Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags te drikker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-11, 21:49   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva slags te drikker du?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Tally: jepp, dill og dall butikker, der har du det kanskje! (jeg handler aldri dill og dall, så jeg sjekker aldri de butikkene, men det kan jeg jo gjøre)

Disse skrekkelige raspberry rendevouz og tilsvarende teene du klager over, sf, det er de London-teene jeg digger.

Ahaaaa. Jeg satt og funderte på om jeg ikke hadde sett noe Londonteaktig skjønner du. Da har jeg jo det. Noen ganger hver dag.

Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:51   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Palmen, jeg er ikke så ofte på din kant av byen, men hvis du forteller hvilken type du liker kan jeg tipse deg om jeg ser den. Jeg er temmelig sikker på at jeg har sett den i en butikk helt øverst i Thorvald meyers gate, og i en butikk ved bussholdeplassen på Sagene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:53   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En klassiker fra Black cat er forresten earl grey med blå blomst. Jeg liker russisk earl grey også, men må være i løsvekt.

Jeg vurderer å plante en tebusk til sommeren, er du med eller, Palmen?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:55   #24
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Å ja, plante tebusk! Jeg ryddet forresten i boden og fant alle frøposene og alle småplantedingseting jeg kjøpte i høst for å være klar til litt frøsåing inne i går. Bare noen få små uker igjen til vi kan starte, jo. Gleder meg!

Gammel 14-01-11, 21:58   #25
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg er veldig glad i Bengal Spice

Den er koffeinfri og kan drikkes sent om kvelden.

En annen favoritt er Sweet Chili:

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:07   #26
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker for det meste pose-te. Og favorittene der er grønn te med mint eller tranebær, vanilje-te elle indian chai.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:37   #27
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

er går det mye i ulike varianter av roibush te, men like før jul fikk jeg øynene opp for kusmi og i det siste har det gått mye i det. Jeg har blant annet funnet en Kusmi som er grønn te med jordbær. Kjempegod, altså.

Av roibush liker jeg godt en med sitron og chili eller en som kalles Cape town, en slags tropisk blanding. Roibush med karamell er også kjempegod.

Gammel 14-01-11, 23:48   #28
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker enten Earl Gray eller Indian Chai hvis jeg drikker posete. Hjemme går det i en haug med forskjellige teer fra Palais du The, blant annet en nydelig julete (No 25) som jeg har litt igjen av, The des amants og The des Lords.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:52   #29
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Palais de The selger tesmakinger med teori og masse smaking, det er kanskje noe for deg?
Jeg liker veldig godt Roibushteen som selges i helsekostbutikker. Husker ikke merket. Og Earl Grey og English Breakfast.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:52   #30
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Earl Grey hvis det ikke er kveld. Om kvelden drikker jeg kamillete med honning i.

millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:54   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Earl Grey-poser og for tida julete i løsvekt. I alt 4-5 kopper i uka - og med sukker, ja.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:58   #32
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grønn te med sitron, eller Lady Gray.

Gammel 15-01-11, 00:41   #33
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Palmen: Pukka har de bl.a. på Ting i Akersgata.

Te.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 07:48   #34
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker vanligvis ikke te, men elsket virkelig den søte mynteteen vi fikk servert etter hver dagsetappe i Atlasfjellene. Det var akkurat det riktige etter dagens strabaser.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 09:12   #35
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sweet chili om jeg skal ha urtete. Ellers elsker jeg indisk chai med varm melk og brunt sukker. Hjemmelaget peppermynte - ingefærte er også stas, det drikker ungene også.

Gammel 15-01-11, 09:13   #36
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kusmi, pukka eller yogi te går det mest i her. Kusmi kjøper jeg på en cafè her i byen, Pukka kjøper jeg på helsekost, og Yogi kjøpes på Meny

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 09:15   #37
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Har du vært innom tebutikken i Vibes gate? Det er verdt en tur innom hvis du ikke har vært der altså, det ligger en på Olaf Ryes plass også tror jeg. Denne: http://www.palaisdesthes.com/

Ååå...der må jeg gå innom neste gang jeg skal til Oslo. Takk for tips!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 11:09   #38
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er periodemenneske, så her går det litt opp og ned. Akkurat nå er det denne:

og Earl Grey i løsvekt. Også denne til avveksling, selv om jeg egentlig ikke liker fruktte:

Jeg syns egentlig at Twinings-posene med både Earl Grey, Lady Grey og Russian Earl Grey er helt brukbare også, men Lady Grey begynte plutselig å smake oppvaskvann da jeg ble gravid denne gangen.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 11:35   #39
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er glad i appelsin, sitron/lime og blåbær fra london. Av andre poseteer drikker jeg mye indian chai. For tiden blir det en del julete fra apoteket, mangote fra indiska og et par forskjellige fra kremmerhuset. Husker ikke helt navnet på de.

Gammel 15-01-11, 11:51   #40
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte meg noen urteteer fra celestial seasonings, tror jeg, på søstrene grene en gang. Lagde meg en kopp med eple-og-kanel-te som duftet helt fantastisk. Nybakt eplekake. Men når jeg smakte på den, så brakk jeg meg. Den smakte jo DRITT!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.