|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rockesøster
|
Sv: Mobiltelefon og etikette
Nå om dagen, jepp. Jeg har behov for å være tilgjengelig nesten døgnet rundt, og må derfor ta det som kommer inn. Det er også telefoner fra andre tidssoner, slik at vanlig "åpningstid" ikke funker. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Men jeg regner med du informerer dem du er sammen med at du er på jobb, og at du må svare dersom tlf ringer.
|
|
|
|
#3 |
|
Rockesøster
|
Jada, alle vet hvordan dette fungerer, og synes det er greit. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Nei, men det mente jeg da heller ikke. Jeg mente at dersom man vet at det kommer til å komme mange samtaler er det kanskje like greit å droppe det. Er det sånn at det kan komme alt fra ingen til 15 samtaler, så er det jo greit med kafe sålenge de man er sammen med er klar over muligheten
|
|
|
|
#5 |
|
Søt og rar
|
Da tror jeg vi skal gjøre hverandre en tjeneste og ikke tilbringe kvelden sammen.
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
![]() |
Sv: Mobiltelefon og etiketteJeg tar ikke telefonen hvis det ikke er noe viktig (f.eks barnevakten). Jeg tar av lyden på telefonen og sender ev. en kort beskjed som "ringer deg senere" eller lignende hvis jeg føler det er nødvendig. Når jeg er med nære venner så kan det hende jeg tar telefonen, men da avslutter jeg samtalen ganske kjapt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Mobiltelefon og etiketteJeg tar også jobbsamtaler hvis jeg er på jobb, for ordens skyld. |
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Mobiltelefon og etiketteJeg svarer ikke jeg, hvis jeg f.eks sitter på café og ikke venter en viktig telefon. Da sender jeg heller en melding om at jeg er opptatt, med spm om det er noe viktig. Eller jeg svarer og sier at det ikke passer så bra, alt ettersom. Er jeg i festligere lag, liker jeg uansett å trekke meg litt unna; går ikke alltid langt bort, men bare det å reise seg og gå til den andre siden av rommet føles mer riktig - også fordi jeg gjerne blir litt forstyrret av at andre prater aktivt rundt meg når jeg selv sitter i telefonen, like mye som jeg tenker at de rundt meg ikke har noe med min telefonsamtale å gjøre.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobiltelefon og etiketteJeg reagerer ikke i lunsjen på jobb, hvor vi skal være tilgjengelige, men jeg setter pris på at de som mottar samtaler i lunsjen går i andre enden av lokalet. Jeg vil fjase, le og ha det gøy i lunsjen, telefoner må vike for det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobiltelefon og etiketteJeg skrur stort sett av lyden, det er veldig sjeldent jeg har den på egentlig. Og hvertfall hvis jeg er sammens veninner eller i andre selskap.
|
|
|
#11 |
|
heimføing
|
Sv: Mobiltelefon og etiketteMen det er forskjell på nødvendige jobbtelefoner og skravletelefon fra en annen venninne enn den man er på besøk hos. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Mobiltelefon og etiketteJobbtelefoner blir noe helt annet. Det samme blir viktige telefoner fra skole etc. Jeg tror alle skjønner forskjellen selv om de ikke vet om det på forhånd også. Jeg har også måttet ta mobilen på jobb en gang, men da hadde jeg sagt fra til de skadelidende på forhånd. Det meste går bra hvis man bare gjør det på en skikkelig måte og lar folk forstå at dette egentlig ikke er slik det skal være, men dog nødvendig.
|
|
|
#14 |
|
|
Eh? Hva pokkern babler du om, Skremmern? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Mobiltelefon og etiketteMav: Jeg synes det er ille hvis dere er så viktige og det er så important å ta den telefonen, at det ikke er mulig å være høflig, engang.
|
|
|
#16 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Mobiltelefon og etiketteJeg kan ikke fordra fikling med tlf over alt.
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Rockesøster
|
Vet du, jeg synes du er så tåpelig som går ut fra at folk som av en eller annen grunn må være tilgjengelige tror de er viktige og oppfører seg uhøflig. Du legger premisser du overhodet ikke har bakgrunn for å uttale deg om. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Rockesøster
|
Sv: Mobiltelefon og etiketteEllers så henger jeg meg stort sett på det Maveric sier. Det er ikke alle som har 9-16 jobb med fri om kvelder, i hekger og i det som kalles ferietid. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ringskrømt
|
Jeg hadde ikke giddet å sitte på café med noen som snakker mer i telefonen enn med meg.
|
![]() |
|
|