|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundNja, men jeg ser ingenting galt i å bruke middagsrester/saus/leverpostei osv til å smakssette tørrforet hans. Her har vi også lange perioder vi også må det. (men her er det oftest nok med olje over maten da)
|
|
|
#22 |
|
Retromum
|
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundJeg bruker alltid å blande inn litt middagsrester eventuelt kattemat (våtfor) sammen med tørrforet til min hund. Da går maten ned på høykant.
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundHva ER det med hunder og kattemat, egentlig? |
|
|
|
#24 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Hundeeiere se hit - om kresen hund
Bløtlegge i litt varmt vann og blande inn leverpostei - det synes de fleste lukter sååå godt at de bare må prøve!
|
|
|
#25 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundKanskje ikke særlig vanlig, men vi gav vår hund(som ble 13 år) omtrent samme mat som oss, fikk aldri hundemat. Det vil si; brød med leverpostei og annet pålegg, middagsmat(ikke veldig salte ting, stekte pappa koteletter lagde han en liten en uten krydder til hunden, hehe) osv. Han fikk da både grønnsaker, fisk og alt - variert med andre ord. Kunne det være noe, å bare droppe tørrforet og gi han variert(sunt) kosthold ellers? Vår hund fikk iallfall det den trengte slik, var lite syk - hadde kun to turer til veterinær(utenom vaksinering og den slags) og fikk da kommentar fra veterinæren: "hva slags for gir dere, han er så fin i pelsen..."
|
|
|
#26 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Re: Hundeeiere se hit - om kresen hundAcino- hehe- kanskje vi skal gjøre det slik, ja. Men jeg synes kanskje det er litt tryggere at han får i seg litt tørrfor også, slik at jeg er sikker på at han får alt han trenger. Men vi får se. Blir han helt umulig, så får jeg vurdere det |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Fru Jacobsen
Re: Sv: Re: Hundeeiere se hit - om kresen hundJeg tror at Hårek må være av den typen.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundVom og hundemat har fullfor; der er ikke veterinæren informert, tydeligvis. Hundematen med laks (husker ikke nummer) er fullfor, høyenergiforet Sprint likeså, samt valpeforet. Flere av de andre typene kan være fullfor dersom man tilsetter vitaminer.
|
|
|
#29 |
|
Fru Jacobsen
Re: Hundeeiere se hit - om kresen hundJeg får ta meg en tur på felleskjøpet og kjøpe Vom og hundemat, da |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundVåre hunder er også matlei. Tidligere har vi kun gitt dem coop tørrfor blandet med middagsrester, eller hundepølse. Det har sjelden vært noe problem.
|
|
|
|
#31 |
|
søt
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundVår hund er også K R E S E N. Vi har prøvd alt av tørrfor. Med dill og dall oppi spiste hun, fasinerende har hun en nese for raspet parmesan f.eks.
|
|
|
#32 |
|
Pandemonium
Sv: Re: Hundeeiere se hit - om kresen hund
Selger Felleskjøpet V&H? Jeg trodde de solgte Labb.
|
|
|
#33 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundÅ jeg trodde bare det var felleskjøpet. Kanskje jeg må lete i dyrebutikken etter det i stedet. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundVet du forresten om de kan fryses i biter? Hårek er 8 kilo, så da vil det jo ta noen dager før han har spist opp en kilo..(For jeg har regnet riktig om han da skal ha bare 160 gram ?) |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pandemonium
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundDu kan finne forhandlerliste inne på vomoghundemat.no, i hvertfall.
|
|
|
#36 |
|
wizzzard
|
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundBikkja vår er kresen på mat, pluss skikkelig sensitiv i magen så han tåler ganske lite av det han faktisk liker, men vi har omsider landa på eit eukanubafôr han faktisk et, som går greit for magen. Han er dog småspist, og et stort sett berre når han er glad. (T.d. tar han gjerne ein neve tørrfôr idet vi kjem heim, men ignorerer det tvert ellers.) |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Fru Jacobsen
Re: Sv: Re: Hundeeiere se hit - om kresen hundHahaha- dette virket faktisk. I allefall i dag. Det gjenstår å se om han finner seg i å spise det samme i morra
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Re: Sv: Re: Hundeeiere se hit - om kresen hundHehe, så moro at det virket! Lykke til videre
|
|
|
#39 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundHehe det virket i to dager, så nektet han å spise det. Så startet vi med Vom og hundemat, og det har han funnet seg i å spise en stund, men nå blånekter han det også. Etter å ha hatt hund som ikke har spist i noen dager nå, ga jeg han Frolic, og da spiste han. Jeg tror rett og slett at han må få variert kost, og jeg må i allefall vente med restene av vom som ligger i fryseren. Sist redigert av gnuri : 21-03-12 kl 18:46. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
...we have cookies
|
Sv: Hundeeiere se hit - om kresen hundJeg var borti en historie om en hund som var så enormt kresen og ikke spiste. Den skulle være hos avlaster eller noe sånt en stund, og avlaster gadd ikke fore med biff og hva det nå var den lille hunden likte. Så han gav tispa tørrfor. Hun spiste ikke. Han gav seg ikke, hunden fikk ikke noe annet enn ordinært hundefor. Det gikk godt over en uke før hunden gav seg og spiste, og etter det spiste den vanlig hundemat. |
|
|
|
![]() |
|
|