Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bris - Kan man drikke ubegrenset av det?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-11, 18:51   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bris - Kan man drikke ubegrenset av det?

Jeg har vært Farrisdranker, men har kjøpt meg kullsyremaskin, veldig godt nå i varmen. Varierer med biter av ulike frukt - kanskje ett sunnere alternativ?. Olden Eple drikker jeg riktignok mye av omdagen - den er farlig god, det går en liter ila. dagen, men jeg tror den er sunnere enn cola zero.

Gammel 04-06-11, 19:16   #22
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå i varmen?

Sorry!

Her er det sommer! :rubitin:

Gammel 04-06-11, 19:19   #23
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bedre enn brus vil jeg si, ihvertfall uten smak

Jeg drikker vann og kaffe - kan drikke litt bris en sjelden gang ala 2 ganger i året :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 19:34   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikk øl du

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 19:48   #25
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Drikk øl du

:tørst: Og jeg rakk ikke butikken før seks i dag.
Iskald øl i sola hadde gjort seg nå kjenner jeg.

Gammel 04-06-11, 20:32   #26
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nå i varmen, er det sikkert greit å variere med rent vann også om man vil være i det fornuftlige hjørnet.

Hvilken varme?

*kikker ut på 6-7 grader og høljeregn*

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 23:23   #27
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker kun blå farris, jeg har enda ikke smakt noen av de med smak som faktisk er gode. Vann går det og uanstendige mengder av, men jeg får sånn halsbrann av vann, farris er bedre, og eple/hylleblomstjuice.

Gammel 09-06-11, 12:37   #28
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Bris kan man fint drikke ubegrenset av:-). Den har ett mye lavere salinnhold enn vanlig Farris. Leste akkurat om det på en nyhetsside igår. Men, isolert sett så er det vel kun en ting som er best...:-)

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 12:47   #29
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Tannlegen min sier at ikke bare er det smakstilsetninger som er sure for tennene, men at det også er sånn at det som tilsettes av stoffer for at vannet skal "holde seg" over lengre tid på flaske (gjelder alt av flasket vann) kan skade emaljen for tennene...

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 12:50   #30
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville vurdert kullsyremaskin var jeg deg, det må bli mye billigere. Kjæresten min har skaffet seg en slik en fra Clas Ohlsson, den lager ordentlig boblete vann.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 13:02   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men den lager ikke lilla bris.

Gammel 09-06-11, 13:38   #32
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg har hørt at kullsyre gir mer cellulitter - for den som bryr seg om slikt.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 14:15   #33
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For de som drikker imsdal med smak er dette noe å lese:
http://www.ba.no/nyheter/article5632801.ece

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 14:36   #34
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Jeg har hørt at kullsyre gir mer cellulitter - for den som bryr seg om slikt.

Pøh, jeg inntar kullsyre daglig og har ikke en eneste cellulitt i sikte.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 16:22   #35
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Pøh, jeg inntar kullsyre daglig og har ikke en eneste cellulitt i sikte.

Er det du som kan se inn i cellulittfremtiden?

I så fall vil jeg være venn med deg, altså!

Gammel 09-06-11, 16:24   #36
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Er det du som kan se inn i cellulittfremtiden?

I så fall vil jeg være venn med deg, altså!

Hvis du ser bak på mine lår, kan jeg ta dine?

Ellers tror jeg at om din mor har cellulitter, vil du antakelig få det også.
*spår - med litt forbehold*

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 17:59   #37
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Inspirert av denne tråden har vi kjøpt en sånn maskin i dag. Funker som bare det, og smaker kjempegodt! Må teste ut etterhvert hvordan vi kan smakssette i etterkant da, men vi sparer nok en del på Farrisutgiftene fremover. Jeg er ikke redd for å drikke Bris altså, så dette er økonomisk motivert først og fremst.

Gammel 13-06-11, 16:56   #38
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Inspirert av denne tråden har vi kjøpt en sånn maskin i dag. Funker som bare det, og smaker kjempegodt! Må teste ut etterhvert hvordan vi kan smakssette i etterkant da, men vi sparer nok en del på Farrisutgiftene fremover. Jeg er ikke redd for å drikke Bris altså, så dette er økonomisk motivert først og fremst.

De ferdige sirupene har jeg dårlig erfaring med, med frukt av ulike slag oppi er godt

Gammel 13-06-11, 22:00   #39
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

De ferdige sirupene har jeg dårlig erfaring med, med frukt av ulike slag oppi er godt

Ferdige siruper er uaktuelt her uansett, jeg spiser / drikker ikke sukker eller kunstig søtning. Det smaker veldig godt uten noe i faktisk, men jeg prøvde med frosne bringebær i går, det var også fint. Blir bær eller frukt hvis vi skal ha noe som helst av smak på, evt. kan jeg finne på å blande med litt eplemost. Men maskinen lager bare helt fint, reint kullsyrevann altså. På sekunder! Fantastisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.