Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mangler vi noe viktig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 09:28   #21
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Babyer bruker ikke pute.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 09:36   #22
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Myggnetting til vogn.

Gammel 22-05-11, 09:54   #23
Albertine
Passiv

Standard

De flanellsklutene Teo snakker om er fantastiske. Vi brukte å brette en dobbelt og legge den øverst på madrassen og dyttet den ned rundt kantene. Da slipper man å skifte hele lakenet hvis ungen gulper litt.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 09:57   #24
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har sett at til og med Rema selger gazgulpekluter. De er av merket Landlord og står i bleieavdelinga.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 10:16   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

for å se om vi har glemt noe.

Gammel 22-05-11, 10:24   #26
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Babyer bruker ikke pute.

Det er det litt ulike anbefalinger på. På sykehuset hos oss anbefaler de en tynn hodepute slik at ikke hodet skal bli skjevt og sånn. Vi har brukt dette, men har hatt lammeskinn åppå så puta gjør bare at hodeenden blir litt mykere.

Lista ser komplett ut og jeg stemmer i med de som nevner åpne butikker etter fødsel også.

Stellekrem er ikke jeg heller helt sikker på hva er. Vi har inotyol som vi smører med hvis frøkna blir rød på stumpen og aderma som jeg smører med etter bad. Ellers har jeg lbabyolje som vi brukte en del i starten til å massere kolikkmaven med. Vi måtte også ut å kjøpe shampo etter fødsel ettersom frøkna hadde tjukt mørkt hår (man kan liksom aldri være helt beredt på alt).

Tenker du å amme? En fin salve til å smøre såre brystvorter med og ammeinnlegg kan være greit om du ikke har det. Jeg brukte avent sine innlegg, de loer ikke noe særlig, og så hadde jeg ullinnlegg utenpå.

Ellers sånne dameting... som nattbind ogsånn...

Q-tips og rensevann til stell av navlestreng?

Gammel 22-05-11, 11:13   #27
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Vi ble anbefalt tynn pute til babyen både av helsestasjonen og av fysio pga hodeformen.

Gammel 22-05-11, 11:13   #28
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Jeg gjør som Ingling, ser vi har samme termin og jeg har ikke begynt forberedelsene enda...

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:24   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bleier, sinksalve, en halv million gaskluter og flanellskluter og et par helsetepper eller aller helst et mor-signeteppe. Dette er greier man trenger MYE av. Yttertøy trenger du strengt tatt ikke utover et strikkesett eller to, men det er ikke sånn at det bare er varmt i juli og august, så man trenger faktisk både tepper og litt lette varmere klær da også. En sånn nøstebarn ullfleecedress, hjemmestrikket dress eller evt en annen fleecedress er helt perfekt.

Gammel 22-05-11, 11:25   #30
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brukte gulpekluter/flanellklutene som hodeunderlag i både vogn og seng. I tillegg så svøpte (type burrito) vi babyen inn i helseteppe den første tiden for begge mine var urolig om de fikk for stort armslag.

Gammel 22-05-11, 11:25   #31
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Vi har brukt pute hele veien. Blei anbefalt det på sykehuset.
Den vi brukte heter BabyDorm, den har et hulrom til bakhodet.
Den skal være forbyggende mot krybbedød, da babyen ikke så lett får til å snu seg over på magen.
OG, den skal passe på at bakhodet ikke blir flatt.

http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html

(Dersom du ønsker, skal jeg selge vår. 300,- ink porto. Den er som ny.)

Ellers ser listen din super ut.
Kanskje litt sånn til å ha i badevannet ol? Om du bruker slikt.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:26   #32
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så går håndkleforbruket drastisk opp med baby i hus, så hvis dere har få håndklær...

Gammel 22-05-11, 11:26   #33
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Krinkelulldressen fra Janus er også deilig for småttiser.

Gammel 22-05-11, 11:28   #34
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville kjøpt litt klær i str 50 også, både lillebror og storebror brukte 50 en stund, og begge var lang.

Gammel 22-05-11, 11:28   #35
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Her var gulpekluter og myke smekker et absolutt must, hun gulpet ikke bare etter hvert måltid, det regelrett rant av henne konstant. Hvor mye slike remedier du trenger kan du jo se etterhvert, det er jo ikke alle babyer som gulper like mye. Jeg ville også gått for vaskbart frottetrekk til bilstolen (maxi cosi) hadde jeg visst at ungen kom til å gulpe så mye.
Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt at hun skulle bruke smokk heller, men det var en kamel som vi måtte svelge. Sugebehovet var endeløst, og alternativet var at hun sugde på fingrene våre. Hadde jeg visst da hva jeg visste en uke etter fødselen, ville jeg hatt smokk med på fødestua.
Soveskinnet er fantastisk å sove på for en liten kropp. Anbefales virkelig hvis du ikke har.

Gammel 22-05-11, 11:31   #36
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så spennende!
Jeg ville vurdert å kjøpe "oppsamlingskopper" fra Avent (eller andre dersom flere produserer slike). De var virkelig et must for meg da jeg fikk Lillemor og lakk noe helt vanvittig. Med Knerten ble det imidlertid ikke behov for dem. Om pakken forblir uåpnet får du sikkert byttet den i noe annet babyutstyr.
Ja, og amme-bher og -innlegg til deg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:32   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg registrere at du har handlet mer enn hva vi noen gang har trengt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:33   #38
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I tillegg til listen din, trenger du en stabel med gulpekluter, en stabel med små vaskekluter (sånne i gas er supre, synes jeg), og dessuten anbefaler jeg en stabel med stoffkluter av den typen som brukes i tøybleier, helt uavhengig av om du skal bruke stoffbleier eller ikke. De er geniale som underlag til stelling, til underlag i sofa/seng/på lekematte, og dessuten er de supre håndklær til bittesmå babyer.

Sånne store i flanell er helt fantastiske! Gode gammeldagse flanellsbleier fra sparkjøp. Billige, og de blir virkelig brukt. Geniale gulpekluter er de også. Jeg bruker faktisk mine fremdeles, som tørkehåndkler på kjøkkenet/gryteklut og sånn.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:35   #39
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hvis ungen sliter litt med varmeregulering så er det fint å ha en ull og silkebody med kort erme fra nøstebarn. Det hadde minsten min, som ble født i august, på seg den første tiden til mating og denslag var skikkelig i gang. Da visste jeg at han holdt seg varm og god, lille knotten.

Gammel 22-05-11, 11:38   #40
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Krinkelulldressen fra Janus er også deilig for småttiser.

En slik hadde vi og brukte den masse. Akkurat passe tjukk til å ha på babyen i vogna på tur.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.