Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du overraskelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-11, 10:18   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du overraskelser?

Og så ser jeg at de vet at det er krypthujaer dere vil ha. Hvis hun faktisk planter det, så kan du jo bare fjerne annet dill hun eventuelt planter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:21   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt glad. Skråning og krypthuja høres for meg ut som det uansett ikke er et rekreasjonsbed, snarere et "her-trenger-vi-noe-til-å-dekke-til"-bed?

Gammel 30-06-11, 10:30   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg hadde blitt glad. Skråning og krypthuja høres for meg ut som det uansett ikke er et rekreasjonsbed, snarere et "her-trenger-vi-noe-til-å-dekke-til"-bed?

Det skal være vedlikeholdsfritt (så godt som). Så om svigermor begynner å plante hundre avleggere i skråningen i stedet, fordi hun syns at det er flott. Så kjenner jeg at jeg blir helt svett bare ved tanken.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:42   #4
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde blitt kjempeglad, alt jeg slipper å gjøre selv er en ting mindre.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 12:17   #5
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overraskelser utendørs er greit, men ikke inne!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:32   #6
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 12:08   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på om jeg hadde kjent på at det lå noen undertoner der eller ikke. Altså om det var noe "vi må hjelpe dere fordi dere ikke greier selv" under der. Hvis ikke, og gitt at det var gjort slik jeg liker det, hadde det vært supert.

Gammel 30-06-11, 12:14   #8
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kommer an på om jeg hadde kjent på at det lå noen undertoner der eller ikke. Altså om det var noe "vi må hjelpe dere fordi dere ikke greier selv" under der. Hvis ikke, og gitt at det var gjort slik jeg liker det, hadde det vært supert.

Jeg kjenner min svigermor såpass, at nei, det er ikke fordi de må hjelpe oss. Det er nok fordi min svigermor liker å alltid ha en finger med i spillet, hun liker å bestemme, hun liker å fikse, og hun elsker planter, blomster og dill.

Gammel 30-06-11, 12:19   #9
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Hvis dere har sett serien Alle elsker Raymond, så har min svigermor SVÆRT mange likehetstrekk med rollefiguren Marie

Gammel 30-06-11, 12:47   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker - hyggelige - overraskelser!

Gammel 30-06-11, 13:04   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg elsker overraskelser, og hadde blitt kjempeglad. Og om det var sånn at jeg hadde planlagt å ha et vedlikeholdsfritt bed (noe jeg naturlig nok ville ha påpekt om jeg trodde noen kom til å anlegge det uten meg) og svigermor plantet noe som var alt annet enn det, hadde jeg sagt noe sånt som "Tusen takk! Men da må du innimellom komme og hjelpe meg å stelle det, jeg klarer aldri i verden å holde det pent alene." Med en vennlig og oppriktig tone.

(Det er klart - om noen hadde malt stua mi i gult fordi jeg hadde sagt at jeg ønsket å pusse opp, så hadde jeg ikke blitt like begeistra. Det kommer vel an på hva slags forhold man har til det som blir gjort. )

Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:11   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja takk, til alt! Jeg hadde satt ned foten om de satte inn en hagegnom.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:27   #13
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ja takk, til alt! Jeg hadde satt ned foten om de satte inn en hagegnom.

Det minner meg om da min svoger skulle feire 30-årsdagen sin. Familien hans hadde blitt enige om hva de skulle handle og moren hans skulle ta seg av det. Dessverre hadde hun glemt den avtalen da hun snublet over en hagegnom, den mente hun sønnen kom til å bli så glad for.

Det var vanskelig å holde maska da han pakket opp den foran 40 mennesker.

Gammel 30-06-11, 13:28   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da svigers plantet hekk for dere, var det da samme hekk som dere hadde sett dere ut?

Gammel 30-06-11, 13:49   #15
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Da svigers plantet hekk for dere, var det da samme hekk som dere hadde sett dere ut?

Nei, vi ville ha en hurtigvoksende hekk. De valgte samme type som de selv har. Men det er til å leve med.

Gammel 30-06-11, 13:36   #16
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke glad i overraskelser, og er ganske nøye på hva jeg liker og hvordan jeg vil ha det rundt meg. Så dette hadde jeg ikke likt, uansett hvor god tanken bak var.

Jeg blir helt når jeg innimellom leser solskinnsreportasjer a la "snille naboer pusset opp kjøkkenet mens familien var på ferie" etc.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:51   #17
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver april og utover våren og sommeren sitter jeg med et inderlig ønske om at noen skal komme og trylle hagen min fin.

Jeg kjenner jeg er misunnelig, jeg.

Gammel 30-06-11, 14:19   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det virker som at dette handler mye mer om at svigermor tråkker over grensene dine enn at du ikke er glad for at hun er hyggelig og overrasker deg. En overraskelse som er gitt av gode hensikter og fordi noen virkelig vil glede andre ved å gjøre noe de vet motparten setter pris på er jo bare hyggelig. Stadige overraskelser som egentlig bare er skjult invadering er slitsomt.

Jeg ville blitt oppriktig lei meg om noen hadde fikset et blomsterbed for meg siden jeg elsker å fikse den slags selv. Og hvis det stadig var slik at en person skulle "overraske" meg på en måte som innebar beslutninger rundt hjemmet mitt eller lignende så ville jeg protestert og sagt i fra at jeg setter pris på hjelp jeg trenger, men jeg vil gjerne bestemme selv hvordan det skal se ut i og rundt mitt hjem.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 14:31   #19
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns det virker som at dette handler mye mer om at svigermor tråkker over grensene dine enn at du ikke er glad for at hun er hyggelig og overrasker deg. En overraskelse som er gitt av gode hensikter og fordi noen virkelig vil glede andre ved å gjøre noe de vet motparten setter pris på er jo bare hyggelig. Stadige overraskelser som egentlig bare er skjult invadering er slitsomt.

Jeg ville blitt oppriktig lei meg om noen hadde fikset et blomsterbed for meg siden jeg elsker å fikse den slags selv. Og hvis det stadig var slik at en person skulle "overraske" meg på en måte som innebar beslutninger rundt hjemmet mitt eller lignende så ville jeg protestert og sagt i fra at jeg setter pris på hjelp jeg trenger, men jeg vil gjerne bestemme selv hvordan det skal se ut i og rundt mitt hjem.

Ja, der tror jeg faktisk du setter fingeren på det. Det er litt den følelsen av å bli oversett og at mine ønsker ikke blir respektert.
Når det kommer til dette prosjektet, så har jeg planlagt, innhentet tilbud på stein, ringt rundt i det vide og det brede for å få folk til å grave, måle opp og få lånt verktøy, og så skal hun komme inn på slutten å gjøre ting som ikke er avklart med meg? Ja, det føles veldig som hun trår over grensene mine. Men slik ser ikke mannen det, han ser bare at de vil hjelpe.

Hadde jeg hatt en hage, uten planer, som det ikke var gjort noenting med, og jeg ikke hadde hatt råd eller ork/lyst til å gjøre noe med det. Og så noen ville komme og fikse - ja, med glede.

Jeg tror jeg bare får tegne og fortelle om igjen og om igjen, så hun virkelig skjønner at jeg ikke ønsker et blomsterbed med tusen ulike stauder, men duk, bark og noen busker som klarer seg selv.

Gammel 30-06-11, 14:32   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg handler det litt om hvordan og hvorfor det gjøres. Om mine foreldre eller svigerforeldre virkelig ville hjulpet meg, så hadde de gjort noe morsomt med mine barn slik at jeg med god samvittighet kunne gjort den jobben selv.

Om de kommer og gjør jobben, uten å spørre om det passer og uten å spørre hvordan vi har lyst til å gjøre det, så oppfatter jeg det egentlig mer som et egoistisk ønske om å vise hvor snille de er, enn om å faktisk være snill.

Men jeg skjønner at jeg kanskje er særere og mindre raus enn mange andre her.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.