Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir dere fuglene mat?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 02:12   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere fuglene mat?

Vi bor i blokk, så det blir sørgelig lite fuglemating her i gården. Men jeg samler opp gammelt brød som jeg og vesla deler ut til fuglene oppe ved et vann her vi bor, eller ved Breiavannet i Stavanger sentrum. Koselig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 08:26   #22
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Bikkja jager bort alt annet levende på eiendommen vår.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 10:00   #23
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

Vi samler opp brødskalker og så mater vi endene og svanene på Østensjøvannet.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 10:13   #24
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen fugler som vil ha mat her
Ikke neket eller meisbollene, så vi har slutta med det....

Gammel 12-03-07, 10:31   #25
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg tar med Ungen og mater endene ved elva. Ellers nei. Bor veldig sentralt i en bygård, det er ikke så mye småfugler her. Bare måke, skjor og kråke, og jeg vil ikke ha flere av dem rundt meg enn jeg absolutt må.

Jeg er egentlig ikke særlig begeistret for fugler heller. Småfugler kan være koselige da, når de sitter på avstand. I et nek. Ikke når de tripper rundt føttene mine eller plukker matrester på nabobordet når jeg sitter på utekafe. Og definitivt ikke når de forviller seg inn i huset.

Et sted jeg bodde på hybel hadde jeg småfugler i ventilen. Det var noe herk, jeg våknet stadig med loppebitt om morgenen.

Gammel 12-03-07, 11:18   #26
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gir fuglene i parken mat. Kaster av og til en brødskalk ut på området her også, men skjærene tar den fort. Liker best å mate ender, spurver og duer

Gammel 12-03-07, 13:15   #27
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg gjør det ikke, men endel andre gjør det her hvor vi bor. De henger opp alt fra de der nettene med fuglemat til å legge ut digre brød og henge oster i buskene. Jeg regner med det er en del rotter her. :urk:

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 14:53   #28
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, men vi har pleid å gjøre det. Ikke brødsmuler, men fuglefrø som henges litt opp i høyden.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:03   #29
Klinke
Nybegynner

Klinke sin avatar

Klinke har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, her får fuglene mat hele vinteren. Har ikke sett noen ekstra rotter eller mus av den grunn.

Klinke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 16:21   #30
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke fuglebrett på eiendommen min. Ikke på vilkår! Ikke etter at min da to år gamle sønn fikk salmonella av å mate fugler på brettet de hadde i barnehagen.

http://www.webavisen.no/siste-nytt-om/Salmonella.htm

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 16:49   #31
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, så sant rullatoren ikke er på verksted og jeg har rene støttestrømper, så er jeg i parken hver dag.

All the world seems in tune
On a spring afternoon,
When we're poisoning pigeons in the park.
Ev'ry Sunday you'll see
My sweetheart and me,
As we poison the pigeons in the park.

When they see us coming, the birdies all try an' hide,
But they still go for peanuts when coated with cyanide.
The sun's shining bright,
Ev'rything seems all right,

[...]

So if Sunday you're free,
Why don't you come with me,
And we'll poison the pigeons in the park.
And maybe we'll do
In a squirrel or two,
While we're poisoning pigeons in the park.

We'll murder them all amid laughter and merriment.
Except for the few we take home to experiment.
My pulse will be quickenin'
With each drop of strychnine
We feed to a pigeon.
It just takes a smidgin!
To poison a pigeon in the park.

Gammel 12-03-07, 17:13   #32
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Hengte opp en sånn ball i treet i hagen i går jeg..

Gammel 12-03-07, 19:47   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, men det er bare fordi jeg har katt, og det føles litt uetisk å lokke dem hit bare for å bli kattemat.

Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 23:42   #34
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gjør ikke det, dog hadde vi julenek i år, siden vi fikk neket gratis.

Tidligere bodde jeg rett ved stranden, og vi var plaget med mye fugleskitt og mus og rotter. Naboen vår snakket med et par som kom hver dag og matet utenfor gjerdet hos oss, og spurte om de ikke kunne slutte eller finne en ny mateplass hjemme hos seg selv. Svaret var at de ikke kunne mate de hjemme hos seg selv for da ville de få plager med fugleskitt og mus og rotter :dån:

Hvorfor ta hensyn til andre ?

Gammel 12-03-07, 23:48   #35
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Nei, har ikke mulighet her jeg bor nå. Men det er veldig koselig da.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:25   #36
BitteLille
BitteLilleJenteMamma

BitteLille sin avatar

Hvor: Trøndelag
BitteLille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, forer fuglene på verandaen, både med meisboller og solsikkefrø. HAr aldri tenkt over at maten sikkert tiltrekker seg mus og...
Meeeen, kan jo ikke slutte heller.

BitteLille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:57   #37
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lyst til å gjøre det, men gjør det ikke.

Besteforeldrene mine har gjort det i alle år, det er veldig koselig å sitte og se på alle fuglene uten for kjøkkenen vinduet. Der står det en stor bjørk med fuglehus, meisbolle og et sånt frøhus.

I år har det overvintret en Rødstrupe og en Stær forresten

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 16:05   #38
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har gjort det i vinter, for jeg hadde glemt hvorfor jeg ikke gjorde det i fjor og året før. Men nå har dere minnet meg på det.

Synd igrunnen, for det er veldig koselig å sitte å titte på fuglene utenfor kjøkkenvinduet.

Jeg har ikke sett rotter, men mus har vi sett et par ganger. Ute (heldigvis ingen inne).

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 17:27   #39
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mater på Østensjøvannet.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:35   #40
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

All the world seems in tune
On a spring afternoon,
Ev'ry Sunday you'll see
My sweetheart and me,
As we poison the pigeons in the park.

When they see us coming, the birdies all try an' hide,
But they still go for peanuts when coated with cyanide.
The sun's shining bright,
Ev'rything seems all right,

[...]

So if Sunday you're free,
Why don't you come with me,
And we'll poison the pigeons in the park.
And maybe we'll do
In a squirrel or two,
While we're poisoning pigeons in the park.

We'll murder them all amid laughter and merriment.
Except for the few we take home to experiment.
My pulse will be quickenin'
With each drop of strychnine
We feed to a pigeon.
It just takes a smidgin!
To poison a pigeon in the park.

Ja, det går vel heller den veien.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.