Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Ned en del kg ... Hvordan?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-11, 21:54   #21
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ned endel kg ... Hvordan?

Ok,takker Busy!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:00   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nybegynnertips? Så mye kjøtt, egg eller fisk han vil ha, mer grønnsaker til enn han vil ha og ikke potet. Oelett til lunsj osv. Sørge for å spise nok.

Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 08:49   #23
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mannen her har hatt stor suksess med å spise som vanlig, men kutte ut potetgull, brus med sukker og øl. Også trener han, men ikke uoverkommelig mye. Løper en halvtime tre ganger i uka, og litt styrke hjemme på gulvet (type situps, pushups osv) de andre dagene, med en hviledag innimellom.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 08:53   #24
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Mannen her har hatt stor suksess med å spise som vanlig, men kutte ut potetgull, brus med sukker og øl. Også trener han, men ikke uoverkommelig mye. Løper en halvtime tre ganger i uka, og litt styrke hjemme på gulvet (type situps, pushups osv) de andre dagene, med en hviledag innimellom.

Det samme som min mann har gjort, bortsett fra at han nå løpper godt over timen to dager og to timer en dag, i tillegg til styrkeøvelser. Han ønsket seg vekter til bursdagen opg det har han fått. Byttet til magrere påleggvarianter og gjenninnført lørdagsgodt, null brus og potetgull. Sunn vanlig mat som hele familien spiser sammen i hverdagene.
Nå har han holdt på i 6 mnd og jeg har en slank og sprek mann i huset som er veldig fornøyd.

Gammel 28-03-11, 18:15   #25
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nybegynnertips? Så mye kjøtt, egg eller fisk han vil ha, mer grønnsaker til enn han vil ha og ikke potet. Oelett til lunsj osv. Sørge for å spise nok.

Masse fett

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 20:55   #26
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ned en del kg ... Hvordan?

Jeg tenker at det går litt ut på ett om han velger lavkarbo, Grete Roede eller noe helt annet. Poenget er egentlig å finne et kosthold og en livsstil som man greier å holde seg til over tid. For meg som går på Grete Roede om dagen, er ikke poenget selve kostholdet, men det å være i et opplegg som gjør at jeg holder fokus og motivasjonen oppe over tid. Jeg kan anbefale det, om han virkelig ønsker å gå seriøst til verks.

Men man kommer langt med å redusere godteri/alkohol og prøve å bevege seg mer enn i dag. Sannsynligvis burde han spise mer. Ikke til hvert enkelt måltid, men fordelt ut over dagen. Men spise sunnere det han spiser. I tillegg vil jeg tro at det er veldig viktig å få en bedre struktur på måltidene. Max 3-4 timer mellom hver gang man spiser. Og spise planlagt - ikke kjøpe på butikken når man er "sulte-døden" nær. Om man da velger omelett eller brødskiver til lunsj, mener jeg er en smakssak.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 06:50   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Masse fett

Nei. Da skal man vite hva man driver med. Vanlig lavkarbo kan man smelle i gang og se hva man synes om. De diettene med masse fett skal man sette seg grundig inn i og sjekke seg hos legen før man evt starter med, så dette synes jeg var et lite gjennomtenkt råd.

Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 08:13   #28
kamp
ASD

kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei. Da skal man vite hva man driver med. Vanlig lavkarbo kan man smelle i gang og se hva man synes om. De diettene med masse fett skal man sette seg grundig inn i og sjekke seg hos legen før man evt starter med, så dette synes jeg var et lite gjennomtenkt råd.

Vist man kutter ned på antall karbohydrater kan man øke med fett. Ellers blir det raskt en lavkalori diett hvor personen spiser veldig mye proteiner og gjerne føler seg sulten.

Jeg mente ikke ketolyse mengde fett men mer at man får i seg kanskje 30g fett per måltid.

Jeg svarte på smilefjes sitt innlegg hvor det sto" mye kjøtt, egg eller fisk".
Grunnen til at jeg svarte masse fett er fordi vist man bare spist masse kjøtt og velger magre kjøtt vil det bli en høy protein diett.
Kroppen trenger fettet for å lage energi og får ikke å være så sulten.

Gammel 29-03-11, 08:59   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

kamp - dersom du snakker om at man spiser nakkekotelett stekt med smør, har litt olje i salaten og sånn så er vi enige. Jeg trodde du mente ekstremvariantene med kokosfett i kaffen og sånn.

Skal man over i ketogene dietter bør man uansett sjekkes av en lege først, og sette seg grundig inn i hva man driver med for å unngå mangelsykdommer og andre problemer.

Skal man bare redusere karbohydratene (som var det jeg forsøkte å anbefale oppi her) så kan man prøve seg litt frem selv og se hva man synes.

Ketogene dietter er et supert - men ekstremt - verktøy som bør brukes med kunnskap.

Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 08:59   #30
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Det er sant, kamp, men "masse fett" er litt uklart for en nybegynner. "Litt mer enn før" er vel heller mer riktig da.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 09:04   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rema 1000. Spis godteri på lørdager, gå en times tur hver dag og spis litt mindre til middag. Spis ellers hver 3. time og tren gjerne litt styrke.

Garantert ned en haug med kilo, men langsomt. Jeg tror at det kan være greit å ikke gjøre det for vrient, ikke ha sånn "diett"-følelse, for da blir det så vanskelig å leve vanlig. Men jeg spiser jo veldig sunt til middag, og baker hjemmelaget grovt brød.

5 om dagen, mye fisk, grovt brød og drikke mye vann er vel endringer som er til å leve med, kanskje?

Gammel 29-03-11, 09:06   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Rema 1000. Spis godteri på lørdager, gå en times tur hver dag og spis litt mindre til middag. Spis ellers hver 3. time og tren gjerne litt styrke.

Garantert ned en haug med kilo, men langsomt.

Kunne ikke vært mer enig !

Gammel 29-03-11, 21:13   #33
kamp
ASD

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det er sant, kamp, men "masse fett" er litt uklart for en nybegynner. "Litt mer enn før" er vel heller mer riktig da.

Skjønner. Det er nok litt forskjellig fra familie til familie..
Her ble ytrefilet foretrukket av svin og kjennerelt lite fett tidligere, før jeg begynte på SCD kostholdet

Gammel 31-03-11, 19:34   #34
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uansett om man skal ned i vekt eller ikke bør man gå til legen og sjekke at formen er som den skal. at man ikke får sjekket opp diverse blodverdier m.m. jevnlig når man er overvektig kan være vel så helsefarlig som hva som blir inntatt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.