|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Babyer bruker ikke pute. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?De flanellsklutene Teo snakker om er fantastiske. Vi brukte å brette en dobbelt og legge den øverst på madrassen og dyttet den ned rundt kantene. Da slipper man å skifte hele lakenet hvis ungen gulper litt. |
|
|
|
#24 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg har sett at til og med Rema selger gazgulpekluter.
|
|
|
#26 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Mangler vi noe viktig?
Det er det litt ulike anbefalinger på. På sykehuset hos oss anbefaler de en tynn hodepute slik at ikke hodet skal bli skjevt og sånn. Vi har brukt dette, men har hatt lammeskinn åppå så puta gjør bare at hodeenden blir litt mykere.
|
|
|
#27 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Mangler vi noe viktig?Vi ble anbefalt tynn pute til babyen både av helsestasjonen og av fysio pga hodeformen.
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg gjør som Ingling, ser vi har samme termin og jeg har ikke begynt forberedelsene enda... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Bleier, sinksalve, en halv million gaskluter og flanellskluter og et par helsetepper eller aller helst et mor-signeteppe. Dette er greier man trenger MYE av. Yttertøy trenger du strengt tatt ikke utover et strikkesett eller to, men det er ikke sånn at det bare er varmt i juli og august, så man trenger faktisk både tepper og litt lette varmere klær da også. En sånn nøstebarn ullfleecedress, hjemmestrikket dress eller evt en annen fleecedress er helt perfekt.
|
|
|
#30 |
|
Tatt på
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg brukte gulpekluter/flanellklutene som hodeunderlag i både vogn og seng. I tillegg så svøpte (type burrito) vi babyen inn i helseteppe den første tiden for begge mine var urolig om de fikk for stort armslag.
|
|
|
#31 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Vi har brukt pute hele veien. Blei anbefalt det på sykehuset.
|
|
|
|
#35 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Her var gulpekluter og myke smekker et absolutt must, hun gulpet ikke bare etter hvert måltid, det regelrett rant av henne konstant. Hvor mye slike remedier du trenger kan du jo se etterhvert, det er jo ikke alle babyer som gulper like mye. Jeg ville også gått for vaskbart frottetrekk til bilstolen (maxi cosi) hadde jeg visst at ungen kom til å gulpe så mye.
|
|
|
|
#36 |
|
Originala
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Så spennende! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg registrere at du har handlet mer enn hva vi noen gang har trengt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Prematurmamma
|
Sånne store i flanell er helt fantastiske! Gode gammeldagse flanellsbleier fra sparkjøp. Billige, og de blir virkelig brukt. Geniale gulpekluter er de også. Jeg bruker faktisk mine fremdeles, som tørkehåndkler på kjøkkenet/gryteklut og sånn.
|
|
|
|
#39 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Hvis ungen sliter litt med varmeregulering så er det fint å ha en ull og silkebody med kort erme fra nøstebarn. Det hadde minsten min, som ble født i august, på seg den første tiden til mating og denslag var skikkelig i gang. Da visste jeg at han holdt seg varm og god, lille knotten.
|
|
|
#40 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
En slik hadde vi og brukte den masse. Akkurat passe tjukk til å ha på babyen i vogna på tur.
|
![]() |
|
|