|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Hvem har hovedansvar for klesvasken | |||
| Hankjønn |
|
16 | 7,62% |
| Hunkjønn |
|
139 | 66,19% |
| Begge |
|
46 | 21,90% |
| Barna |
|
0 | 0% |
| Annet / dustepoll |
|
9 | 4,29% |
| Deltakere: 210. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?
Takk for bursdagsgavetips
|
|
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg skulle sagt det selv.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg er den som har ansvar for det, jeg har ikke noe problem med og gjøre det. Så får han heller ansvar for andre områder som jeg synest er kjipe.
|
|
|
#4 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg, jeg og bare jeg. Han kan riktignok sette på tørketrommelen om det trengs, og det er det.
|
|
|
#5 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Det er meg. Mannen ble oppsagt etter at en hel vask på mystisk vis var blitt grå/blå.
|
|
|
#7 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg er snill, det eneste mannen har med vaskerommet å gjøre er å legge inn skittentøyet sitt.
|
|
|
|
#8 |
|
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg vasker og henger opp, han bretter og legger på plass
|
|
|
#9 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Det er bare meg. Nå som jeg er sykemeldt (og knapt klarer å stå å brette tøy) hjelper storesøster meg masse med bretting |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg vasker klærne, mannen er flink til å brette sammen klærne, men det er jeg som rydder klærne bort fordi det er jeg som vet hvor de skal være. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Før så var jeg ansvarlig til maskinen var satt på, og han etterpå. Nå er det outsourcet.
|
|
|
#12 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg gjør absolutt alt med klesvasken. Liker faktisk å vaske klær. Nå skal det sies at vi vasker kun 2 eller 3 maskiner i uka, så jobben er fullstendig overkommelig.
|
|
|
|
#13 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Hvordan i alle dager får dere til å kun vaske 2-3 maskiner i uka? Vi er like mange som dere (men med noen eldre barn som trener litt, men dog), og vi vasker minst 7 maskiner i uka. Og vi har maskin som tar 7 kg, og har stort sett fulle maskiner...
|
|
|
#14 |
|
Er frisk!
|
Vet ikke. Det bare er akkurat så mye vask. Undertøy og sokker skiftes hver dag, ellers venter vi til ting er skitne. Håndkler brukes flere ganger. Blir rett og slett ikke så mye vask. Dette er med vilje altså, vi har ikke kjøpt tørketrommel nettopp fordi begrenset tørkekapasitet tvinger oss til å være litt miljøvennlige og ikke vaske tøy som egentlig er rent.
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg har veldig lyst til å svare begge deler, men fordi mannen var eneansvarlig den gang vi bodde i gammelt hus og måtte gå ut og rundt for å vaske klær, så tror han visst at jeg fortsatt skylder han ... Det er 8 år siden, og 6,5 år siden vi flyttet derfra.
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Fikk ikke valgt riktig for oss, for her har alle ansvar for klesvasken. Mannen, barna og meg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Re: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?Jeg tar meg av klesvask, og fordeler hvem som skal legge inn hva. |
|
|
|
![]() |
|
|