|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaen
Amen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Epikur
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenDet hadde nok blitt en og annen tråd av typen "Er jeg urimelig" på gamlisforumet, tenker jeg.
![]() |
#24 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenHva er gamlisforumet?
![]() |
#26 |
På (opp?)tur
|
På utstilling? Som i at de burde gjemt seg?
![]() |
#27 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenStøy er vel ofte omtalt i borettslaget sine regler. Røyking på egen veranda er ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenJeg synes det må gå an å snakke med en nabo på en ok måte, hvis man blir dårlig av røyk som siver inn i egen leilighet. (Astma, allergi, migrene osv.) Jeg hadde iallefall foretrukket å få vite om det, hvis jeg gjorde noe som fikk naboene mine dårlige. Det kan jo være at man kan komme til et kompromiss av et eller annet slag.
![]() |
#30 |
På (opp?)tur
|
Vel, vel. Ganske harry å si andre er harry også. I min verden.
![]() |
#31 |
frakoblet
|
Men når man bor så tett så bør man vel kunne ta hensyn? Nå får jeg ikke inntrykk av at det er en enkelt kveldsrøyk som er problemet til HI, men konstant røyklukt i hennes leilighet - forårsaket av en annen. Man bør kunne ha vinduet åpent i sin egen leilighet uten å få slik forurensing inn.
Røyking på veranda er diskutert i flere borettslag jeg vet om, så det kommer nok. Og det blir noe søkt å dra fram matlukt når man snakker om røyk og allergi, altså.
![]() |
#33 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor ikke? Dette kunne jeg ha gått til borettslaget med, tenker jeg. Ikke det at gubben sitter på egen veranda og tar seg en røyk.
![]() |
#35 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenSelv om det er ens egen veranda, så synes jeg ikke man skal sitte og bli dårlig og evt syk fordi andre skal nyte en sigg altså. Hensynet går begge veier. Jeg blir ekstremt dårlig av å sitte i røyk, og jeg hadde dødd om jeg måtte ha alle vinduer lukket på sommeren fordi naboens røyk kom inn i hele huset mitt. Jeg synes det er latterlig å agrumentere for at "man kan gjøre akkurat det man vil i sin egen leilighet samme hvor mye man ødelegger for andre, for tenk". En slik tankegang klarer jeg ikke å støtte.
![]() |
#37 |
Ringskrømt
|
Typisk røykerholdning. Hensyn? Næhei, det har vi ikke sett! Det er min veranda, min røyk og megmegmeg!
![]() |
#38 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenMan skal selvsagt ta hensyn når man røyker. Mannen og jeg røyker, men av hensyn til de som bor oppe røyker vi ikke inne i gården, vi går heller ut i gata. Ser sikkert skikkelig snålt ut, men so be it. Jeg vil ikke ha huseierens astmaanfall på min samvittighet.
![]() |
![]() |
#39 |
Muligens verdt å vente på
|
Enig.
![]() |
#40 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Nei, men det ser unektelig rimelig harry og pussig ut at dei sitter på rekke og rad og kjederøyker i kvar sitt glasshus store deler av dagen.
![]() |
|
|