|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg har bodd rett ved en stor fylkesvei. I tillegg var det fjell på andre siden av veien som gav ekko og enda økt støy.
![]() |
#2 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Aldri, aldri, aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg tenker at de som bor der sikkert er på hytta hver helg og ferie. Men nei, for bare på Ring 3, er det naboaksjoner. Det er særlig støy som sjenerer.
![]() |
#7 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?
Bare på Ring 3 er det naboaksjoner? Ke?
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Beklager, skrivefeil
![]() |
#9 |
Sånn passe sane
|
De bor jo i praksis på motorveien.
![]() |
#10 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg kjenner en som bor ved E18, de bor ganske langt fra veien, egentlig, og det er mye bråk der, en evig susing som jeg syns var fryktelig irriterende. Jeg ville vært skeptisk.
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 11-06-11 kl 21:04. Årsak: redigerte stedet |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg er i utgangspunktet skeptisk, og ikke-støy var en viktig faktor for oss da vi kjøpte hus. Nå skal jo deler av E18 mellom Lysaker og Sandvika legges i tunell som del av Oslopakke 3, men planene er foreløpig på høringsstadiet og ikke noe å basere et huskjøp på, er jeg redd. Personlig ville jeg ikke kjøpt der nå, med så stor usikkerhet rundt traseen.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Ja det er planer på gang føsrte planen var å gjevne huset ned i grunnen og utvide e 18 men de planene er forkastet og det står også i salgsoppgaven. De nye planene innbefatter å legge den delen av strekningen i tunell noe som hadde økt verdien på boligen betraktelig! Må legge til anngående støy at den beboeren som selger sin del nå pga av skilsmisse har bodd der med familien i 8 år. Naboene , siden det er tomansbolig har bodd der i 7. Så Jeg tenker at det faktisk har litt å si at det ikke er så sjenerende. Nå er det jo først motorveien så en vei til og så huset med sjermvegg så det er jo ikke helt vegg til vegg heller. Men prisen er jo lavere og kansje vi hadde fått den enda billigere om ingen ønsker å kjøpe den nettop pga av motorveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passe aktiv
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Hviken type støyskjerm da? Det var ei som skrev oppgave om støyskjermer og beboer kvalitet. Hun konkluderte med at betong var mest effektivt.
![]() |
#14 |
Erfaren
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Ja har sett litt på statens veivesen i dag og det blir i alle fall ikke før 2014. Men det er jo ikke så lenge til. Og når det blir ferdig det vet man jo ikke. Men uff er så usikker det er skikelig drømmehuset akkurat nå det vil si noe vi faktisk har råd til og noe som ikke trenger umidelbar oppussing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Ja det er jo veldig mye billigere. Og så tenker jeg at det er værre med de som bor litt i høydedrag oppe for da for du mere støy en gaten som ligger i plan litt under. Det er denne boligen det er snakk om risikerer å legge det ut og håper at ingen stjeler den fra meg. Andre negative og positive komentarer mottas med stor takknemlighet |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Det er jo fint, men.. Man har jo støyskjermen i hagen. Jeg hadde definitivt ikke villet bo sånn, men vi er jo forskjellige og hvis du takler støyen så går det jo helt sikkert bra. Men jeg ville defintivt sjekket dette med støy nøye først altså.
![]() |
#17 |
I mål
|
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?Jeg vet akkurat hvor det er ja. Det ville blitt for nær veien for meg, bilene durer på over Ramstadsletta, men som Bille sier, det avhenger jo helt av hva man selv trives med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
![]() Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?å uff da den er jo ikke i hagen da :fornermet surmuling: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|