Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kusmi-te. En motegreie eller Helt Fantastisk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-11, 10:19   #21
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kusmi-te. En motegreie eller Helt Fantastisk?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvorfor det? Kan man ikke kjøpe gode ting til seg selv?

Selvsagt kan man kjöpe til seg selv. Jeg synes bare ikke at de er saa mye bedre enn annen te. Imidlertid ser de veldig fancy ut, noe som gjör at jeg synes de er fine som gaver. Akkurat som ekstra fin sjokolade. Jeg liker best vanlig melkesjokkis, men kjöper noe i penere forpakning/form hvis jeg skal gi bort.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 10:21   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine bokser er på 125 g. Jeg håper ikke det er den størrelsen som koster 250 kroner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 10:24   #23
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Mine bokser er på 125 g. Jeg håper ikke det er den størrelsen som koster 250 kroner.

Det tror jeg faktisk. Jeg har en stor boks (125gr) og en liten (25gr).

Gammel 21-02-11, 10:36   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis en sånn boks som jeg har koster 250, er de overpriset både når det gjelder smak og boksens utseende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:33   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kusmi er helt klart et motefenomen. Det betyr ikke at det ikke er god te, også, men man kan få minst like gode teer andre steder. At man bare kjøper det som gave, og ikke til seg selv syns jeg høres snodig ut.

Jeg syns boksene er pene, men de er masseproduserte for å se ut som gamle bokser fra India. Hvis det er looken jeg ønsker, finner jeg heller en ekte indisk teboks.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:24   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er den på 250 gr. som koster 250,- kr.
Mannen fikk til jul, kanel-greier. Det er bare han her i huset som drikker sånn te, jeg har ikke smakt den og aner derfor ikke om den er god.
Selv fikk jeg en boks med sjokolade (til kakao) fra La Molina, til enda høyere kilopris.
Den er god, men ikke så god.

Jeg drikker for øvrig veldig mye te, for mye til at jeg kan holde på med 1000,- kr. kg. te.

Gammel 23-02-11, 14:09   #27
MoV
Aktiv

Medlem siden: Feb 2011
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kusmi-te. Første gang jeg hører om det. Men så er jeg ikke inne på "mote"-greier. Liker godt te og har venninner som gjør det også. Tror ikke jeg hadde gitt "bare" en te-boks som er så pass dyr til noen av dem. Men jeg kunne godt tenkt og fått en slik selv - bare for å prøve i alle fall

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 15:54   #28
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de er gode, men er mest fornøyd med den fine boksen som jeg har billigere te i.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 15:58   #29
MoV
Aktiv

Standard

.

Gammel 23-02-11, 18:15   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt to bokser av den minste typen bare for å teste. Og de var helt utrolig gode, det må jeg bare tilstå. Den med sjokolade var aller best.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 18:48   #31
MoV
Aktiv

Standard

Te med sjokoladesmak, du. Alt slags også. Da vil jeg ikke helt kalle det te... Men den er sikkert god. Det meste med sjokoladesmak er godt

Gammel 23-02-11, 19:04   #32
MoV
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Litt på siden, men er det noen som vet hvor de selger Kusmi i Haugesund eller Stavanger?

Ikke at jeg vet, for jeg har ikke hørt om Kusmi-te før i dag, men jeg kan tenke meg at de har det på Kremmerhuset på Amanda-senteret

Gammel 23-02-11, 19:07   #33
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av MoV, her.

Te med sjokoladesmak, du. Alt slags også. Da vil jeg ikke helt kalle det te... Men den er sikkert god. Det meste med sjokoladesmak er godt

Hvorfor ikke? Te er jo te uansett hva den er tilsatt. Jeg har roibushte med karamell, jeg og den er veldig god.

Gammel 23-02-11, 19:07   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo like fullt te. Jeg har en te med karamellsmak som er veldig god. Den får nan desverre bare kjøpt i Århus, hvor de kaller den fløde-te.

Gammel 23-02-11, 19:49   #35
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo like fullt te. Jeg har en te med karamellsmak som er veldig god. Den får nan desverre bare kjøpt i Århus, hvor de kaller den fløde-te.

Jeg skal til Århus! Da kan jeg kjøpe te til deg!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 20:08   #36
MoV
Aktiv

Standard

Ok. Jeg har visst misforstått det med te. Te trodde jeg var laget av planter og blader trukket med vann

Gammel 23-02-11, 20:21   #37
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Ok. Jeg har visst misforstått det med te. Te trodde jeg var laget av planter og blader trukket med vann

Det er jo det. Nå er ikke jeg en teekspert altså, men det finnes jo ulike sorter babsiste: sort te, grønn te, roibush etc. også tilsettes det ulike ting i teene for å få ulike smaker feks bær, frukt, urter, sjokolade, karamell osv.

Gammel 23-02-11, 20:50   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg skal til Århus! Da kan jeg kjøpe te til deg!

Yay!

Ja, men den kan være tilsatt ulike smaker. Det er jo ikke sjokolade, selv om det f. eks. er tilsatt aroma eller kakaobønner.

Gammel 23-02-11, 20:56   #39
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Litt på siden, men er det noen som vet hvor de selger Kusmi i Haugesund eller Stavanger?

I Stavanger selges det på Matmagasinet (ligger ikke langt fra Løkkeveien).

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:32   #40
MoV
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Yay!

Ja, men den kan være tilsatt ulike smaker. Det er jo ikke sjokolade, selv om det f. eks. er tilsatt aroma eller kakaobønner.

Er tydeligvis ikke så bevandret i te-verdenen med alle de spennende smaktilsetningene . Er vel litt for konservativ. Liker f.eks. ikke så veldig godt te med bær og slikt. Holder meg helst til "tradisjonell" te...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.