Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fredagspizza

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 03:00   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fredagspizza

Eh, om jeg har laget tomatsuppen, men tilsatt kjøpte kjøttboller, så er det bare suppen som er hjemmelaget, ja.

Har jeg laget pizzabunn, men hatt på ferdig fyll, så er det bare bunnen som er hjemmelaget, ja.

Wok med kjøpesaus, er... wok med kjøpesaus, ja.

Hvordan lar det seg gjøre med hjemmelaget taco om hverken sausen eller salsaen er hjemmelaget? Lefsene? Hvis bare de er hjemmelaget, så er det vel i så fall taco med hjemmelagede tacolefser?

Gammel 16-01-11, 03:19   #22
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at jeg sjelden (eller kanskje aldri) lager hjemmelaget mat.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 03:21   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg skjønner at jeg setter et visst likhetstegn mellom "hjemmelaget" og "laget fra bunn". Men jeg trodde det var nokså normalt.

Gammel 16-01-11, 03:30   #24
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg deler pizzaer inn i fire:
1. Grandiosa, Big One o.l (=kjøpepizza)
2. Peppez, Dolly D o.l (=restaurantpizza)
3. Halvfabrikata: kjøpebunn, ferdigfyll
4. Hjemmelaget: hjemmelaget bunn og med fyll en måtte ønske (inkl. Toro)

Sist redigert av 007 : 16-01-11 kl 13:04.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 03:47   #25
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

For en herlig tråd.

Jeg er på linje med Niobe her kjenner jeg. Jeg kunne aldri ha kalt noe med Toro i for hjemmelaget. Bare tanken gjør meg lett klam på ryggen kjenner jeg.
(Det kan forsåvidt komme av hetetoktene og, men det trenger vi ikke å snakke høyt om. )

Gammel 16-01-11, 05:15   #26
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Altså, jeg er litt enig med Niobe, men når jeg lager hjemmelaga Lasagne, så kjøper jeg pastaplatene.

Gammel 16-01-11, 08:27   #27
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hjemmelaget pizza er for meg pizza vi setter sammen hjemme. Om det er ferdig bunn, ferdig saus, e.l, skiller jeg ikke på. Det er hjemmelaget pizza uansett! Om vi lager hjemmelaget saus, så lager jeg ikke den av tomater liksom...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:30   #28
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Toro pizzafyll fungerer faktisk bra om man bare lar det koke lenge nok inn i kjøttdeigen og smaker heller ikke gærnt...

Ift. hjemmelaget eller ei, så blir jo det et definisjonsspm...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:06   #29
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hjemmelaget pizza er for meg pizza vi setter sammen hjemme. Om det er ferdig bunn, ferdig saus, e.l, skiller jeg ikke på. Det er hjemmelaget pizza uansett! Om vi lager hjemmelaget saus, så lager jeg ikke den av tomater liksom...

Jeg bruker bokstomater, vanlige rå tomater er det for lite smak i.

Gammel 16-01-11, 23:38   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker virkelig torofyll foran bare tomatpure.

Vi pleier å bruke hjemmelaget tomatsaus fra fryseren. Jeg syns en tomatsaus skal koke godt og lenge for å bli god, og gidder ikke gjøre det for bare EN hjemmelaget pizza. Så om fryseren er tom så har jeg noen toroposer i reserve.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.