Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 10:27   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Nå begynte jeg selvsagt å tenke på det paret som synger "Can't smile without you" i Fire bryllup og en gravferd.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:37   #22
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Jeg ville likt å høre Å kunne æ skrive på himlen, av Lars Bremnes


(Kilde: youtube.com)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:45   #23
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Vi hadde denne i bryllupet vårt:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:49   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Nat King Cole har utrolig mange vakre kjærlighetssanger, som jeg tror også er enkle å synge (jeg syns ihvertfall jeg klarer meg bra....

et eksempel er f.eks. "Unforgettable":

http://youtu.be/v0BiXcDdkCk

også f.eks. "when I fall in love..... it will be FOREVEEEEEEEEEER"

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:54   #25
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Bare ikke velg Sommernatt ved fjorden - sangen er fin, passer overhodet ikke i bryllup . (Jeg har vært i flere bryllup der den er solo, og gremmer meg og knegger på en og samme tid...)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:29   #26
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg synes "Mitt hjerte er ditt" er fin i bryllup, men det er jo ikke duett, da.

Jeg har note på denne arrangert for firstemmig kor, så man kan helt klart synge den som duett.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:32   #27
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Bare ikke velg Sommernatt ved fjorden - sangen er fin, passer overhodet ikke i bryllup . (Jeg har vært i flere bryllup der den er solo, og gremmer meg og knegger på en og samme tid...)

Og mens vi er inne på upassende: Ikke velg Halleluja. Nå har jeg til og med hørt den fremført av barneskolebarn - tenker man bare at det er en søt sang, uten å høre på teksten?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:14   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.895
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Apropos upassende: Handler ikke Tir n'a noir om døden?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:15   #29
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Apropos upassende: Handler ikke Tir n'a noir om døden?

Tja, tjo .. evig kjærlighet handler jo den også om.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:17   #30
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Tja, tjo .. evig kjærlighet handler jo den også om.

Og savn kanskje.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:20   #31
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.895
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Og savn kanskje.

Ja, og sorg over det som var og ikke kommer igjen og som kunne ha vært men ikke vil bli fordi tiden har rent ut og sånn, tenker jeg. Og derfor synes jeg kanskje den er litt trist i bryllup hvor man ønsker seg et langt og lykkelig liv sammen - tenker jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:40   #32
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ja, og sorg over det som var og ikke kommer igjen og som kunne ha vært men ikke vil bli fordi tiden har rent ut og sånn, tenker jeg. Og derfor synes jeg kanskje den er litt trist i bryllup hvor man ønsker seg et langt og lykkelig liv sammen - tenker jeg.

Ja, er enig med deg i det. Hadde nok heller spilt den sangen i ensom manns begravelse enn i et bryllup.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:47   #33
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Min onkel spilte trompet og min kusine sang til "What a wonderful world" (Louis Armstrong) i vår bryllup, nydelig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 16:30   #34
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Jaa den er nydelig

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg ville likt å høre Å kunne æ skrive på himlen, av Lars Bremnes



(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:17   #35
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Jeg ville hatt Bjørn Eidsvåg: Du og eg. I en versjon har han og en eller annen islandsk dame sunget den i duett (hun på islandsk). Nydelig, og veldig passende for bryllup. Finner den ikke på youtube men den finnes på spotify (i en kjedeligere versjon enn den med hun islandske dama).

Ung og forelska, famlande, forvirra
Håbelaust betatt av deg
Du va' så fine, eg va' ei kløne
Men du var visst interessert i meg
Me kom i sammen titt og ofta
Me hadde alt me trengte då
Me va' så nære, me smelta sammen
Og me hørte bryllupsklokker slå

Du og eg. Du og eg. Du og eg.
Du og eg. Du og eg. Du og eg.

Så kom hverdagsslit, eksamenspress,
Skitne koppar og sure tær
Kor var det blitt av lykkelandet
Me leita både her og der
Me sloss og elska vilt og heftig

Kjefta, krangla, grein og lo
Og snart forsto me me var'kje ein
Me var i det minste to, det var

Du og eg........
.
Du var du, og eg var eg
Og en unge blei nå jammen seg
Det va' et slit du store tid,
Då krevdes både du og eg
Me lærte sakte, me lære enda
Ka kjærlighet og ka livet e'
Og me har lovt kverandre
Me ska gjør ka me kan for å få det te

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:25   #36
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Jeg var i et bryllup der de spilte og sang "ei raud raud rose" av Sigrid Moldestad. Eller, om den ikke er av henne, så synger hun den i hvert fall på spotify. Den er ren og nydelig. Og ikke så vanlig.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:34   #37
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Vi hadde "Du og eg" i bryllupet vårt.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:49   #38
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Har ikke hørt sangen, men teksten gikk helt i hjerterota mi! Ellers er jeg glad i "Lucky" med Jason Mraz. Teksten på den har jeg og sansen for!

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg ville hatt Bjørn Eidsvåg: Du og eg. I en versjon har han og en eller annen islandsk dame sunget den i duett (hun på islandsk). Nydelig, og veldig passende for bryllup. Finner den ikke på youtube men den finnes på spotify (i en kjedeligere versjon enn den med hun islandske dama).

Ung og forelska, famlande, forvirra
Håbelaust betatt av deg
Du va' så fine, eg va' ei kløne
Men du var visst interessert i meg
Me kom i sammen titt og ofta
Me hadde alt me trengte då
Me va' så nære, me smelta sammen
Og me hørte bryllupsklokker slå

Du og eg. Du og eg. Du og eg.
Du og eg. Du og eg. Du og eg.

Så kom hverdagsslit, eksamenspress,
Skitne koppar og sure tær
Kor var det blitt av lykkelandet
Me leita både her og der
Me sloss og elska vilt og heftig

Kjefta, krangla, grein og lo
Og snart forsto me me var'kje ein
Me var i det minste to, det var

Du og eg........
.
Du var du, og eg var eg
Og en unge blei nå jammen seg
Det va' et slit du store tid,
Då krevdes både du og eg
Me lærte sakte, me lære enda
Ka kjærlighet og ka livet e'
Og me har lovt kverandre
Me ska gjør ka me kan for å få det te

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:01   #39
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Mange gode forslag og fine sanger her

I våres bryllup hadde vi solo sang, vi hadde sangene kjærlighetsvisa og from this moment.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:04   #40
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sang(er) ville du likt å høre fremført akustisk i et bryllup?

Vi hadde forresten Can´t help falling in love (Elvis), den sangen betyr litt for oss. Vi hadde den + Men går jag över engarna på saksofon, men can´t help passer jo fint som sang også.

Men nå hørte jeg den Å kunne æ skrive, den var jo også veldig fin og hvis man får fatt i arrangementet så passer den jo flott til akustisk gitar også!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no