|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Den kjolen er superfin, har lyst på den selv. Men synes også prisen er litt stiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
maler
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Jeg vil heller ha 5 kjoler jeg liker og som funker og som ikke blir stygge i vask enn 50 billige jeg egentlig liker bare sånn halvveis. Men jeg skjønner jo at du ikke er helt der. Jersey er jo deilig å gå med. Yndlingskjolemateriale tenker jeg da.
![]() |
#23 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?
Jo, men synes du ikke at snitt og kvalitet på en MM kjole er bedre enn mange billige?
![]() |
#24 |
Off the map.
|
Hvis du har så mye klær, så er det i alle fall bedre at du kjøper en dyr yndlingskjole enn 4 fra Lindex.
![]() |
#25 |
intro
|
Kanskje som hovedregel, men ikke nødvendigvis. Enkelte av Møllers modeller passer ekstremt godt til min kropp (i alle fall fra midjen og nedover), men det hender jeg finner gull i langt rimeligere butikker også - ikke minst hos HM.
Sist redigert av Bluen : 14-08-11 kl 00:08. Årsak: freudian slip |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
By the Sea
|
Ja - plagg i riktig snitt og stoffer kan man også finne i billige butikker. Men jeg opplever også som Zip at jeg generelt er langt mer glad i de plaggene jeg kjøper i dyrere butikker - der finner jeg oftere klær i gode stoffer og fint snitt.
![]() |
#27 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Jeg synes absolutt du bør kjøpe den kjole. Fordi du er verdt det og det er din yndlingsfarge og det er en perfekt jobbkjole og du liker den kjempegodt. Skift til H&M når du kommer hjem. På websiden så jeg, at de selger løsermer til en annen modell kjole - kanskje det ville passe til denne også, så du kan bruke den om vinteren også ?
![]() |
#28 |
Bare sær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. (Dessuten er det stort sett bare jerseykjoler som passer kroppen min.)
![]() |
#29 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Hm.. kanskje 1299 kr er grensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Kjolen var kjempefin og nå har jeg lest tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Kjøp den, som så lar du være å handle mer denne måneden (eller så lenge du tenker at de pengene hadde holdt hvis du ikke kjøpte den).
![]() |
#32 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg bruker også mer på hverdagsklær enn jeg gjorde før. Altså på enkeltplagg. Men jeg har blitt skuffet mange ganger. Kjolen fra Chill Norway til 1600 er nuppete i stoffet og en søm har løsnet. Klærne fra Cream har jeg bedre, men også blandet erfaring med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sånn er jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Det med daglig vasking er jo et poeng. Jeg svetter lite og vasker vel igrunnen aldri kjoler etter en gangs bruk, om ikke jeg har sølt noe på dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Hverdagskjole? Som man kan gå med på jobb? Maks 500. Kjole til å gå på byn med: 500. Kjole til selskap: 1500.
![]() |
#36 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Egentlig så er det jo rart at man vil bruke mer penger på en selskapskjole som henger i skapet det meste av tiden, enn på en kjole man kan ha masse glede av. Jeg tenker egentlig litt motsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Skulle akkurat til å skrive det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
By the Sea
|
Ja, jeg synes ikke det er noen automatikk i at dyrt=bedre. Derfor er jeg mer opptatt av stoff og snitt enn pris - det er bare oftere man finner den kombinasjonen om man går opp i pris. Men jeg har skjørt og bukser i tweed fra HM som har holdt seg veldig godt.
Dit har jeg kommet også. Jeg prøver å oppgradere hverdagen sånn generelt - enten det gjelder klær i god kvalitet eller mat/vin!
![]() |
#39 |
Einsam
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Kjolen var kjempefin, og hvis du har råd, og virkelig vet du kommer til å bruke den mye, synes jeg du skal kjøpe den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Jeg skifter når jeg kommer hjem fra jobb. Har relativt dyre jobbklær. (Om enn ikke så mange enda.) Nå har jeg funnet ut at kleskoden er ikke-eksisterende, og det er helt ok å gå i dongeri, så når jeg ligger på gulvet på jobb kommer jeg til å ha klær som ikke er dyre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|