Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Albertine reiser til USA for første gang

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-11, 13:13   #21
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Albertine reiser til USA for første gang

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Forresten, lurer på en liten idiotting... Fikk det nye passet mitt i går, det er maskinlesbart, sant? Det er et rart symbol på framsiden.

Ja, det er maskinlesbart.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 14:12   #22
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tynn jakke, check.

Ta heller en tynn fleece som du også kan bruke i NY. Akkurat nå se er det mer eller mindre 20 grader på morgenen og jeg går ut i t-skjorte uten å fryse, men det kan også bli kjøligere. Denne tiden på året er litt uforutsigbar her. KOmmer det nordlige vinder så kan det bli 5 grader på morgenen, men er det som vanlig så er det minst 15. På dagen kan det varierer fra 15-28. Men at det er "skikkelig kaldt" er mer unntak i februar.

Og husk at du kan vaske og f.eks. ha alt nyvasket når du reiser fra Miami.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 14:39   #23
Albertine
Passiv

Standard

Noen som kan anbefale en god reiseguide til NY? Helst med et veldig bra kart. Trenger ingenting til Miami, der har jeg verdens beste guide.

Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 14:44   #24
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Tusen takk, den linken var super!

Hvis du er reisefreak, vil du kanskje like forumet Flyertalk, ogsaa. www.flyertalk.com

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 15:33   #25
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Albertine, sist vi var der brukte vi kart fra hotellet og så lastet Pelenmannen ned en app om New York. Det fungerte veldig greit.

Gammel 22-01-11, 09:22   #26
Albertine
Passiv

Standard

Jeg tror jeg må undersøke muligheten for å ta med en koffert ekstra hjem. Kjenner det allerede nå at det blir tilnærmet umulig å begrense seg til 23 kg på hjemturen, når jeg i tillegg må pakke for to klimasoner. :iler til KLM's sider:

Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 09:25   #27
Albertine
Passiv

Standard

55 Euro for en ekstra koffert. Hm.

Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:22   #28
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

55 Euro for en ekstra koffert. Hm.

Her kan du se hva det koster å sende per post.

Jeg syns at du borde få det til, i hvert fall om du ikke kjøper så mye her, men det er kanskje der problemet ligger. Toalettsaker tar du med deg små pakker, shampo og balsam har kanskje vertinnen om du ikke bruker noe spesielt (slike ting er for øvrig rimelig i USA). Du kan vaske her så ofte du vil og sommerklær tar ikke mye plass. De underste klærne i NY kan du ta med så at du planlegger å ha de som sommerklær i Miami. Mellomlaget i NY kan du ta med som å ha ytterst i Miami om det skulle bli kjølig her (du trenger ikke jakke her). Og så noen kjoler/skjørt og shorts. Et par bukser å reise i som du vasker og så bruker i NY.

Men lett for meg å si ... Når vi var i Norge i julen så brukte jeg bare halvparten som jeg faktisk hadde med meg ... Men jeg kan pakke smått om jeg må. Å andre siden kan det jo være verdt en pakke eller en veske til om du kjøper ting.

Tenk på at du kan han en del i håndbagasjen også om du har en som er innenfor den størrelsen.

Gammel 23-01-11, 09:57   #29
Albertine
Passiv

Standard

http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/

Jeg har underholdning.

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 10:03   #30
Albertine
Passiv

Standard

Se palmene vaie i vinden...

http://www.miamiandbeaches.com/visitors/beachcam.asp

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 10:46   #31
Albertine
Passiv

Standard

:spammer:

Når man ser på bildene fra Times Square så ser det ut til at det er bart, snøen ligger i hauger her og der. Bør jeg ta med ordentlige vintersko eller klarer jeg meg med joggesko?

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 11:24   #32
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg klarte meg med joggesko i NY i februar-mars, men med tykke sokker i skoene.

Gammel 23-01-11, 11:45   #33
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:spammer:

Når man ser på bildene fra Times Square så ser det ut til at det er bart, snøen ligger i hauger her og der. Bør jeg ta med ordentlige vintersko eller klarer jeg meg med joggesko?

Monsoon er i NY akkurat nå, og jeg så et bilde av "snøen" som lå der. Det er helt bart på veier og fortau altså. Gode joggesko med varme sokker holder i massevis.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 12:21   #34
Albertine
Passiv

Standard

Joggesko it is. Veldig deilig å slippe å drasse på store vintersko.

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 15:53   #35
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Og her er hotellet i Miami

Gammel 23-01-11, 19:44   #36
Albertine
Passiv

Standard

ÅH!

Nå er det like før jeg sprekker av forventning, altså.

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:33   #37
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

De har ganske behagelige håndklær der, men sengetøyet kunne godt ha vært strøket litt bedre.

Gammel 23-01-11, 20:37   #38
Albertine
Passiv

Standard

Denne gjesten bryr seg ikke stort om sengetøyet er strøket eller ikke. Jeg har hørt at manageren er aldeles henrivende.

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:53   #39
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Managern er veldig bra. Gartneren har også blitt veldig mye bedre, men vaskedamen som er her hver dag kan man virkelig klage på til tider. Hun som storvasker her innimellom er dog veldig ting. Kokken kan om hun vil, men er for tiden litt ensporet på valg av retter.

Gammel 23-01-11, 20:55   #40
Albertine
Passiv

Standard

Snart får kokken en assistent, vet du, som er behjelpelig både med idemyldring, innkjøp og utførelse. Og all mat blir straks mye bedre med litt selskap og et glass vin attåt.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.