|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Er det greit å la en 16-åring være alene hjemme en uke? | |||
Ja, det syns jeg er uproblematisk |
![]() ![]() ![]() ![]() |
45 | 34,62% |
Nei, det syns jeg ikke går an |
![]() ![]() ![]() ![]() |
85 | 65,38% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg var alene hjemme fra jeg var 15, men vi bodde langt ute på landsbygda og jeg hadde besteforeldrene mine 5 minutter unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg var alene hjemme 2 uker hver vinter fra jeg var 14-15 år. Hadde familie/naboer som passet litt på. Likevel ble det et par fester som ikke burde vært, og som jeg ikke hadde ønsket at min sønn skulle hatt. Ergo er jeg ikke sikker på om jeg ville latt ham være alene tilsvarende det jeg var. Jeg velger å stemme "nei" for min sønn, selv om jeg i utgangspunktet synes en 16-åring burde være voksen nok til å passe seg selv. (Ja, motsier meg selv, men det får nå så være) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg ville nok bekymret meg mest for potensielle besøk, "horder" av festgale ungdommer som har hørt at noen er hjemme alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg flyttet hjemmefra da jeg var16, så hvis 16-åringen selv er komfortabel med det, synes jeg selvsagt at det er helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
awesom
|
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?
Amen!
![]() |
#7 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg ville aldri, aldri, aldri i verden latt en 16-åring være hjemme aleine over flere dager. 16-åringen som skal være hjemme aleine kan være både voksen og fornuftig, men en 16-åring har gjerne veldig mange venner. Og når mange ungdommer blir samlet på et sted (uten voksne til stede), kan det skje litt av hvert gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Nei, absolutt ikke. Og da tenker jeg først og fremst på risikoen for å få festglade "venner" på besøk som ramponerer hele huset. Men dette avhenger jo også litt av hvor denne 16-åringen bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg var alene en uke da jeg var 15. Jeg synes selv det var helt uproblematisk - og ganske deilig. Jeg hadde dog min far i samme by ibakhånd da.
![]() |
#10 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg vil sagt nei (men pollen er så unyansert at det er litt vanskelig å stemme). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Med tanke på at jeg flyttet for meg selv da jeg var 17, vil jeg tro at en 16 åring kan være alene hjemme en uke.
![]() |
#12 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Nei, jeg vil aldri, aldri la min 16-åring være alene her i huset i en uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg fatter ikke at dere kan sammenligne dere selv med dagens ungdom. I dagens Facebook-verden er det et lite hint fra en av dine 600-1000 venner om at du er alene, og så er det gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
sukk
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Jeg er enig med 007 igjen, bortsett fra at jeg var 16 i 1986. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
Joda, og jeg har ymse erfaringer. :lærer på VGS: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
sukk
Er det? Det har jeg ikke hørt om. 16-åringer på utveksling, ja, men bo alene er det vel de færreste som gjør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Rockesøster
|
![]() Sv: 16-åring alene hjemme en uke?Tja, tjo, jeg er usikker. Den eldste som er en litt mer hmf, vill type kunne jeg nok godt ha hatt store betenekligheter ved å la være alene så lenge, men den yngste som er roen og prektigheten selv (men desverre trenger tilsyn pga sykdom) hadde greid seg utmerket, og nok ville ha kost seg den uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
På vei
Det syns jeg er utrolig naivt. Ofte er det ikke ungdommen selv som inviterer til fest når et hus raseres. Kanskje er bare et par venner bedt på besøk. Problemet er at det lynraskt kan spre seg et rykte om hjemme-alene-fest, og plutselig har man hundre personer på døra som trenger seg inn i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Rockesøster
|
Unnskyld meg, men kaller du meg naiv vil jeg kalle deg i overkant krisemaksimerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|