|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ringskrømt
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?En ting er å si at sykepleierne må jobbe mer, det blir derimot noe helt annet å spekulere i årsaken til deltidsjobbingen. Hvorfor i all verden går hun utifra at de er late og heller vil sitte på café? Det kan jo være en drøss andre grunner til det, men hun vil vel fyre litt oppunder, tenker jeg.
|
|
|
#22 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Jeg fikk inntrykk av, da jeg jobbet på et større sykehus, at sykepleierstillinger var noe man holdt på et minimum av økonomiske grunner, og at det var veldig lite helhetstenkning. Sykepleierne ble derfor avspist med deltidsstillinger her og der. Nå diskuteres det jo om bl.a. sykepleiere skal ha større krav på fulltidsstilling hvis de ønsker det.
|
|
|
#23 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?
Og hvorfor i all verden er det en lur ting å fyre oppunder noe her? Vi kan jo bare spekulere på motivene hennes. Hvis målet er å få til en smidig lønnsforhandling, er nok ikke denne strategien den beste.
|
|
|
#25 |
|
Sviiisj!!
|
Det er jo sant, men hva ønsker hun egentlig å oppnå med budskapet? Tror hun at sykepleierne nå vil sette fra seg latte-kruset og løpe på jobb for å jobbe ulovlig overtid, helt plutselig?
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Budskapet er jo ikke tydelig? Hvis man mener at en sykepleier skal jobbe annenhver helg er h*n da ikke på jobb i ukedagene. Hvem skal fylle behovet på sengepostene da? Nei, er med på NEK-utdelingen, kan spille tuba til hun får vondt i øra. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#28 |
|
Whatever, never mind
|
Dugnad?! Så kvinner (ja i hovedsak er det kvinner som er sykepleiere) skal jobbe dugnad? Kan man ikke like gjerne gå tilbake til at sykepleieryrket er et kall. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?De kunne jo startet med å gi oss skikkelig lønn. Det finnes ingen bedre motivator for ekstravakter enn penger, og helst mye. |
|
|
|
#30 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Hun framstår ikke noe bedre i oppfølgingsartikkelen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Dugnad er jo gratisarbeid.
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Får ikke sykepleiere overtidsbetalt? |
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Hun sier at hun vil at alle som jobber frivillig deltid skal jobbe 100%. Hun kunne jo startet med helseforetakene sine slik at alle de som jobber ufrivillig deltid kunne ha sluppet det da. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp. Hun virker så ignorant og nedlatende at jeg blir mer sjokkert enn forbanna, kjenner jeg.
|
|
|
#37 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Jeg blir nesten litt målløs av sånne kommentarer, hvilken planet er hun fra? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Jeg vet at det er mange sykepleiere som rett og slett ikke får fulle stillinger, men det er vel ikke tvil om at dette er et av yrkene der man finner flest frivillig deltidsarbeidene. Jeg kjenner flere (mange, faktisk) sykepleiere i min omgangskrets som kan jobbe mer, men velger å ikke gjøre det fordi det er slitsomt å jobbe turnus med barn. Det er det helt sikkert også, men det er vel ikke til å stikke under en stol at en del av problemene det yrket sliter med i dag kommer av at mange ser på det som en "betalt hobby?" Slik jeg har forstått det, er det veldig mange sykepleiere som ikke er organiserte, og fagforeningen deres sliter med å nå fram. (Bare sammenlign Norsk sykepleierforbund med Den norske legeforening f.eks- ingen tvil om hvem som er står mest på krava, og det finnes jo mange flere sykepleiere enn leger...) Jeg mener absolutt ikke at sykepleiere skal jobbe dugnad, men jeg trooor også jeg skjønner litt av det "neket" (husker ikke navnet) på en særdeles klossete og uheldig måte prøver å komme fram til. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: God kandidat til årets Nek-pris 2011?Betalt hobby?
|
|
|
#40 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Ikke sant.
|
![]() |
|
|