|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Er du eventyrlysten? | |||
| JA! |
|
44 | 40,00% |
| Jeg liker tanken på eventyr, men i praksis er det ikke like stas |
|
30 | 27,27% |
| Nei, det er jeg ikke |
|
29 | 26,36% |
| Annet |
|
7 | 6,36% |
| Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Leser
|
Sv: Er du eventyrlysten?Nja? Nei? Jeg vil karakterisere meg selv som nysgjerrig, men ikke eventyrlysten. Og det innebærer for meg at jeg selvfølgelig vil smake på froskelår, men ikke hoppe i strikk. Eventyrlysten, da tenker jeg at det må være et element av (reell eller følt) fare, mens nysgjerrig er å prøve nye ting uten det elementet.
|
|
|
#22 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er du eventyrlysten?Tja? Jeg var trygghetsjunkie før i alle fall. Men jeg merker at det gjorde noe å flytte til USA. Jeg kuttet på mange måter navlestrengen og har ikke samme behovet for å ha røtter i nabolaget der jeg vokste opp.
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du eventyrlysten?Nja. Det kommer helt an på hva man mener som eventyrlysten. Jeg reiser gjerne verden rundt til nye steder, men krever en viss grad av komfort og sikkerhet. Sikkert en god del mindre enn mange andre, men definitivt mer enn den jevne backpacker. Jeg smaker på det meste av mat, men har liten interesse av mat man bare serverer til turister som vil skryte av det hjemme; som slangebloddrinker og levende mus. Snegler har jeg spist siden jeg var liten, og har smakt på sprøstekte gresshopper.
|
|
|
#24 |
|
Peppy!
|
Sv: Er du eventyrlysten?De tingene jeg nevnte i første innlegg var egentlig ment som et forslag til hva eventyrlyst kan være. Jeg antar at folk har en formening selv, om de er av den eventyrlystne sorten eller ei, om det så gjelder helt andre ting. Det kan jo være eventyrlyst bare det å måtte flytte innimellom, fordi det må skje noe. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
kamerat
|
Sv: Er du eventyrlysten?Jeg er ganske eventyrlysten når det gjelder reising, og liker det underlige, uventede, ubegripelige og uprøvde. For eksempel trives jeg noe voldsomt når ting ikke går som planlagt og man må finne på en annen løsning. (Sist sett under generalstreiken i Athen i juni; jeg syntes et av turens høydepunkter var å problemløse seg ut av det avsperrede sentrumet og fuske seg om bord i en egentlig full båt fra Rafina.
|
|
|
#27 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du eventyrlysten?Absolutt. Har lagt merke til at jeg er mistenkelig fornoeyd med tilvaerelsen naar jeg sitter paa et lasteplan/jeep /hest/ etc humpende ut etellerannet sted hvor hvasomhelst kan skje.
|
|
|
|
#28 |
|
Leser
|
Sv: Er du eventyrlysten?
For meg kan det å lese en bok være en del av et eventyr. Jeg leser ofte bøker som utfordrer meg. Et eksempel jeg bruker ofte er "Mørke midt på dagen" av Andrew Solomon (halvfaglig bok om depresjon), i starten beskriver den tortur og jeg ble fysisk kvalm av den (det er ikke så veldig ofte jeg blir det). Den boken berørte meg mye mer en feks drapene på Utøya. Men det er ikke så rart, for angående Utøya tok jeg et valg om å holde en viss avstand til det som skjedde, jeg har blant annet ikke sett på TV, mens med denne boken valgte jeg å ta den inn over meg. Jeg kunne ha lagt den vekk, men gjorde det ikke.
|
|
|
#29 |
|
By the Sea
|
Sv: Er du eventyrlysten?Jeg får ikke til å svare i pollen, for jeg elsker å reise til nye steder og treffe nye mennesker og i det hele tatt oppleve nye ting - men jeg er samtidig forsiktig anlagt og ville hatet å skulle prøve en risikosport eller å reise til setedr der det ikke er trygt.
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Er du eventyrlysten?Jeg svarte nei, selvom jeg kan svare ja på eksemplene i HI. |
|
|
|
#31 |
|
...we have cookies
|
Sv: Er du eventyrlysten?"Annet" - jeg er litt både og. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
By the Sea
|
Sv: Er du eventyrlysten?
Godt poeng. Jeg har lest bøker som har forandret meg i så stor grad på innsiden, at det skulle godt gjøres at en ytre handling ville ført til samme forandring.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 29-07-11 kl 19:29. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er du eventyrlysten?Ja, jeg er i grunnen det, bare jeg har sikkerhetsnettet i orden. Årene med småbarn satte ned tempoet kraftig, men nå begynner det å bli litt mer fart her igjen. Ungene er med på alt!
|
|
|
#35 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Er du eventyrlysten?Nei, over hodet ikke.
|
|
|
#36 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du eventyrlysten?Ja jeg er eventyrlysten, og impulsiv. Liker ikke at alt skal være så planlagt. Jeg liker ikke risiko og ekstremsport, men å finne på snåle og annerledes ting, reise og sånn, det liker jeg.
|
|
|
#37 |
|
Epikur
|
Sv: Er du eventyrlysten?Vi har små mange små småbarn for tiden at de helt store eventyrene blir det ikke akkurat nå. Men ellers er jeg en avslappet happy-go-lucky-person og synes det å finne frem, finne ut av det eller det å fikse opp i kaos er kjempegøy. Jeg håper ungene mine blir sånn også, at de ikke blir stresset av ting ikke går etter planen eller må underholdes konstant.
|
|
|
#38 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Er du eventyrlysten?For tiden er jeg mindre eventyrlysten og kaosglad enn jeg bruker være, og er heller ganske hverdagskjær. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er du eventyrlysten?Nei, jeg er ikke spesielt eventyrlysten. Reiser ikke så mye, og savner det heller ikke. Klart noen ting liker jeg, jeg liker å smake på ny mat(til en viss grad), jeg liker å bli kjent med nye folk.
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du eventyrlysten?Jeg liker å reise, oppdage nye steder. Før barn så var det haiking og packpacking for alle penga. Lokal transport selvf og aldri, aldri at jeg skulle på noe alà Sunwing Resort, men den kamelen har jeg spist opp. |
|
|
|
![]() |
|
|