Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøper du gaver til partners slekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kjøper du gaver til din partners side av slekten eller gjør han/hun det selv?
Jeg er kvinne og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten 57 32,39%
Jeg er mann og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten 2 1,14%
Jeg er kvinne og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten 70 39,77%
Jeg er mann og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten 1 0,57%
Jeg er kvinne og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten 42 23,86%
Jeg er mann og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten 0 0%
Har ikke partner eller har partner av samme kjønn 4 2,27%
Dustepoll! 0 0%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-11, 15:41   #21
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Vi kjøper gaver til familien i fellesskap. Hans eller min? Vi har vært sammen i 18 år, så vi anser det som vår familie og ikke din/min.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 15:54   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Hipp som happ, begge veier.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:00   #23
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Hipp som happ her også. Til jul setter vi opp liste, og handler ut fra denne. Om vi handler sammen eller hver for oss spiller ingen rolle i forhold til hvem vi handler til.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:11   #24
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Aldri.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:14   #25
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 958
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Eg gjør det ja, til dei han er onkel til. Oftast aleine, men det har hendt at han blir med.
Om han skal gjere det aleine blir det ikkje gjort, og dei har gått fleire bursdager og juler uten hilsen fra onkel, og det vil vi egentlig ikkje nokon av oss, så da blei det sånn.

Resten av slekta hans får han ordne med sjølv (dei får ingenting), men eg bidrar gjerne til svigermormor, Fine Damen.

Han er omtrent akkurat like delaktig i gaver til mi side av slekta.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:19   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Vi har ikke noen regel, men det blir til at han kjøper til sine og jeg til mine. Vi har helt felles økonomi, så egentlig har det ikke noe å si.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:22   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.440
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Min mann er flinkere på å kjøpe gaver enn hva jeg er. Han kjøper til sin side og jeg til min, men det skjer jo at vi gjør det sammen.

(Spørsmålet var ikke ment som et økonomisk spørsmål).

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:24   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.096
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Jeg kjøper det meste av gaver her i huset, men mannen tar noen selv også.

Det som irriterer oss mest er faktisk broren hans som et par dager før jul og bursdag ber oss om å fikse presanger både til oss og resten av familien sørpå, slett ingen beskjed om hva som skal kjøpes og som kun unntaksvis sender oss penger i etterkant. Da vi et år forsøkte å nekte bare ignorerte han svaret vårt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:35   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi kjøper gaver til familien i fellesskap. Hans eller min? Vi har vært sammen i 18 år, så vi anser det som vår familie og ikke din/min.

Vi har vært sammen i 20 år, men moren min har fremdeles ikke blitt moren hans.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:48   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har vært sammen i 20 år, men moren min har fremdeles ikke blitt moren hans.

nei, men hun er kanskje endel av familien deres likevel? Eller er hun kun i din ene og alene?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 16:58   #31
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Ja, stort sett, men det hender jeg sier at mannen må ta ansvar for en gave eller to på hans side. Svigerfar fikk derfor gaven sin i februar i år.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:11   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Akkurat det der er egentlig en av de få tingene der jeg kjenner min indre rødstrømpe. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være sånn at kvinner skal ta ansvaret for gaver og det å huske bursdager i svigerfamilien. Det er veldig vanlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:19   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Akkurat det der er egentlig en av de få tingene der jeg kjenner min indre rødstrømpe. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være sånn at kvinner skal ta ansvaret for gaver og det å huske bursdager i svigerfamilien. Det er veldig vanlig.

Jeg husker ikke på bursdager altså. Det tar svigermor seg av

Mannen husker på svigermor sin bursdag, og ellers tusler det inn en sms i passe tid til å bestille gavene fra Amazon eller Play. Vi kjøper bare til barna i hans familie (det er så mange av dem) med mindre det er rund bursdag. Og til svigermor da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:24   #34
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Jeg kjøper en god del av gavene - mest fordi jeg liker å kjøpe gaver og anser kveldene med gavekjøp som "frikvelder" - og Che legger barn. Fin-fin deal.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:25   #35
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Jeg ordner dessverre det meste. Er ganske lei av det, men mannen er en surrebukk av dimensjoner når det gjelder gaver.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:26   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Jeg kjøper alt som har med gaver å gjøre - inkludert gaver til meg sjøl, fra min mann, om jeg insisterer på å få en.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:27   #37
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Stort sett så handler jeg med mannen sitt visakort. Syns det er moro jeg

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:36   #38
sologmåne
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 109
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Vi deler ganske likt på det, tror jeg. Har ingen plan om hvem som skal kjøpe til hvem, vi tar det litt som det kommer. Jeg husker på bursdagene, og så snakker vi om hva vi skal gi , og så handler en av oss det vi er blitt enige om. Jeg har julegave-oversikten, men vi handler begge to julegaver, også, samme hvilken side av familien det er til.

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:37   #39
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.045
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har aldri sett noen grunn til at noen skulle slutte å ha ansvar for gaver til sin familie/vennekrets bare for at de får en samboer/kone.

Der er jeg også.

Jeg svarte at jeg sjeldent kjøper til hans familie. Men strengt tatt er det vel ulikt fra år til år og situasjon til situasjon hvem som gjlr hva hos oss. Vi pleier å bli enige om hva vi har lyst til å gi bort, og så tar mannen det hvis det er nettbestilling involvert, jeg ordner om det er kortskriving eller annet hjemmelagd, og den som har tid/lyst handling i butikk (oftest han).

Vi gir ofte bort museumsturer med lunsjpakke hvor vi er med og andre sånne opplevelsesgreier. Dessuten har vi vært sammen i snart 30 år og har et felles forhold til familien.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 18:00   #40
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Jeg kjøper eller lager (dvs strikker) alle julegaver til hele slekta enten det er denene eller andre sida. De fleste bursdagsgavene også.
Stemte at jeg kjøper alle gaver til andre sida, men det er ikke helt sant. Gubben kjøper vel et par gaver i året...

Jeg liker det, han kan ikke fordra det, så jeg ser ikke problemet.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no