Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hadde dere kjøpt et hus langs E18?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-11, 23:26   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?

Jeg har bodd rett ved en stor fylkesvei. I tillegg var det fjell på andre siden av veien som gav ekko og enda økt støy.
Spesielt slitsomt var det med infralyd og risting i perioder da telen forstsatt lå i bakken om våren, da klappret skapdørene når trailere kjørte forbi, selv om det var både hage, støyskjerm og en husrad mellom oss og storveien.
Tror kroppen min reagerte på både støyen og ristingen i huset over tid, var mye sliten og sov ikke så godt som nå som vi bor mye mer landlig.

Gammel 11-06-11, 19:09   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Aldri, aldri, aldri.
Vi har bodd ved siden av en stor vei -ikke e18/e6, men fylkesvei. Vi hadde hage mellom, og en støyskjerm. Men likevel var det plagsomt. Sitte ute i hagen var greit nok, men snakke med noen som ikke satt ved siden av deg? Ikke lett. Man ble også sliten i hodet av å sitte ute, selv om vi ikke tenkte på det som mye støy eller plagsomt da vi kjøpte huset.

Det ble støv overalt inne. Jeg er ikke noe glad i å tørke støv oftere enn jeg må, og ved siden av vei ble "må" definitivt for ofte...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:15   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke regulerignsplaner om ny vei der? da hadde jeg hvertfall vært forsiktig

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:21   #4
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan er den i pris ift. andre objekter i området?

Gammel 11-06-11, 19:37   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støv inne og ute hadde jeg vært skeptisk til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:59   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker at de som bor der sikkert er på hytta hver helg og ferie. Men nei, for bare på Ring 3, er det naboaksjoner. Det er særlig støy som sjenerer.

Gammel 11-06-11, 20:08   #7
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Jeg tenker at de som bor der sikkert er på hytta hver helg og ferie. Men nei, for bare på Ring 3, er det naboaksjoner. Det er særlig støy som sjenerer.

Bare på Ring 3 er det naboaksjoner? Ke?

Gammel 11-06-11, 20:14   #8
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Bare på Ring 3 er det naboaksjoner? Ke?

Beklager, skrivefeil .

Mente at Ring 3 nok er mindre trafikert enn E18 ved Sandvika og Lysaker, og selv på Ring 3 har beboerene store problemer. Eller de har ihvertfall stått frem på TV, sted ble ikke oppgitt, men jeg er ganske sikker på at det var rekkehusene ved Ullern kirkegård.

Gammel 11-06-11, 20:36   #9
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Beklager, skrivefeil .

Mente at Ring 3 nok er mindre trafikert enn E18 ved Sandvika og Lysaker, og selv på Ring 3 har beboerene store problemer. Eller de har ihvertfall stått frem på TV, sted ble ikke oppgitt, men jeg er ganske sikker på at det var rekkehusene ved Ullern kirkegård.

De bor jo i praksis på motorveien. Helt forferdelig, jeg kunne aldri bodd der. Kjenner noen som bodde der og kvadratmeterprisen er betraktelig lavere enn området forøvrig. Rettelse: Den var i hvert fall det for 3-4 år siden.

Gammel 11-06-11, 21:03   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner en som bor ved E18, de bor ganske langt fra veien, egentlig, og det er mye bråk der, en evig susing som jeg syns var fryktelig irriterende. Jeg ville vært skeptisk.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 11-06-11 kl 21:04. Årsak: redigerte stedet
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:58   #11
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er i utgangspunktet skeptisk, og ikke-støy var en viktig faktor for oss da vi kjøpte hus. Nå skal jo deler av E18 mellom Lysaker og Sandvika legges i tunell som del av Oslopakke 3, men planene er foreløpig på høringsstadiet og ikke noe å basere et huskjøp på, er jeg redd. Personlig ville jeg ikke kjøpt der nå, med så stor usikkerhet rundt traseen.

Gammel 11-06-11, 20:16   #12
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Ja det er planer på gang føsrte planen var å gjevne huset ned i grunnen og utvide e 18 men de planene er forkastet og det står også i salgsoppgaven. De nye planene innbefatter å legge den delen av strekningen i tunell noe som hadde økt verdien på boligen betraktelig! Må legge til anngående støy at den beboeren som selger sin del nå pga av skilsmisse har bodd der med familien i 8 år. Naboene , siden det er tomansbolig har bodd der i 7. Så Jeg tenker at det faktisk har litt å si at det ikke er så sjenerende. Nå er det jo først motorveien så en vei til og så huset med sjermvegg så det er jo ikke helt vegg til vegg heller. Men prisen er jo lavere og kansje vi hadde fått den enda billigere om ingen ønsker å kjøpe den nettop pga av motorveien.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:22   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Hviken type støyskjerm da? Det var ei som skrev oppgave om støyskjermer og beboer kvalitet. Hun konkluderte med at betong var mest effektivt.

Nå er det mye reguleringsplaner for veistruktur i Bærum, men det tar tid. Du kan begynne med å se på Oslopakkene, de er igangsatt.

Og i Budstikkas nettutgave finner du eiendomsbasen, der står alle salg i området. Pris, dato og eiere.

Gammel 11-06-11, 20:26   #14
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Ja har sett litt på statens veivesen i dag og det blir i alle fall ikke før 2014. Men det er jo ikke så lenge til. Og når det blir ferdig det vet man jo ikke. Men uff er så usikker det er skikelig drømmehuset akkurat nå det vil si noe vi faktisk har råd til og noe som ikke trenger umidelbar oppussing.

Gammel 11-06-11, 20:44   #15
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Ja det er jo veldig mye billigere. Og så tenker jeg at det er værre med de som bor litt i høydedrag oppe for da for du mere støy en gaten som ligger i plan litt under. Det er denne boligen det er snakk om risikerer å legge det ut og håper at ingen stjeler den fra meg. Andre negative og positive komentarer mottas med stor takknemlighet http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=26698396

Gammel 11-06-11, 20:46   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Det er jo fint, men.. Man har jo støyskjermen i hagen. Jeg hadde definitivt ikke villet bo sånn, men vi er jo forskjellige og hvis du takler støyen så går det jo helt sikkert bra. Men jeg ville defintivt sjekket dette med støy nøye først altså.

Gammel 11-06-11, 20:49   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet akkurat hvor det er ja. Det ville blitt for nær veien for meg, bilene durer på over Ramstadsletta, men som Bille sier, det avhenger jo helt av hva man selv trives med.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:49   #18
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

å uff da den er jo ikke i hagen da :fornermet surmuling:

Gammel 11-06-11, 20:52   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Hehe, neida. Men ganske nær er det jo.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:56   #20
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Å. Jeg synes det så sånn ut på bildene. Beklager det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.