|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 365 egenmeldingsdager i året?
Noen sier nærmest at de skulker ja. Er de samme som alltid f.eks er syke på mandag hvis de har jobbet helgen. Er ikke alle som har høy terskel for å si de er syke desverre. Vet ikke om det er litt avhengig av hvilke yrke en jobber i, men kan nesten virke som noen yrker har større andel av ansatte med lav arbeidsmoral.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 365 egenmeldingsdager i året?Jeg skjønner ikke helt poenget. Mulig det er noe jeg har gått glipp av med ordningen. Men holder det ikke med de 8 dagene, tilsammen 24 dager i året (eller hva det nå er) som man har som IA-bedrift? Hva er poenget med et helt år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ganske vanlig, ja, det er mitt inntrykk også. Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 12:00. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Permakulturell
|
Men hvorfor skal de få som misbruker ødelegge for en ordning som ser ut til å fungere for de mange? Se artikkel om Mandal her.
"Vi leser for å vite at vi ikke er alene." C.S. Lewis Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 12:01. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: 365 egenmeldingsdager i året?Uansett hvilken ordning som praktiseres så vil det finnes de som utnytter systemet, så spørsmålet blir vel heller om man skal la denne gruppen ødelegge for et tiltak som kan få sykefraværet ned? Jeg har ikke satt meg godt nok inn i dette forslaget om 1 år med egenmelding, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om.
![]() |
#27 |
Fjellpiper
|
Sist redigert av Heilo : 13-01-11 kl 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Hos oss har det fungert meget bra med IA. Ved sykdom innvolveres arbeidsgiver fra dag en på en mye mer effektiv måte. Først kun telefonkontakt, deretter samtaler osv. ved lengre fravær. Tror fraværet i vår bedrift lå på rundt 3% ifjor. Vi er en større bedrift, og det er muligens lettere å tilrettelegge for den enkelte da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Hva mener du med dette, at noen ikke kan jobbe fullt, men gjør det og sykemelder seg ned? At enkelte ikke er fysisk i stand til å jobbe i full stilling eller hva? Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 12:01. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Dragedytteren
|
Jeg jobber best edru.
![]() |
#31 |
Lesende
![]() Sv: 365 egenmeldingsdager i året?Og jeg som trodde det var legen som sykemeldte og ikke pasienten. Så feil kan man ta. Klart det bare er å skaffe seg en fulltidsjobb, late som man er syk og så sykemelde seg. Herregud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
maler
|
Men hvordan gjør de det da? Syk hver fredag? Det må da se såpass suspekt ut at leder reagerer?
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012 Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 12:01. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lesende
![]() Sv: 365 egenmeldingsdager i året?Og du ****, vet helt sikkert at det bare er juks? Hvordan vet du det? Har du undersøkt, snakket med vedkommende, fått tips fra naboer, har kjennskap til ev. tidligere sykehistorie eller hva får deg til å vite at det umulig kan være sant at de eller ungene er syke? Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 12:02. Årsak: Fjernet navn |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: 365 egenmeldingsdager i året?Men skal det at noen få gjør slikt gå utover alle de som ikke gjør sånt? Jeg tror nemlig de aller fleste ikke driver med slikt.
Nå også med avatar ![]() Sist redigert av polarjenta : 13-01-11 kl 19:47. Årsak: Slettet en qoute |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: 365 egenmeldingsdager i året?Du vet, ****. Du er rimelig åpen på hva du jobber med, og i hvilket firma. Det er ikke spesielt vanskelig å finne ut av hvem du er, og når du går ut på Det Åpne Internettet og proklamerer at du er verneombud og har vært tilstede i medarbeidersamtaler hvor akkurat dette har vært tema, og at juks har blitt innrømmet et cetera et cetera - tja, er du nå helt sikker på at du er et veldig intelligent verneombud akkurat nå? Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 12:02. Årsak: Fjernet navn |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Du har et godt poeng og derfor skal jeg slette innleggene.
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 12:02. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|