|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ned endel kg ... Hvordan?Ok,takker Busy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Ned endel kg ... Hvordan?Nybegynnertips? Så mye kjøtt, egg eller fisk han vil ha, mer grønnsaker til enn han vil ha og ikke potet. Oelett til lunsj osv. Sørge for å spise nok. |
![]() |
![]() |
#23 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ned endel kg ... Hvordan?Mannen her har hatt stor suksess med å spise som vanlig, men kutte ut potetgull, brus med sukker og øl. Også trener han, men ikke uoverkommelig mye. Løper en halvtime tre ganger i uka, og litt styrke hjemme på gulvet (type situps, pushups osv) de andre dagene, med en hviledag innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ned endel kg ... Hvordan?
Det samme som min mann har gjort, bortsett fra at han nå løpper godt over timen to dager og to timer en dag, i tillegg til styrkeøvelser. Han ønsket seg vekter til bursdagen opg det har han fått. Byttet til magrere påleggvarianter og gjenninnført lørdagsgodt, null brus og potetgull. Sunn vanlig mat som hele familien spiser sammen i hverdagene.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ned en del kg ... Hvordan?Jeg tenker at det går litt ut på ett om han velger lavkarbo, Grete Roede eller noe helt annet. Poenget er egentlig å finne et kosthold og en livsstil som man greier å holde seg til over tid. For meg som går på Grete Roede om dagen, er ikke poenget selve kostholdet, men det å være i et opplegg som gjør at jeg holder fokus og motivasjonen oppe over tid. Jeg kan anbefale det, om han virkelig ønsker å gå seriøst til verks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Passiv
|
Nei. Da skal man vite hva man driver med. Vanlig lavkarbo kan man smelle i gang og se hva man synes om. De diettene med masse fett skal man sette seg grundig inn i og sjekke seg hos legen før man evt starter med, så dette synes jeg var et lite gjennomtenkt råd. |
![]() |
![]() |
#28 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Vist man kutter ned på antall karbohydrater kan man øke med fett. Ellers blir det raskt en lavkalori diett hvor personen spiser veldig mye proteiner og gjerne føler seg sulten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: Ned en del kg ... Hvordan?kamp - dersom du snakker om at man spiser nakkekotelett stekt med smør, har litt olje i salaten og sånn så er vi enige. Jeg trodde du mente ekstremvariantene med kokosfett i kaffen og sånn. |
![]() |
![]() |
#31 |
Epikur
|
![]() Sv: Ned en del kg ... Hvordan?Rema 1000. Spis godteri på lørdager, gå en times tur hver dag og spis litt mindre til middag. Spis ellers hver 3. time og tren gjerne litt styrke.
![]() |
#32 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ned en del kg ... Hvordan?
Kunne ikke vært mer enig !
![]() |
#33 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Ned en del kg ... Hvordan?
Skjønner. Det er nok litt forskjellig fra familie til familie.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ned en del kg ... Hvordan?Uansett om man skal ned i vekt eller ikke bør man gå til legen og sjekke at formen er som den skal. at man ikke får sjekket opp diverse blodverdier m.m. jevnlig når man er overvektig kan være vel så helsefarlig som hva som blir inntatt.
![]() |
|
|