men med høyere enighetsprosent her. Det er flere av de lokale sakene jeg ikke har satt meg spesielt godt inn i, så jeg må lese meg opp litt og prøve på nytt siden.

Sosialistisk Venstre...
83 %
Arbeiderpartiet
82 %
Rødt
75 %
Miljøpartiet De Grøn...
72 %
Folkets Røst By- og ...
67 %
Kristelig Folkeparti
65 %
Senterpartiet
62 %
Venstre
57 %
Høyre
47 %
Pensjonistpartiet
42 %
Fremskrittspartiet
32 %

Flere som vil dele?

Gammel 15-08-11, 18:59   #25
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rop ut hvis det dukker opp flere valgomater rundt omkring! Jeg synes det er morsomt.

Gammel 15-08-11, 19:00   #26
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg veit kva parti eg skal stemme på, men eg får ikkje det opp som nr 1 på valomaten. Grunnen er at eg er uenig i ein ganske stor sak som mitt parti er for.

Gammel 15-08-11, 19:02   #27
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir anbefalt det ene av de partiene jeg varierer mellom, og regner det som sannsynlig at jeg vil stemme på dem.

Gammel 15-08-11, 19:05   #28
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Hmm - mitt vanlige parti kom på tredje mens De Grønne kom øverst med AP på andre. Skal jeg bry meg om det tro?

Gammel 15-08-11, 19:08   #29
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøvde den de har i lokalavisa, og den sa jeg skulle stemme pensjonistpartiet. Riktig så gammel er jeg nok ikke enda. Jeg skal prøve NRK sin senere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:12   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ved stortingsvalg er det ikke vanskelig, men nå er jeg usikker. De to jeg føler det står i mellom er et stykke ifra hverandre, så jeg må nok sette meg enda bedre inn i enkeltsaker nå.

Gammel 15-08-11, 19:14   #31
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg prøvd den, og jeg fikk det partiet jeg hadde tenkt å stemme på. Så da så. Sorry, pensjonister.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:14   #32
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stemte på meg.

Gammel 15-08-11, 19:14   #33
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den stemte for meg.

Gammel 15-08-11, 19:16   #34
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemmer ikke det samme under kommunevalg som Stortingsvalg. Valgomaten viste tydelig at jeg er enig med meg selv

Gammel 15-08-11, 19:20   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde litt sånn oppriktig, og det stemte ganske bra.
Og så prøvde jeg ikke oppriktig, og det stemte ganske godt det og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:24   #36
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Stemte for meg også. Stemmer ulikt i kommunevalg og stortingsvalg. "Stortingspartiet" kom på 2.plass i testen.

Gammel 15-08-11, 19:24   #37
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne gjerne stemt Rødt, jeg, og særlig lokalt, om det hadde vært noen med litt troverdighet som stilte til valg. Ja, og var det det med væpna revolusjon da. Det er jeg imot.

Ellers tror jeg ikke det blir SV heller i år. Er i grunnen litt desillusjonert og stemmer muligens bare i kommunevalget på det opposisjonspartiet (til H og Frp) som jeg syns gjør den beste jobben i kommunen.

Rødt
81 %
Sosialistisk Venstre... 79 %

Arbeiderpartiet 73 %

Miljøpartiet De Grøn... 71 %

Kristelig Folkeparti 68 %

Senterpartiet 63 %

Venstre 61 %

Kystpartiet 57 %

Høyre 36 %

Pensjonistpartiet 26 %

Fremskrittspartiet 21 %

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:27   #38
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet hva jeg skal stemme, og valgomaten bekreftet det. God avstand til de to neste partiene, og Frp lå suverent nederst.

Gammel 15-08-11, 19:44   #39
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irma, jeg fikk også AP og Rødt i "feil" rekkefølge, og er ganske nysgjerrig på hva det kommer av.

Mindy, jeg får brevstemmingsmateriell tilsendt i posten fra konsulatet, jeg mailet med dem nå.

Kasia, jeg kan love deg at væpna revolusjon ikke står i partiprogrammet til Rødt...

Gammel 15-08-11, 19:49   #40
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyre 68 %
Venstre 6-et-eller-annet
AP 62 %

FrP kom langt nede med 51 %

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.