|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekk til 13-åring (ungdomsskole)Troll skolesekk 32 liter. Varierer med Vans og SuperDry sekk på dager med lite å bære på.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Skolesekk til 13-åring (ungdomsskole)
Så det finnes dager med lite bøker, altså.
05 og 08 Sist redigert av millact : 19-07-18 kl 16:19. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
#IsItOctoberYet?!
Det er ulikt fra skole til skole. På vår har de skap. I tillegg så har de hatt mulighet til å søke om ekstra boksett til å ha hjemme (lang skolevei). Og så varierer det hvor mye skolebøker faktisk brukes i de enkelte fag.
|
|
|
|
#4 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Skolesekk til 13-åring (ungdomsskole)Min trettenåring skal få velge seg ein beckmann-sekk.
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Skolesekk til 13-åring (ungdomsskole)Ikke mye bøker? Min niendeklassing har bøker i alle fag minus gym og valgfag, to bøker i flere fag, pluss PC. Han bærer tungt! Ikke noe sted å legge igjen på skolen heller. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Har de ikke skap? Det var mye bøker, men få ble med hjem. Sekken var derfor sjelden tung. Leksene ble jobbet med på skolen eller akkurat de bøkene det var behov for ble med hjem. Og så var det en del bilder av boksider på som ble sendt på kryss og tvers.
|
|
|
#8 |
|
|
Ikke skap, ikke hyller, ikke kasser. Er ikke plass, sier'em. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
#IsItOctoberYet?!
Jeg skjønner ikke det?! For meg virket det som om det var mye plass i fellesarealene på den skolen da jeg var innom der en gang. Vondt i viljen kanskje?!
|
|
|
|
#10 |
|
|
Nei, det er jo bare tull. Et av argumentene mot var at det kunne bli liggende igjen matpakker der. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
bits and pieces
|
Her skal visst lekser gjøres på skolen og bare bøker de evt har prøve i blir nok med hjem. Mener de har litt lenger skoledag enn "vanlig". Regner da med se har skap/skuff på skolen.
|
|
|
|
#12 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Skolesekk til 13-åring (ungdomsskole)Se der ja, jammen har jeg 13-åring igjen, og skjønte ikke først når jeg hadde lurt på/opprettet tråd om temaet.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Skolesekk til 13-åring (ungdomsskole)Her vil de ha skap i klasserommet til innlåsing av bøker.
|
|
|
#14 |
|
|
Samme her og mye gjøres elektronisk. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
flisespikker
|
Sv: Skolesekk til 13-åring (ungdomsskole)Femtenåringen trengte akutt ny sekk for et par år siden, og fikk da låne en riktig praktisk sekk pappaen hadde fått fra jobben, en svart High Sierra med to store rom og mange små og polstret laptoplomme og gode, polstrede remmer. Han bruker den fremdeles og vil slett ikke kjøpe noe nytt. (Han har hylle til bøker på skolen, og de bruker ikke egen PC på skolen, men likevel greier han å stappe den ganske full og tung de fleste dagene.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Er ikke 20 liter veldig lite?
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
De har ikke akkurat store sekker de på ungdomsskolen her, Kånken blant annet, som er 16 L. Hun har en annen sekk og, som er større. Så da får den brukes om det er mye å bære. Men det virker som om de har mye liggende på skola. Og den har plass til PC.
|
|
|
#20 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Skolesekk til 13-åring (ungdomsskole)Datteren min var så liten da hunbegynte på ungdomsskolen at vi kjøpte en Troll som egentlig var beregnet på 5.-7. trinn. Da hun startet i 10. måtte hun ha med PC hjem i tillegg til mange skolebøker hver dag. Da måtte hun ha ny sekk og vi kjøpte en av de vanlige fra Beckmann. Kånken ville ha vært alt for liten til hennes behov. På skolen der jeg jobber har veldig mange av elevene Beckmann-sekker. Jeg tror ikke det blir oppfattet som lite kult.
|
![]() |
|
|