Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Erfaringer fra Polen-tur (Stavanger-FP, take notice)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-11, 16:11   #21
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer fra Polentur (Stavanger-FP, take notice)

Jeg har vært to ganger i gdansk, og det er en veldig flott plass! I november tok vi tog til sopot, og det var aldeles nydelig der. Neste gang bor vi nok der.

Gammel 17-06-11, 17:10   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg aner ikke hvordan det er med regler for mat, men mistenker at du finner det på toll.no. Jeg kan ihvertfall si med sikkerhet at du får ikke med deg armbrøst gjennom sikkerhetskontrollen på Lech Walesa flyplassen.

Huffda. Jeg har ingen planer om å ha med meg noe sånt, her blir det soyaprodukter og slikt, hehe.

Ja, og så var jeg inne for å bestille billetter til ny tur i høst, men alle billigbillettene til under 100 kr er utsolgt fra Stavanger. Nå er det 400 - 900 kroner hver vei. Fra Bergen og Sandefjord var de fremdeles å oppdrive. Det er mange polske her i Rogaland, i tillegg til at nesten en tredel av mine bekjente har vært eller reiser snart, så flyene fra Stavanger er nok fulle tidlig.

Jeg ringte mamma i dag og spurte om utsiktene til en slik tur med henne, min bror og samboeren hans, og hun ble veldig gira. Nå trenger jeg jo bare å betale for én person da (meg selv) siden jeg ikke skal ha med mann og barn, så da gjør det jo ikke noe om det ikke er grisebillige billetter igjen, men om det kommer opp i et par tusen tur-retur i tillegg til boutgifter så vet jeg ikke helt om jeg må vente en stund.

Gammel 17-06-11, 17:20   #23
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner at jeg MÅ til polen!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 23:05   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer fra Polen-tur (Stavanger-FP, take notice)

Jeg har hatt mye kontakt med polakker fra Gdansk ifm jobb og har lovet meg selv for flere år siden at dit skal jeg. Kanskje jeg snart må ta turen dit, da, høres sånn ut. Hvor bor man greit?

Gammel 17-06-11, 23:26   #25
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor bor man greit?

Avhenger av hva slags tur du tar, venninnetur ville jeg bodd på hotell, kanskje i Gdansk. Med barn i Sopot i en leilighet tett ved moloen. Jeg har noen lenker til sistnevnte om du vil ha.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 23:47   #26
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Ja takk, gjerne linker til barnevennlige overnattingsteder i Sopot.

Gammel 18-06-11, 00:15   #27
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Denne eller søke på booking.com etter andre i samme område. Vi bodde her, men med små barn ville jeg foretrukket å bo nærmere hovedgata. I vårt tilfelle gjorde det ingenting, da det akkurat da var mye som skjedde rett ved leiligheten (Et internasjonalt glamorøst hestearrangement, stort tivoli m.m.) og jernbanestasjon ett stopp fra hovedgaten 3 minutter unna. Likevel, det var akkurat litt for langt fra sentrum og stranda ellers, men vi var veldig fornøyde. Seksåringen også, selv om han likte best å ta sykkeltaxi hjem på ettermiddagene.

Gammel 18-06-11, 00:55   #28
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Balanse: Har dere nettopp vært der?

Gammel 18-06-11, 00:57   #29
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jepp.

Gammel 18-06-11, 01:10   #30
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Takk for tips! Da var Polentur bestillt til meg og kjæresten i slutten av juli

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 17:48   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var det der knallrosa flyet dere reiste med? Jeg er barnslig på sånne ting, jeg vil også fly i rosa fly. /.

Jeg og min mor diskuterte dette i dag, vi er fast bestemt på at vi SKAL reise dit, enten i høst eller nærmere jul. Kanskje allerede i sommer (sannsynligvis august) om jeg får råd. Gleder meg! Jeg liker ikke å reise uten ungene da, vil alltid ha dem med meg, men det blir jo ren restaurant- og shoppingtur, så.

Gammel 18-06-11, 18:02   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, nå fikk jeg lyst reise også!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 20:12   #33
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi bodde ved elva i Gdansk, på Hilton hotellet. Flott hotell, med champange til frokost God spa avdeling og basseng. Betalte ca 1900 for dobbeltrom i 3 netter.
Tog til Sopot kostet ca 6 kr (20 min tur ca mener jeg).

Gammel 27-06-11, 19:58   #34
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor bor man hvis man skal på kjærestetur til Sopot da?

Gammel 26-03-12, 01:04   #35
millact

Standard

Avhenger av hva slags tur du tar, venninnetur ville jeg bodd på hotell, kanskje i Gdansk. Med barn i Sopot i en leilighet tett ved moloen. Jeg har noen lenker til sistnevnte om du vil ha.

Ja, vil veldig gjerne ha lenker til leilighet i Sopot.

Gammel 26-03-12, 07:38   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du overbeviste meg i fjor, og nå har jeg overbevist mannen. Vi tror rett og slett at det blir ferie i Polen i år.

Jeg mottar gjerne lenker til gode hoteller eller overnattingssteder.

Gammel 26-03-12, 11:37   #37
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Dette er den jeg hadde mest lyst til å bo på selv, den er veldig sentral og ved et veldig barnevennlig område. Jeg er usikker på om det er mye bråk fra natteliv da.
http://www.imperial-apartments.com/e...s/nautica-i-16

Denne ligger antakelig enda mer rolig til, og rett ved stranden og samtidig rett ved piren:
http://www.imperial-apartments.com/e...ts/miramare-31

Vi bodde her:
http://no.hotels.com/ho346890/apartm...t-sopot-polen/

Det var veldig, veldig fine leiligheter, men litt for langt fra MonteCassino/Piren/"Sentrum". Det lå imidlertid kort fra stranden, og det var rett ved Ergo arena, der det var hesteshow og tivoli akkurat mens vi var der, så vi koste oss uansett.

Ellers har jeg glemt hvilke andre jeg hørte var bra, men hvis dere har noen forslag og lurer på beliggenheten kan jeg dele av det jeg vet.

Gammel 26-03-12, 11:38   #38
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Tjorven, jeg tror det blir bra for dere som liker litt utenom alfarvei og samtidig må ta vare på hensyn til små turister. Men jeg må understreke igjen at havet er ikke så rent som vi er vant til.

Gammel 26-03-12, 11:47   #39
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Her vil jeg bo neste gang, hvis det skal være hotel:
http://no.hotels.com/hotel/details.h...d=266564&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previous Dateful=false&reviewOrder=date_newest_first

Gammel 27-03-12, 00:29   #40
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser kjempespennende ut. Absolutt noe å tenke på

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.