Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-11, 23:52   #21
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?

Den kjolen er superfin, har lyst på den selv. Men synes også prisen er litt stiv.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 23:53   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil heller ha 5 kjoler jeg liker og som funker og som ikke blir stygge i vask enn 50 billige jeg egentlig liker bare sånn halvveis. Men jeg skjønner jo at du ikke er helt der. Jersey er jo deilig å gå med. Yndlingskjolemateriale tenker jeg da.

Gammel 13-08-11, 23:58   #23
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Mitt "problem" med denne argumentasjonen er at jeg beholder allslags klær i ørten år - billig som dyrt. Jeg har også hatt samme stil og farger (og størrelse) i sikkert 15-20 år, så på sett og vis er det meste tidløst for meg. Ettersom jeg, kremt, har ganske mye klær, er det ingenting av det billige som rekker å bli utslitt heller.

Jo, men synes du ikke at snitt og kvalitet på en MM kjole er bedre enn mange billige?

Gammel 13-08-11, 23:59   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Mitt "problem" med denne argumentasjonen er at jeg beholder allslags klær i ørten år - billig som dyrt. Jeg har også hatt samme stil og farger (og størrelse) i sikkert 15-20 år, så på sett og vis er det meste tidløst for meg. Ettersom jeg, kremt, har ganske mye klær, er det ingenting av det billige som rekker å bli utslitt heller.

Hvis du har så mye klær, så er det i alle fall bedre at du kjøper en dyr yndlingskjole enn 4 fra Lindex.

Evt hvis du har så mye klær at du ikke trenger noen ny kjole, så bestemmer du deg for å vente og se. Kommer den på salg så var det 'meninga' og hvis ikke så greier du deg fint uten.

Gammel 14-08-11, 00:00   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jo, men synes du ikke at snitt og kvalitet på en MM kjole er bedre enn mange billige?

Kanskje som hovedregel, men ikke nødvendigvis. Enkelte av Møllers modeller passer ekstremt godt til min kropp (i alle fall fra midjen og nedover), men det hender jeg finner gull i langt rimeligere butikker også - ikke minst hos HM.

Sist redigert av Bluen : 14-08-11 kl 00:08. Årsak: freudian slip
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 00:06   #26
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje som hovedregel, men ikke nødvendigvis. Enkelte av Møllers modeller passer ekstremt godt til min kropp (i atle fall fra midjen og nedover), men det hender jeg finner gull i langt rimeligere butikker også - ikke minst hos HM.

Ja - plagg i riktig snitt og stoffer kan man også finne i billige butikker. Men jeg opplever også som Zip at jeg generelt er langt mer glad i de plaggene jeg kjøper i dyrere butikker - der finner jeg oftere klær i gode stoffer og fint snitt.

Jeg tenker at om du synes at kjolen er "fin" så er det ingen krise om du verken kjøper den eller lar være - men om du synes den er "skikkelig, skikkelig fin", så vil du kanskje angre om du ikke kjøper.

Gammel 14-08-11, 00:12   #27
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes absolutt du bør kjøpe den kjole. Fordi du er verdt det og det er din yndlingsfarge og det er en perfekt jobbkjole og du liker den kjempegodt. Skift til H&M når du kommer hjem. På websiden så jeg, at de selger løsermer til en annen modell kjole - kanskje det ville passe til denne også, så du kan bruke den om vinteren også ?

Sperre for meg er avhengig av min inntekt og daglige aktiviteter. I perioder hvor jeg ikke tjente noenting eller lite, og bare gikk rundt hjemme eller på uni kjøpte jeg omtrent ingen klær, og det jeg kjøpte skulle helst være max. 500 kr for en kjole. Nå som jeg har fast fulltidsstilling kan jeg godt gå opp til 2000 kr for en kjole, som er det jeg stort sett bruker på jobb. Det samme gjelder sko.

Gammel 14-08-11, 09:36   #28
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vil heller ha 5 kjoler jeg liker og som funker og som ikke blir stygge i vask enn 50 billige jeg egentlig liker bare sånn halvveis. Men jeg skjønner jo at du ikke er helt der. Jersey er jo deilig å gå med. Yndlingskjolemateriale tenker jeg da.

Helt enig. (Dessuten er det stort sett bare jerseykjoler som passer kroppen min.)

Nå synes vel jeg også at 1900 er i meste laget, men det er mye pga det Muad'Dib sier. Jeg forsørger en familie på min egen 80 % lønn, og nesten 2000 for en kjole blir i overkant.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:42   #29
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hm.. kanskje 1299 kr er grensen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:48   #30
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Kjolen var kjempefin og nå har jeg lest tråden.
Selvsagt skal du kjøpe den! :leder deg ut i fristelse:
Jeg likte også argumentasjonen med at en kjole erstatter flere plagg.

Men jeg må spørre - hvor mange dager kan du bruke den før du slenger den på vask?
Jeg svetter sånn i jobben min at jeg må bytte klærne som sitter tett inntil armene hver eneste dag. Og en såpass kostbar kjole ville jeg kanskje følt at jeg "ødela" ved å vaske for hver gang jeg brukte den. Dermed hadde den endt opp som spesiell-anledning-kjole likevel, for da svetter jeg ikke på samme måte som på jobb (stakkars elever...).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:59   #31
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøp den, som så lar du være å handle mer denne måneden (eller så lenge du tenker at de pengene hadde holdt hvis du ikke kjøpte den).

Gammel 14-08-11, 10:01   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja - plagg i riktig snitt og stoffer kan man også finne i billige butikker. Men jeg opplever også som Zip at jeg generelt er langt mer glad i de plaggene jeg kjøper i dyrere butikker - der finner jeg oftere klær i gode stoffer og fint snitt.

Jeg bruker også mer på hverdagsklær enn jeg gjorde før. Altså på enkeltplagg. Men jeg har blitt skuffet mange ganger. Kjolen fra Chill Norway til 1600 er nuppete i stoffet og en søm har løsnet. Klærne fra Cream har jeg bedre, men også blandet erfaring med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:03   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Men jeg må spørre - hvor mange dager kan du bruke den før du slenger den på vask?
Jeg svetter sånn i jobben min at jeg må bytte klærne som sitter tett inntil armene hver eneste dag. Og en såpass kostbar kjole ville jeg kanskje følt at jeg "ødela" ved å vaske for hver gang jeg brukte den. Dermed hadde den endt opp som spesiell-anledning-kjole likevel, for da svetter jeg ikke på samme måte som på jobb (stakkars elever...).

Sånn er jeg også.

I ferien har jeg faktisk brukt et par av kjolene et par dager på rad. Det er uvanlig til å være meg, men jeg har ikke følt meg svett på noen måte. På jobb fungerer kropppen helt annerledes. Ikke at svetten renner, men jeg føler at klærne er skitne, jeg er mer klam, småsvett etc.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:08   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med daglig vasking er jo et poeng. Jeg svetter lite og vasker vel igrunnen aldri kjoler etter en gangs bruk, om ikke jeg har sølt noe på dem.

Kjolen er kjempefin, men jeg skjønner hva du mener med at den er litt dyr til å være en jerseykjole. De andre Mette Møller-kjolene forsvarer kanskje prisen sin med litt mer solide stoffer? Men hvis du elsker kjolen og den sitter som et skudd er det vel bare å slå til?

Jeg syns det er så fine kjoler, men Mette Møller-snittet passer dessverre ikke meg så godt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:12   #35
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hverdagskjole? Som man kan gå med på jobb? Maks 500. Kjole til å gå på byn med: 500. Kjole til selskap: 1500.

Gammel 14-08-11, 10:14   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig så er det jo rart at man vil bruke mer penger på en selskapskjole som henger i skapet det meste av tiden, enn på en kjole man kan ha masse glede av. Jeg tenker egentlig litt motsatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:30   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Egentlig så er det jo rart at man vil bruke mer penger på en selskapskjole som henger i skapet det meste av tiden, enn på en kjole man kan ha masse glede av. Jeg tenker egentlig litt motsatt.

Skulle akkurat til å skrive det samme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:45   #38
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bruker også mer på hverdagsklær enn jeg gjorde før. Altså på enkeltplagg. Men jeg har blitt skuffet mange ganger. Kjolen fra Chill Norway til 1600 er nuppete i stoffet og en søm har løsnet. Klærne fra Cream har jeg bedre, men også blandet erfaring med.

Ja, jeg synes ikke det er noen automatikk i at dyrt=bedre. Derfor er jeg mer opptatt av stoff og snitt enn pris - det er bare oftere man finner den kombinasjonen om man går opp i pris. Men jeg har skjørt og bukser i tweed fra HM som har holdt seg veldig godt.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Dit har jeg kommet også. Jeg prøver å oppgradere hverdagen sånn generelt - enten det gjelder klær i god kvalitet eller mat/vin!

Gammel 14-08-11, 10:49   #39
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjolen var kjempefin, og hvis du har råd, og virkelig vet du kommer til å bruke den mye, synes jeg du skal kjøpe den.

Her i huset hadde det vært helt uaktuelt å bruke så mye på en kjole, i grunnen på ett klesplass... Aleneforsørger-lommeboka har ikke sjanse til å overleve slike kjøp, og klesbudsjettet her er på et minimum. Dvs; litt over, men samtidig bruker jeg klær til det er utslitt også.. Og blir de ødelagte, repareres de om det lar seg gjøre, svarte klær som er ellers er like fine, men begynner å bli grå, farges på nytt, osv... Ungene krever mer enn meg, og jeg prioriterer kvalitetsuteklær og sko til dem fremfor meg selv. Men jeg sikler ofte på ting jeg overhodet ikke har råd til likevel...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:54   #40
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skifter når jeg kommer hjem fra jobb. Har relativt dyre jobbklær. (Om enn ikke så mange enda.) Nå har jeg funnet ut at kleskoden er ikke-eksisterende, og det er helt ok å gå i dongeri, så når jeg ligger på gulvet på jobb kommer jeg til å ha klær som ikke er dyre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.