Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Omgangssyke og matlaging (poll)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Barnet vårt har omgangssyken, så vi kan ikke komme. Men jeg kan ordne maten likevel.
Ja takk! 1 0,78%
Takk, men nei takk! 120 93,75%
Du kan komme med ingrediensene, men vi tilbereder maten selv. 6 4,69%
Annet. 1 0,78%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 12:02   #21
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Omgangssyke og matlaging (poll)

Jeg henger meg på her , takk! men nei takk!

Gammel 31-12-10, 12:06   #22
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok takket nei, ikke fordi jeg er redd for smitte, men fordi jeg ikke vil belaste en familie med sykt barn.

Gammel 31-12-10, 12:14   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde takket nei på grunn av smittefaren, og syns uansett ikke folk trenger å levere mat til et selskap de ikke skal i selv. (Når det gjelder å belaste familie med omgangssykt barn, så er det vel i og for seg ikke noen umulighet å smelle sammen en waldorfsalat hvis man er to friske voksne).

Nå så jeg at det var dere som var familien med syke barn ja. God bedring, og håper dere slipper å få det alle sammen. De andre klarer helt sikkert å organisere saus og waldorf.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 12:37   #24
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Men hva om de sier at de allerede har gjort innkjøpene, slik at de like gjerne kan komme med frukt/grønt og noen bokser fløte? Når initiativet kommer fra dem? Ville du vært bekymret for å få smitte i hus via druer og valnøtter?

Hvis det hadde vært uåpnede forpakninger så hadde jeg ikke vært bekymret tror jeg.
Vaske druene godt i såpevann og det andre er jo innpakket, så ser ikke helt faren.
Men på den annen side, så hadde det kanskje vært greit for dem å slippe, så jeg hadde sikkert sagt at de ikke skulle behøve å tenke på det.

Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 12:46   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håhå, nei takk du. Jeg hadde helt klart laget den maten selv.

Gammel 31-12-10, 12:47   #26
Kråkesølv
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2010
Kråkesølv har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei takk. Jeg hadde heller dratt på butikken og handlet inn det jeg manglet en å dra omgangssjuke i hus.

Kråkesølv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 12:54   #27
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg også- også for at de som har fått sykt barn skulle slippe.

Opprinnelig lagt inn av Kråkesølv, her.

Nei takk. Jeg hadde heller dratt på butikken og handlet inn det jeg manglet en å dra omgangssjuke i hus.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 13:08   #28
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Takk, men nei takk.
Jeg ville ikke ha belastet familien, og siden jeg har jobbet med mat vet jeg hvor strenge karantenereglene er når det gjelder omgangssyke og matlaging, så jeg hadde laget maten selv.

Gammel 31-12-10, 13:44   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei takk.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 13:52   #30
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg hadde pent takket nei og ønsket god bedring.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 14:25   #31
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for svar, alle sammen! Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for å ikke lage maten, men foreslo i går at jeg i det minste kunne komme med matvarene. Men da jeg snakket med dem i formiddag, så hadde de allerede gjort innkjøp, så da tar vi det selv. Får alltids brukt det. Føles bare så kjipt at de får ekstraarbeid fordi Lillemor ble syk, men det kan jo skje alle. Får vel være glad til at sykdommen brøt ut i går kveld framfor nyttårskvelden. Det kunne blitt riktig så festlig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 14:48   #32
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hadde takket nei og ordnet det selv. De som har sykt barn, skal slippe å tenke på det og det er teit å levere mat når man ikke deltar selv, iallefall så lenge det ikke skaper problemer. Butikken er jo åpen i dag.
Hadde det vært meg med sykt barn, hadde jeg selvsagt tilbudt meg å levere mat/matvarer, men hadde nok forventet et nei.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:44   #33
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Nei takk.
Hadde samme opplegget med julebordet på jobben der en kollega tilbød seg å komme med maten han hadde avtalt å ta med,
jeg sa da nei fordi det ikke er noe vits i å ta noen sjanser.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 18:27   #34
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville takket nei, mest fordi jeg synes de skal slippe å lage mat når de ikke kan komme selv. Det er naturlig at de spør, men man takker nei.
Smitte er selvsagt også et poeng, hele familien her unntatt minste fikk dritten nå i jula tiltross for nazihygiene fra første spyrunde.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 18:39   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har hatt to runder denne jula. På toppen av gravidkvalme. Jeg har god kjøkkenhygiene, jeg hadde vasket hender og alt - det smittet til maten likevel. Om noen tilbød meg mat fra et norohjem (akkurat nå) ville jeg nok bli satt inn for drap.

Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 18:59   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken på smitte hadde ikke falt meg inn en gang, skal jeg være ærlig, men jeg hadde uansett takket nei til at noen som ikke kunne komme i selskapet skulle levere mat. For ikke snakke om å stresse med å lage den når de hadde syke barn i hus.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 00:02   #37
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, men nei takk, og så det Talluah sier.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker det er slikt man tilbyr seg, men som det ikke takkes ja til. Ingrediensene er såpass basic at jeg tenker de kan benytte seg av frukten og nøttene selv, jeg sier selvsagt at de ikke trenger å styre med det. Om druene er smittebærere kommer jo helt an på om noen har tatt på dem eller ikke.

Gammel 01-01-11, 02:46   #38
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde pent bedt vedkommende om å glemme den tanken. Ikke for at jeg på noe vis hadde tenkt på smitte via maten, men fordi at vedkommende selvfølgelig ikke skulle styre med matlaging til et selskap de ikke kunne møte i.

Om nå vedkommende hadde kjøpt inn til dette, og ikke hadde bruk for varene selv, så hadde jeg stukket innom og kjøpt det av dem.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 11:47   #39
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei takk, absolutt ikke. Fordi gjester som ikke skal i selskapet skal få slippe å bidra med mat, men mest fordi jeg ikke vil ha smitte i hus.

Gammel 04-01-11, 17:19   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tanken på smitte hadde ikke falt meg inn en gang, skal jeg være ærlig, men jeg hadde uansett takket nei til at noen som ikke kunne komme i selskapet skulle levere mat. For ikke snakke om å stresse med å lage den når de hadde syke barn i hus.

Enig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.