|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Rips og vaniljesaus | |||
| Det er godt! |
|
68 | 68,00% |
| Det er greit, men foretrekker annen dessert. |
|
15 | 15,00% |
| Det er jeg ikke glad i. |
|
17 | 17,00% |
| Dustepoll |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
intro
|
Sv: Rips til dessert
Min svogers forsøk på roquefort brulee, derimot.
|
|
|
|
#23 |
|
Ute på tur
|
Sv: Rips til dessertRips og pannacotta, som er vel egentlig bare vanlijepudding, er helt smashing. Jeg plantet 2 ripsbusker i fjor, så årets avling dekker vel 1 dessert til 4 mennesker, tenker jeg.
|
|
|
#24 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Rips til dessertJeg syns rips er surt og trenger MASSE fett og søtt til. Men da blir det godt!
|
|
|
#25 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rips til dessertJeg har for (u)vame å kalle det taperdessert. Jeg har blitt avspist med rips og vaniljesaus til. "dessert" for mange ganger i min ungdommelige oppvekst.
|
|
|
#26 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Rips til dessertDet er ikke fattigslig - men det er ikke godt heller, surt og vemmelig |
|
|
|
|
|
#28 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Rips til dessertRips er godt!!! Vi rensket den ene buska vår i dag, og har fremdeles en stor busk til å plukke fra. Is og vaniljesaus til er bra, synes jeg. Da blir det skikkelig gammeldags "farmordessert" som i hvert fall jeg får sommermimrefølelser rundt, i kategori med polentapudding, mandelkjernepudding, sviskegrøt eller russedessert. Men det er vel en del som synes rips er skrekkelig surt og vanskelig å spise. Hos oss ender både mannen og en av gutta opp med å droppe ripsen, og bare spise is. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Rips til dessertRips er surt og jeg synes heller ikke vaniljesaus er noen høydare. Har aldri tenkt tanken at verken det eller annen mat virker fattigslig, da. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Rips til dessertRips er nydelig. Vi rangerte bær i familien i går og min liste er bringbær, rips, blåbær og jordbær. Bringebær på topp. Om du serverer med rips med vaniljesaus scorer du høyt! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Fortynnet
|
Sv: Rips til dessertRips er supergodt. Vi har et par busker i hagen og har flere ripsdesserter i løpet av sommeren. Jeg liker å servere dem med råkrem (blanding av eggedosis og fløtekrem), eller vaniljekrem og hjemmelagde marengs (enten små eller som en pavlova). Passer veldig godt til den syrlige smaken. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rips til dessertJeg synes det er ok, jeg synes ikke det er fattigslig, men heller ikke spesielt godt. Å bli skuffet over noen man får servert synes jeg uansett er en uting. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rips til dessertJeh liker godt rips med vaniljesaus, men enda bedre er det med vaniljeis til rips |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Leser
|
Sv: Rips til dessertJeg er veldig glad i rips og har det gjerne til dessert. Jeg vet alikevel at mange ikke liker rips, men jeg har ikke inntrykk av at det er fordi det er "fatterslig", men det er surt og det er det jo mange som misliker. (Jeg kan spise ren sitron og synes det er godt, så at jeg liker rips er neppe så rart)
|
|
|
#38 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Rips til dessertJeg liker rips, med krem eller eggedosis eller is til og synes godt at man kan servere det til dessert når man har gjester. Å servere selvplukkete bær har jeg aldri opplevd som fattigslig. Men når jeg har gjester så pleier jeg å ha minst to typer bær (feks bringebær eller blåbær, i tillegg) slik at gjestene kan ta den bærtypen de foretrekker, og selv velge om de vil blande. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rips til dessertRips til dessert er knallgodt. Ripssaft er ikke spesielt godt.
|
|
|
#40 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Rips til dessertRips er for øvrig godt i bløtkake og marsipankake sammen med vaniljekrem blandet med vanlig pisket krem. Frys bærene ferdig renset og legg dem rett på kaka.
|
![]() |
|
|