|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du overraskelser?Jeg hadde blitt glad. Skråning og krypthuja høres for meg ut som det uansett ikke er et rekreasjonsbed, snarere et "her-trenger-vi-noe-til-å-dekke-til"-bed?
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Liker du overraskelser?
Det skal være vedlikeholdsfritt (så godt som). Så om svigermor begynner å plante hundre avleggere i skråningen i stedet, fordi hun syns at det er flott. Så kjenner jeg at jeg blir helt svett bare ved tanken.
![]() |
#4 |
nygift
|
![]() Sv: Liker du overraskelser?Jeg hadde blitt kjempeglad, alt jeg slipper å gjøre selv er en ting mindre.
![]() |
#5 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du overraskelser?Overraskelser utendørs er greit, men ikke inne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Liker du overraskelser?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Liker du overraskelser?Det kommer an på om jeg hadde kjent på at det lå noen undertoner der eller ikke. Altså om det var noe "vi må hjelpe dere fordi dere ikke greier selv" under der. Hvis ikke, og gitt at det var gjort slik jeg liker det, hadde det vært supert.
![]() |
#8 |
Tidsklemma
|
Jeg kjenner min svigermor såpass, at nei, det er ikke fordi de må hjelpe oss. Det er nok fordi min svigermor liker å alltid ha en finger med i spillet, hun liker å bestemme, hun liker å fikse, og hun elsker planter, blomster og dill.
![]() |
#9 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Liker du overraskelser?Hvis dere har sett serien Alle elsker Raymond, så har min svigermor SVÆRT mange likehetstrekk med rollefiguren Marie
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Liker du overraskelser?Jeg elsker overraskelser, og hadde blitt kjempeglad. Og om det var sånn at jeg hadde planlagt å ha et vedlikeholdsfritt bed (noe jeg naturlig nok ville ha påpekt om jeg trodde noen kom til å anlegge det uten meg) og svigermor plantet noe som var alt annet enn det, hadde jeg sagt noe sånt som "Tusen takk! Men da må du innimellom komme og hjelpe meg å stelle det, jeg klarer aldri i verden å holde det pent alene." Med en vennlig og oppriktig tone. |
![]() |
![]() |
#13 |
Impulsiv innimellom
|
Det minner meg om da min svoger skulle feire 30-årsdagen sin. Familien hans hadde blitt enige om hva de skulle handle og moren hans skulle ta seg av det. Dessverre hadde hun glemt den avtalen da hun snublet over en hagegnom, den mente hun sønnen kom til å bli så glad for.
![]() |
#14 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Liker du overraskelser?Da svigers plantet hekk for dere, var det da samme hekk som dere hadde sett dere ut?
![]() |
#15 |
Tidsklemma
|
Nei, vi ville ha en hurtigvoksende hekk. De valgte samme type som de selv har. Men det er til å leve med.
![]() |
#16 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Liker du overraskelser?Jeg er ikke glad i overraskelser, og er ganske nøye på hva jeg liker og hvordan jeg vil ha det rundt meg. Så dette hadde jeg ikke likt, uansett hvor god tanken bak var.
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Liker du overraskelser?Jeg syns det virker som at dette handler mye mer om at svigermor tråkker over grensene dine enn at du ikke er glad for at hun er hyggelig og overrasker deg. En overraskelse som er gitt av gode hensikter og fordi noen virkelig vil glede andre ved å gjøre noe de vet motparten setter pris på er jo bare hyggelig. Stadige overraskelser som egentlig bare er skjult invadering er slitsomt.
![]() |
#19 |
Tidsklemma
|
Ja, der tror jeg faktisk du setter fingeren på det. Det er litt den følelsen av å bli oversett og at mine ønsker ikke blir respektert.
![]() |
#20 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Liker du overraskelser?For meg handler det litt om hvordan og hvorfor det gjøres. Om mine foreldre eller svigerforeldre virkelig ville hjulpet meg, så hadde de gjort noe morsomt med mine barn slik at jeg med god samvittighet kunne gjort den jobben selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|