|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Nei, tidligere hundeeier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Ikke mobb settere!
![]() |
#6 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Nei, og jeg blir irritert når noen påstår det. :hundeeier:
![]() |
#9 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?
Det var ikke bjeffing. Det var knurring og snerring og hva har du. Kanskje de bare hilser, men det er skremmende lyder for folk som meg som ikke er vant til hunder og som har blitt skremt av nærgående eksemplarer tidligere. Hadde hunden vært i bånd hadde jeg ikke hatt noen problemer ned den. Uten bånd = uforutsigbar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Idiotisk å sende hunden alene i skogen, selvfølgelig har han ikke kontroll på hva hunden gjør.
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Jeg slipper min hund i skogen, men jeg har ikke kontroll på henne. Jeg bør vel legge til at skogen det er snakk om ligger svært øde til og etter 4 år som hundeeier har jeg enda ikke møtt andre mennesker i denne skogen, bortsett fra bonden som eier den. Bonden er svært glad i hunden vår og vi har selvsagt avklart med bonden at vi kan slipper hunden løs i skogen hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nå også i farger
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?En ting er at den er løs så lenge alene, en annen ting er lydene de lager. Det behøver ikke bety noe mer enn lek/hilsing altså. Selv har jeg en rase som lager mye lyd, og dt høres ut som om de dreper hverandre når de leker. Men de gjør ikke det altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har fått viljen sin
|
Men du skjønner at lydene kan gjøre andre mennesker enda mer redd for dyret? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nå også i farger
Ja, jeg skjønner det, men lydene kan likegodt komme om hundene er i bånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Forskjellen er at om man er usikker på lydene, så regner man med at om det er farlig-lyder, så er hunden under kontroll om den er i bånd.
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Min bror har gps-halsbånd på sin (irsk setter), nettopp fordi den kan fyke laaaangt avgård på jakt etter fugl. Den er selvsagt bare løs når det er jakt.
![]() |
#17 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Vi har også gps-sender til bikkja. Det eneste jeg kunne ønske meg i tillegg, var at den kom med fjernkontroll.
![]() |
#18 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Vi har også sånt gps-halsbånd til Mira på jakt. Genialt.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Det er fryktelig kult å være på tur med en Rottweilertispe med løpetid, i bånd selvfølgelig, og møte en tilsynelatende eierløs liten rotte av en Jack Russel Terrier tispe også. Tisper med løpetid er vanligvis ikke veldig glad i andre tisper og min Rottweiler er ikke noe unntak. Hun oppfører seg eksemplarisk mot andre hunder ellers, men i løpetida er hun ikke veldig glad i andre tisper. Derfor gikk hun da også med kort bånd på seg. Men hva hjelper vel det når andre slipper sine hunder løs?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Nei det er det ikke. Dyr er dyr, og man skal ha oversikt over situasjonen om man slipper de løs. Og da selvfølgelig ikke når det er båndtvang. Høres IKKE ut som eieren her hadde kontroll overhodet. Om hunden løp sammen med deg i flere kilometer høres det jo ut som om den har stukket av. Desverre mange hunder som ser sitt snitt til det.
![]() |
|
|