Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 20:49   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?

Nei, tidligere hundeeier.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:52   #2
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke mobb settere!

Men seriøst: Det verste jeg vet som hannhundeier (tidligere nevnte setter), og som alltid holder Houdini i bånd, er løse hannhunder som kommer løpende bort til vår hund og begynner å yppe. Hva gjør man da, liksom? Slåsskjempene vil jo naturlig nok slåss.

Gammel 08-08-11, 21:02   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har tydeligvis ikke sett Lassie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:03   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Ble ikke en av Lassiene avlivet fordi den beit en trener?

Gammel 08-08-11, 21:38   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dere har tydeligvis ikke sett Lassie.

For ikke å snakke om politihunden Rex!

Gammel 08-08-11, 21:21   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Nei, og jeg blir irritert når noen påstår det. :hundeeier:

Bikkja vår er jo en jakthund og har alt for mange instinkter så vi har henne aldri løs.

Og lykke til hvis den der lassie-wannabe-lydig-hunden alene møter en annen hund med løpetid, f.eks.

Gammel 08-08-11, 21:23   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Da vi tok igjen eieren møtte vi samtidig en annen jogger med hund i bånd. Det gikk ikke lydløst for seg for å si det sånn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:33   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, kjipt med løs hund, men hvorfor er det galt at hunder lager lyd når de hilser? Skal vi skjære ut tungene deres også, eller?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:34   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Okei, kjipt med løs hund, men hvorfor er det galt at hunder lager lyd når de hilser? Skal vi skjære ut tungene deres også, eller?

Det var ikke bjeffing. Det var knurring og snerring og hva har du. Kanskje de bare hilser, men det er skremmende lyder for folk som meg som ikke er vant til hunder og som har blitt skremt av nærgående eksemplarer tidligere. Hadde hunden vært i bånd hadde jeg ikke hatt noen problemer ned den. Uten bånd = uforutsigbar.

Gammel 08-08-11, 21:33   #10
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Idiotisk å sende hunden alene i skogen, selvfølgelig har han ikke kontroll på hva hunden gjør.

Mulig( ) jeg er fordomsfull nå, men jeg har møtt endel slike schæferhunder og eiere.
De hundene angrep min lille valp opp til flere ganger, og førte til at hunden min ble rasehater faktisk.

Jeg hadde min hund løs under kontroll, men med øyenkontakt. Han lystret også håndsignal. *avsporing*

Gammel 08-08-11, 21:38   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slipper min hund i skogen, men jeg har ikke kontroll på henne. Jeg bør vel legge til at skogen det er snakk om ligger svært øde til og etter 4 år som hundeeier har jeg enda ikke møtt andre mennesker i denne skogen, bortsett fra bonden som eier den. Bonden er svært glad i hunden vår og vi har selvsagt avklart med bonden at vi kan slipper hunden løs i skogen hans.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:38   #12
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

En ting er at den er løs så lenge alene, en annen ting er lydene de lager. Det behøver ikke bety noe mer enn lek/hilsing altså. Selv har jeg en rase som lager mye lyd, og dt høres ut som om de dreper hverandre når de leker. Men de gjør ikke det altså.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:39   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

En ting er at den er løs så lenge alene, en annen ting er lydene de lager. Det behøver ikke bety noe mer enn lek/hilsing altså. Selv har jeg en rase som lager mye lyd, og dt høres ut som om de dreper hverandre når de leker. Men de gjør ikke det altså.

Men du skjønner at lydene kan gjøre andre mennesker enda mer redd for dyret?

Gammel 09-08-11, 13:11   #14
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Men du skjønner at lydene kan gjøre andre mennesker enda mer redd for dyret?

Ja, jeg skjønner det, men lydene kan likegodt komme om hundene er i bånd.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 13:22   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ja, jeg skjønner det, men lydene kan likegodt komme om hundene er i bånd.

Forskjellen er at om man er usikker på lydene, så regner man med at om det er farlig-lyder, så er hunden under kontroll om den er i bånd.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:40   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min bror har gps-halsbånd på sin (irsk setter), nettopp fordi den kan fyke laaaangt avgård på jakt etter fugl. Den er selvsagt bare løs når det er jakt.

Gammel 08-08-11, 22:56   #17
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Min bror har gps-halsbånd på sin (irsk setter), nettopp fordi den kan fyke laaaangt avgård på jakt etter fugl. Den er selvsagt bare løs når det er jakt.

Vi har også gps-sender til bikkja. Det eneste jeg kunne ønske meg i tillegg, var at den kom med fjernkontroll.

Gammel 08-08-11, 21:44   #18
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi har også sånt gps-halsbånd til Mira på jakt. Genialt.

Forøvrig når to hunder møtes så må de av og til finne ut hvem som er kulest/sjefest og hvis de ikke tolker det med :blikket: eller kroppsholdning så må det litt tøff-i-trynet-snerring-bjeffing til for at de skal bli enige om akkurat det.

Gammel 08-08-11, 23:03   #19
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Det er fryktelig kult å være på tur med en Rottweilertispe med løpetid, i bånd selvfølgelig, og møte en tilsynelatende eierløs liten rotte av en Jack Russel Terrier tispe også. Tisper med løpetid er vanligvis ikke veldig glad i andre tisper og min Rottweiler er ikke noe unntak. Hun oppfører seg eksemplarisk mot andre hunder ellers, men i løpetida er hun ikke veldig glad i andre tisper. Derfor gikk hun da også med kort bånd på seg. Men hva hjelper vel det når andre slipper sine hunder løs?!

Eieren, som kom halsende 150 meter bak, klarte i tillegg å lire ut av seg standardfrasen "å, hun er ikke farlig, hun vil bare hilse!". Jeg svarte at jeg så det, men at MIN hormonbombe av en Rottis gjerne spiste små plageånder til middag. Da ble båndet tatt fram fortere enn svint!

Av og til lurer jeg på hva hundeeiere tenker med.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 12:04   #20
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Nei det er det ikke. Dyr er dyr, og man skal ha oversikt over situasjonen om man slipper de løs. Og da selvfølgelig ikke når det er båndtvang. Høres IKKE ut som eieren her hadde kontroll overhodet. Om hunden løp sammen med deg i flere kilometer høres det jo ut som om den har stukket av. Desverre mange hunder som ser sitt snitt til det.

Skjønner at dere blir redde, når dere ikke er vant til hunder. Et tips i allefall, om man ikke er helt hysterisk, snu ryggen til hunden og stå rolig. Da er du ikke interessant. Om du løper derimot, tror de fleste hunder at de kan leke. Vet det ikke er enkelt, men vet at dette fungerer. men selvfølgelig ikke enkelt om man er redd.

og når det er sagt, vår hund går i bånd altså. og vi plukker opp dritten. Irriterer meg også alle de om ikke plukker opp.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.