Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dyrt hos frisøren? Hva betaler du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-11, 07:51   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Dyrt hos frisøren? Hva betaler du?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg er alltid godt over 2000 ja, men det er full pakke: Striper, vask, klipp, føhn. Og jeg har MYE og tykt hår, så det tar evigheter å legge foliestripene. Hun beregner tre timer hver gang jeg er innenfor.

Det er jo faktisk en helt rimelig timepris.

Jeg har jo ikke verdens mest vriene farge, så jeg farger selv. Det koster omtrent 600 eller noe i den stilen, men det tar jo ikke mer enn en tre kvarters tid til en time - de får ikke lov å føne mitt hår, jeg synes det er så ekkelt.

Det som er vanskelig er å finne en frisør som skjønner at langt hår ikke kan klippes rett over bare fordi det rekker nesten til livet - det må ha en skikkelig frisyre det også. Nå har jeg heldigvis funnet et sted der de skjønner at det er lite som skal til for å ødelegge langt hår fullstendig. Hvert hårstrå må klippes med plan&omhu. Der er jeg veldig fornøyd.

Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 07:55   #22
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Min favoritt frisør er Stylist, det er 950,- for klipp. Men verd det de tre gangene i året jeg klipper meg.

Har sluttet med striper og farger, da er det fort 2000,- og krever mer enn tre ganger pr. år.

Farger håret hjemme om vinteren, lar sola bleke det om sommeren.

Gammel 09-05-11, 08:02   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler rundt 13-1400 for klipp, striper og føning. Bor i en liten by, og dette er den dyre frisøren. Søsteren min betaler godt over 2000 for akkurat det samme i Oslo.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 08:04   #24
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca 1500,- for klipp, farge og farging/forming av bryn.

Jeg hadde aldri latt en lærling røre håret mitt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 08:12   #25
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rundt 500,- for klipp. Jeg farger ikke håret, verken selv eller hos frisør.

Gammel 09-05-11, 08:14   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lærlinger får lov å herje med håret mitt, men jeg oppsøker de ikke aktivt. Det verste med lærlinger er at de bruker så sinnsykt lang tid.

Hvem som helst kan få prøve seg på å klippe her, egenltig.

Gammel 09-05-11, 08:25   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde foliestriper + vask + klipp + føning på lørdag og betalte 1350 kroner. Var fornøyd med den prisen, i og med at jeg hadde forberedt meg på borti mot 2000. Og nei, jeg spurte ikke om prisen på forhånd.

Men jeg var veldig godt fornøyd og kommer til å fortsette hos den frisøren.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:17   #28
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

585.- var prisen sist jeg klippet meg. Det blr nok når jeg klipper meg hver 5.uke.
Å farge eller stripe det kan jeg ikke huske sist jeg gjorde.

Gammel 09-05-11, 09:20   #29
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rundt 850 for klipp. Sist jeg farget/stripet det tror jeg at jeg betalte rundt 2000. Jeg vet at det finnes billigere frisører, men til nå har de ikke svart til forventningene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:25   #30
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Betaler 580 for klippen. Klipper meg ca hver 6 uke. Farger hjemme. Har kort hår, så bruker ikke lang tid til frisøren. Kan sikkert få det billigere, men er veldig fornøyd med frisøren jeg går til.

Gammel 09-05-11, 09:35   #31
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg betaler vel ca 2000 for klipp og striper. Men når jeg deler summen på de få gangene jeg er der i løpet av et år, så blir det ikke så ille. Inkludert er klipp av panneluggen mellom klippene. Også er frisøren helt super.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:36   #32
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg betaler 570 for vask og klipp. Farger ikke, jeg har så fin hårfarge helt av meg selv for tenk.

Evt. orker jeg ikke tanken på ettervekst og styr.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 09:41   #33
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Steike!

Jeg klipper meg selv. Ny klippemaskin hvert 5-6 år til under tusenlappen, og det er det.

Gammel 09-05-11, 10:30   #34
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sist betalte jeg 600,- for klipp og 800,- for striping. Det er i grunn helt grei timepris, de skal jo overleve de også.

Gubben gjør som Mauser, heldigvis. Merkverdig nok er han hundre ganger finere når han gjør det selv enn når han gikk til frisør. *bonus til meg*

Gammel 09-05-11, 10:35   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler jo jeg tjener penger når jeg klipper alle guttene i familien. Stort sett maskinklipp, men igår klippet jeg minsten med saks. Det gikk ganske bra faktisk. Jeg skal ikke påstå det ble like bra som hos frisøren, og sikkert litt mindre planmessig, men jeg er ikke overbevist om at en frisør hadde fått klippet noe som helst på han der.

Gammel 09-05-11, 10:37   #36
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er hos frisøren to-tre ganger i året og da er det kun klipp. Betaler ca 300,- pr gang.

Gammel 09-05-11, 10:37   #37
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det varierer litt, men som regel rett under 1000lappen for vask, klipp, føn og farging og evt striper.

Gammel 09-05-11, 13:56   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det er femhundre og ett eller annet, vask og klipp. Jeg farger aldri, og går bare til frisøren sånn en gang i året eller to.

Mannen tar det med maskina, og Knerten tar han med saks (siden gutten er redd maskina, men vi bedriver tilvenning, han ser på at faren klipper seg, og nå i helga har han hjulpet faren å barbere seg, så en gang om fem år er han sikkert ikke så redd lenger....)

Vi er ganske billige på hårfronten her i huset.

Gammel 09-05-11, 14:07   #39
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg betaler ca 2000 kroner for vask, klipp, farge eller striper, føn. Ca 1200 hvis jeg bare vasker, klipper og føner. Jeg går til frisøren min 4-5 ganger i året, hun er verdens flinkeste og søteste, gir gode hodebunnsmassasjer, kurer alltid håret mitt og styler det litt nytt hver gang og gir meg gode tips og ideer til produkter.
Hvis hun flytter, vurderer jeg å flytte etter.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 14:09   #40
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg velger som regel kun klipp, og gjeldende rate hos min faste frisørsalong er rundt 700,-. Jeg har vært oppi 1700 med klipp og farge, men det er noen år siden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.