|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Lalandia, Billund
|
|
|
#22 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mindre kø. Lalandia er innendørs. Det er fortsatt ikke for kaldt å gå i Legoland, men det er litt mindre som skjer i Legoland da enn i høysesongen. Men alle attraksjonene er jo i Legoland alllikevel. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Det høres vesenlig hyggeligere ut. Men det er visst legoland som teller her er jeg redd. *sukk* Men - det går an å flytte på seg.
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Er fyn fint? (jeg regner med du synes det)
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Takker for tips, egeskov ser knallfint ut!
|
|
|
#26 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Lalandia, BillundVi var i Legoland i midten av juli i 2009. Det var så som så med være så det var ikke kjempefullt der. En dag var det masse mennesker og det var den varmeste dagen og dagen helt uten regn. Det var mest kø og venting for å komme inn. Overhodet ikke noe slusesystem bort til inngangen. Det sto folk over alt og presset på. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Lalandia, BillundVi skal ned i høstferien. 2 dager i Legoland. Hvor bør vi bo? Vi flyr ned, så det er greit om det er nærme parken.
|
|
|
#28 |
|
Står på egne ben
Lalandia er det som ligger nærmest flyplassen. I høstfeiren har Lalandia tilbud med at hvis du ankommer søndag, mandag eller tirsdag så betaler du bare for 2 netter og bor 3 netter. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
I endring
|
Sv: Lalandia, BillundVil nok en gang slå ett slag for Vejle når man reiser til Danmark. Fantastisk koselig og lett å finne frem i by, ikke lagt i fra hverken Legoland, Tyskland eller Løveparken.
|
|
|
#30 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Lalandia, BillundElisabet er jo en dreven Legoland-farer og etter tips fra henne la vi turen dit en lørdag. Det fordi det da er typisk ankomst/avreisedag og mindre folk. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lalandia, BillundVi var i Danmark i sommer. Tok båten fra Oslo til Fredrikshavn og kjørte til Fyn. Vi bodde her: http://www.danland.dk/feriecentre/bo...ys=4&persons=1 Det var kjempefine leiligheter. En litt kjedelig lekeplass på området, men mulighet for å kjøpe seg inn på lekeplassen på campingen over veien. Vi gjorde ikke det, for vi hadde sydenvær nesten hver dag og var stort sett på stranden. Det var også en mindre svømmehall et par hundre meter fra der vi bodde, inngang var inkludert i leien. Det tok ca 1 time å kjøre til Legoland. Også var vi på Egeskov og i Odense. Kjørte via København da vi skulle hjem, så det ble en dag i Tivoli også.
|
|
|
#32 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Lalandia, BillundVi har vært i Danmark, og Legoland, ca ørten ganger de siste 15 (!) årene, også i år reiser vi dit. Som oftest leier vi stort feriehus m/eget basseng, boblebad osv i Ebeltoft-området og tar dagsturer derfra. Legoland, Fårup, Randers regnskov, Århus (shopping, mat og Den Gamle By), Ebeltoft så klart, Løveparken og mange andre aktiviteter og spennende utfluktsmål innenfor en max 2 timers radius fra sommerhuset. Et supert utgangspunkt med mange muligheter - anbefales varmt! Sist redigert av Drømmedama : 19-01-11 kl 16:19. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Lille tyrann
Sv: Lalandia, BillundJeg vet ikke noe om dette - derfor må jeg spørre. Lalandia, er det bare feriehus, ikke hotell? For meg ser det slik ut på nettsidene deres.
|
|
|
#35 |
|
Står på egne ben
Lalandia er bare feriehus, ikke hotell. Lalandia ligger ca. 5 minutter å gå fra hovedbygningen og bort til Legoland. Det er ganske mye lenger fra de feriehusene som ligger lengst bort, men en kan ta toget som går rundt på plassen opp til hovedbygningen. Eller en kan kjøpe parkeringskort rimelig på Lalandia og kjøre sin egen bil opp dit. Vi reiste på høsten/vinteren og da var toget en iskald fornøyelse + at vi hadde et godt stykke å gå til der toget gikk også, så vi kjørte egen bil opp og gikk til Legoland derfra. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Lille tyrann
Takk.
|
|
|
#37 |
|
Ferdiglada
Sv: Lalandia, BillundVi var i Lalandia fem dagar i mai og det var rett og slett strålende. Varm anbefaling herfrå. Vi hadde to dagar i Legoland, en dag i badeland, en i Løveparken og en dag i Leikelandet. Vi kosa oss veldig. Vi tok fly og klarte oss fint uten bil.
|
|
|
|
#38 |
|
Står på egne ben
Jeg ville mye heller bodd på Lalandia enn hotell når jeg reiser med unger. Det er fine feriehus med litt mere plass. Greit å ordne mat selv synes jeg, om en ikke spiser på Lalandiasenteret eller i Legoland. Matbutikken på Lalandia er dyr. Vi dro til en butikk inne i Billund og handlet. Den første en kommer til er dyr, men neste er billig. Husker ikke hva den het igjen i farta. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
maler
|
Sv: Lalandia, BillundDa har vi bestilt noen dager i Lalandia. Vi fant ut at akkurat denne ferien får bli en barneferie, så "gjør" vi Lalandia og Legoland og evt tar noen små avstikkere så mor i huset ikke blir smågal av ferielivet.
|
|
|
#40 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Lalandia, BillundEt lite tips dersom dere ikke har bestilt håndklær: Husk å ta med håndhåndkle. |
|
|
|
![]() |
|
|