|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Det irriterer meg at folk kommer for sent. Ikke de som gjør det en gang i blant, men de som alltid kommer slengende. Jeg irriterer meg mindre hvis det er et kaffebesøk hjemme - da dauer jeg ikke om jeg må vente en halvtime - men på jobben irriterer det meg i grunn veldig at vi nesten aldri kommer i gang med møter på tiden fordi folk ramler inn de første ti minuttene av møtet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
intro
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?
Ja, men ærlig talt, da får dere bare begynne å bli presise sjøl!
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg har nesten sluttet å irritere meg, for det er de samme det gjelder hver gang. Er heller overrasket hvis de skulle komme tidsnok. Bare en gang kan jeg huske at vi har begynt å spise før alle har kommet. Det var i snuppas bursdag. Vi hadde bestilt mat til en halv time etter folk var bedt, sånn at selv de som pleier komme for sent skulle rekke det. Men svigermor og mann kom likevel 20 min etter dette igjen. Ikke hadde de vært på jobb og har bare seg selv å tenke på, syns sånt er dårlig gjort, særlig med små barn som venter. Når jeg tenker etter tror jeg ikke de har kommet for sent etter dette og det er 2 år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Fem-ti minutter er helt greit, men folk som alltid kommer mye for sent er irriterende. Inkludert de som sender melding en halvtime etter at de skulle vært der, og sier at de kommer om en time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
can-jur
|
Jeg tenker at det er greit nok ja. Men vi er veldig lite formelle og alle våre avtaler har som regel en slingringsmonn på 15-20 minutter.
![]() |
![]() |
#26 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Det er ikke han som sa det. Han viste til en undersøkelse. Den bekrefter de kroniske forsentkommerne i min omgangskrets, de har ingen problemer med å komme til tida hvis det er viktige ting, virker det som. Men det behøver jo ikke gjelde deg..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Sperret
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg må nok bare innse at jeg blir stadig slækkere på dette, og kan signere Rus innlegg. I utgangspunktet er jeg superstreng på tid, og er ute altfor tidlig (men jeg trekker fra de minuttene før jeg blir irritert over noen som kommer for sent, altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
tankefull
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg er desverre en sånn som nesten alltid kommer 5 minutter for sent. Som Polyanna er jeg en evig tidsoptimist. Dog er det sjelden jeg er så mye for sein som 10 minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Det irriterer meg grenseløst. Når man f.eks sitter på forelesning, og det hele første time er en konstant strøm av mennesker inn døren, de samme hver dag. Alltid fem-ti-femten-tyve minutter for sene fordi bussen er x antall minutter forsinket. Hver dag. Ta en tidligere buss, da!
![]() |
![]() |
#30 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Den første gaven jeg gav til min samboer, for 16 år siden, var ei klokke |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg kan bli oppgitt, men jeg gidder ikke irritere meg over sånt. Vi kjenner selvsagt noen vi også, men vi vet jo at de er sånn og er glade i dem for det.
![]() |
![]() |
#33 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Dette stemmer iallfall med mitt inntrykk, Dr. Phil-teori, eller ikke. Man kommer jo aldri for seint til et jobbintervju, ikke sant?
Jeg har ingen problemer med å innrømme at de fleste av mine forseintkomminger skyldes dårlig planlegging og sløvhet, ikke kronisk dårlig tid. De fleste kroniske forseintkommere rekker jo sitt eget bryllup og Jobbintervjuet, det viser jo at de (vi!) også har muligheten til å klare å komme presis hvis de vil? Jeg innrømmer gjerne at jeg oftere er fem minutter for seint ute når jeg skal treffe venner enn fem minutter for tidlig, men jeg lar sjelden folk vente på meg i en halvtimes tid, altså. Jeg er også av typen som blir mer irritert over middagsgjester som kommer ti minutter for tidlig enn på de som kommer ti minutter for seint. Jeg er med andre ord raus når det gjelder andre forseintkommere også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Yes, we can!!
|
SÅNN er det jeg håper vennene mine er.
![]() |
#36 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg vedgår at vi fniser litt av dem i smug, og at gubben og jeg pleier å vedde litt om hvor sene de blir. I all vennskapelighet.
![]() |
![]() |
#37 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Rakk nesten ikke bryllupet!
![]() |
#38 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Dette kjenner jeg meg igjen i
![]() |
#39 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Dette stemmer også, altså jeg er ofte forsinket, men sjelden mer enn 10-15 minutter og jeg gir gjerne beskjed.
![]() |
|
|