Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 11:21   #21
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?

Det irriterer meg at folk kommer for sent. Ikke de som gjør det en gang i blant, men de som alltid kommer slengende. Jeg irriterer meg mindre hvis det er et kaffebesøk hjemme - da dauer jeg ikke om jeg må vente en halvtime - men på jobben irriterer det meg i grunn veldig at vi nesten aldri kommer i gang med møter på tiden fordi folk ramler inn de første ti minuttene av møtet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:21   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Både jeg og gubben HATER at folk ikke holder avtaler. Vi er som regel for tidlig ute og da ender vi ofte opp med å vente lengre.

Ja, men ærlig talt, da får dere bare begynne å bli presise sjøl!

Gammel 18-05-11, 11:38   #23
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jeg har nesten sluttet å irritere meg, for det er de samme det gjelder hver gang. Er heller overrasket hvis de skulle komme tidsnok. Bare en gang kan jeg huske at vi har begynt å spise før alle har kommet. Det var i snuppas bursdag. Vi hadde bestilt mat til en halv time etter folk var bedt, sånn at selv de som pleier komme for sent skulle rekke det. Men svigermor og mann kom likevel 20 min etter dette igjen. Ikke hadde de vært på jobb og har bare seg selv å tenke på, syns sånt er dårlig gjort, særlig med små barn som venter. Når jeg tenker etter tror jeg ikke de har kommet for sent etter dette og det er 2 år siden.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:01   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fem-ti minutter er helt greit, men folk som alltid kommer mye for sent er irriterende. Inkludert de som sender melding en halvtime etter at de skulle vært der, og sier at de kommer om en time.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:05   #25
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Dette var tema på Dr Phil en gang, og han sa at undersøkelser viste at de som alltid kom for sent hadde en ting felles. De brydde seg ikke. Dvs dem de hadde en avtale med var ikke viktige nok (hvis de var viktige nok, klarte de også å komme til tiden).

Jeg tenker at det er greit nok ja. Men vi er veldig lite formelle og alle våre avtaler har som regel en slingringsmonn på 15-20 minutter.
Skulle bare mangle at folk var mer opptatt av å komme tidsnok til lege/jobben/skolen/kongen enn en uformell vaffelavtale

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:07   #26
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Bullshit.

Jeg er til tider en kronisk forsent-kommer, mye fordi there is only so much time. Om noe ryker i en ende, forsvinner alle marginene (som i utgangspunktet er svært korte), og vi er så i gang med en lang kjede med "for sent", som det kjempes i mot med nebb og klør og ved å kutte unødvendige ting som å sove/spise/tisse, men det er slett ikke alltid det går.

Men selvfølgelig, om Dr. Phil sier det...

Det er ikke han som sa det. Han viste til en undersøkelse. Den bekrefter de kroniske forsentkommerne i min omgangskrets, de har ingen problemer med å komme til tida hvis det er viktige ting, virker det som. Men det behøver jo ikke gjelde deg.....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:22   #27
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Jeg må nok bare innse at jeg blir stadig slækkere på dette, og kan signere Rus innlegg. I utgangspunktet er jeg superstreng på tid, og er ute altfor tidlig (men jeg trekker fra de minuttene før jeg blir irritert over noen som kommer for sent, altså ). Mannen min er derimot vanvittig treg, og jeg kommer veldig ufrivillig for sent ganske ofte. Jeg synes det er utrolig flaut, men sånn har det blitt. Grunnen til at jeg synes det er flaut er jo at jeg synes det er å sløse med andre folks tid - det må gå an å opparbeide en god nok "tidsfølelse" som gjør at man klarer å beregne hvor lang tid ulike ting tar så man kan komme i tide.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:35   #28
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg er desverre en sånn som nesten alltid kommer 5 minutter for sent. Som Polyanna er jeg en evig tidsoptimist. Dog er det sjelden jeg er så mye for sein som 10 minutter.

Han jeg er gift med er håpløs på det området. Han glemmer tidt og stadig at det ikke bare er han som skal ut av huset, men gjerne meg og tre unger også. Han kan finne på å gå i dusjen 10 minutter før vi må dra for å rekke noe, mens jeg blir stående igjen lettere hysterisk og prøve å gjøre klar meg selv og ungene. Dette skjer gang på gang, selv om jeg begynner å mase på han i god tid at han må begynne å gjøre seg klar. Jeg er begynnt å si at ting starter 30 minutt før det egentlig gjør, bare for at han skal bli klar i tide, og dermed ha en sjangs til å hjelpe meg med ungene også.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:05   #29
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det irriterer meg grenseløst. Når man f.eks sitter på forelesning, og det hele første time er en konstant strøm av mennesker inn døren, de samme hver dag. Alltid fem-ti-femten-tyve minutter for sene fordi bussen er x antall minutter forsinket. Hver dag. Ta en tidligere buss, da! Og kommer man ti minutter for sent på jobb hver dag bør man jo se an rutinen litt, og heller stå opp et kvarter tidligere for å spare inn den tiden. En venninne jeg pleide å være mye sammen med tidligere var også alltid for sent ute. Det varierte fra en halvtime til to timer. En gang vi skulle møtes i byen rakk hun ikke bussen, seks ganger på rad, og jeg måtte gå hjem uten å ha møtt henne fordi Malin (som da var baby) skulle stelles og legges for kvelden.

Jeg hater å komme for sent, og kommer heller litt tidligere enn å være forsinket. Bedre å vente et kvarter, enn å komme heseblesende et kvarter for sent.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:07   #30
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Den første gaven jeg gav til min samboer, for 16 år siden, var ei klokke . Jeg har det med andre ord ikke så greit med folk som er kronisk for sene, han har heldigvis klart å tilpasse seg den nye hverdagen med klokke på armen og faste tider, hehehe.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:09   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmpf. Min kjæreste har gitt meg klokke.

(Men det var fordi jeg har ønsket meg det etter at bikkja spiste den forrige. Tror jeg.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:20   #32
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bli oppgitt, men jeg gidder ikke irritere meg over sånt. Vi kjenner selvsagt noen vi også, men vi vet jo at de er sånn og er glade i dem for det. Vi beregner god tid med maten når de skal komme.

Gammel 18-05-11, 13:23   #33
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Dette var tema på Dr Phil en gang, og han sa at undersøkelser viste at de som alltid kom for sent hadde en ting felles. De brydde seg ikke. Dvs dem de hadde en avtale med var ikke viktige nok (hvis de var viktige nok, klarte de også å komme til tiden).

Dette stemmer iallfall med mitt inntrykk, Dr. Phil-teori, eller ikke. Man kommer jo aldri for seint til et jobbintervju, ikke sant?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Bullshit.

Jeg er til tider en kronisk forsent-kommer, mye fordi there is only so much time. Om noe ryker i en ende, forsvinner alle marginene (som i utgangspunktet er svært korte), og vi er så i gang med en lang kjede med "for sent", som det kjempes i mot med nebb og klør og ved å kutte unødvendige ting som å sove/spise/tisse, men det er slett ikke alltid det går.

Men selvfølgelig, om Dr. Phil sier det...

Jeg har ingen problemer med å innrømme at de fleste av mine forseintkomminger skyldes dårlig planlegging og sløvhet, ikke kronisk dårlig tid. De fleste kroniske forseintkommere rekker jo sitt eget bryllup og Jobbintervjuet, det viser jo at de (vi!) også har muligheten til å klare å komme presis hvis de vil? Jeg innrømmer gjerne at jeg oftere er fem minutter for seint ute når jeg skal treffe venner enn fem minutter for tidlig, men jeg lar sjelden folk vente på meg i en halvtimes tid, altså. Jeg er også av typen som blir mer irritert over middagsgjester som kommer ti minutter for tidlig enn på de som kommer ti minutter for seint. Jeg er med andre ord raus når det gjelder andre forseintkommere også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:52   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kan bli oppgitt, men jeg gidder ikke irritere meg over sånt. Vi kjenner selvsagt noen vi også, men vi vet jo at de er sånn og er glade i dem for det. Vi beregner god tid med maten når de skal komme.

SÅNN er det jeg håper vennene mine er.

Gammel 18-05-11, 13:56   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, noen av mine forsentkomminger skyldes definitivt sløvhet. Og forsovelser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:56   #36
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vedgår at vi fniser litt av dem i smug, og at gubben og jeg pleier å vedde litt om hvor sene de blir. I all vennskapelighet.

Gammel 18-05-11, 14:39   #37
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Rakk nesten ikke bryllupet!

Hadde ikke kalkulert inn rushtrafikken ei drøy uke før jul i Oslo. Hadde ganske seint tidspunkt på tinghuset. Endte med at svigerfar kom løpende inn etter at seremonien hadde starta, for han måtte lete etter parkering etter at vi andre hoppa av.

Neste gang tar jeg drosje.

Gammel 18-05-11, 14:48   #38
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er en notorisk 5-minutterforsentkommer (noen ganger mer), og det er ikke fordi jeg ikke bryr meg, altså, men fordi jeg er en evig tidsoptimist.

Så jeg gir, naturlig nok, andre også mye slack på akkurat det der.

Dette kjenner jeg meg igjen i

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:51   #39
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

... men jeg lar sjelden folk vente på meg i en halvtimes tid, altså. Jeg er også av typen som blir mer irritert over middagsgjester som kommer ti minutter for tidlig enn på de som kommer ti minutter for seint. Jeg er med andre ord raus når det gjelder andre forseintkommere også.

Dette stemmer også, altså jeg er ofte forsinket, men sjelden mer enn 10-15 minutter og jeg gir gjerne beskjed.

Synes også at det er litt forskjell på dette med å møte noen. Hvis jeg skal på en jentekveld/middag e.l med flere andre, så tenker jeg at om jeg er litt forsinket så spiller det liten rolle om akkurat jeg/vi er litt forsinket. Det er verre hvis jeg skal møte noen et spesielt sted for å rekke noe e.l, da må jeg passe på å være der i tide.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 15:39   #40
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Stort smil

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Rakk nesten ikke bryllupet!

Neste gang tar jeg drosje.

neste gang !?!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.