Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-11, 23:56   #21
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?

Tøybleier er bare helt supert. Vi har brukt det på alle våre 4 jenter. Brettebleier er faktisk førstevalget mitt til små babyer. Mens de ble fullammet og bæsjen var flytende og gjerne ble levert i en eksplosjon foretrakk jeg brillebukse utenpå for å fange opp bæsjen slik at den ikke tøt ut fra bleien, men bortsett fra det er snappi suverent. Og ullbukse utenpå. Lillesøster på snart to bruker alltid brettebleie på natta enda, og av og til på dagen.

Brettebleier og snappi koster nesten ingen ting. Skal du ha brillebukser i tillegg blir det litt dyrere, men snappi trenger du altså strengt tatt ikk.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 04:54   #22
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi gikk over til tøybleier til førstemann da han var ca. 2 år, måtte prøve før han sluttet med bleier. Var veldig godt fornøyd og en av tingene jeg bet meg merke ved var det med lukten, papirbleier stinker virkelig.

Denne gangen blir det forhåpentligvis tøy helt fra begynnelsen av

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 05:15   #23
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Oh yeah, de stinker! Folk tror at tøy skal lukte og stinke, men det er engangs som oser død og djevel.
Har bruk tøy siden minsten var 2-3 uker, og har nå nylig brukt engans for første gang siden da pga. flytting og rot. Det var maaange falske stink-alarmer, og mye æsje-kommentarer her i huset en ukes tid, gitt.
Pluss at ungen ble rød og nesten sår på tisseluren.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:55   #24
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Relativ ny anonse på finn så billig og ok ut...Finnkode: 26215587

Gammel 09-01-11, 22:58   #25
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg innser at tøybleiene våre ligger ganske langt inni et skap, bak en haug med klær, sprinkelseng osv osv. Men jeg har en del brettebleier, brillebukser, ullbukser og noen assorterte bittesmå bleier som jeg akkurat har fått igjen av svigerinna mi fremme, kunne det vært noe? Da kunne dere fått en prøvepakke og sett hva som funker for dere?

Snappien min ble donert til Harriet, men de koster nesten ingenting, om dere vil prøve.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 11:49   #26
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@input: Jeg ville forsøkt brettebleier, jeg er kjempefornøyd!

Gammel 10-01-11, 18:02   #27
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver gjerne brettebleier, men da må man vel ha ullbukser, og jeg kan ikke strikke for alt i verden. Får man kjøpt de noe sted (f.eks. av Harriet som skryter av å være en racer på å strikke lenger fremme her.. )? Har egentlig aldri tenkt over brettebleier som et alternativ, alltid sett for meg at det er veldig tungvindt, men det er kanskje ikke det?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg innser at tøybleiene våre ligger ganske langt inni et skap, bak en haug med klær, sprinkelseng osv osv. Men jeg har en del brettebleier, brillebukser, ullbukser og noen assorterte bittesmå bleier som jeg akkurat har fått igjen av svigerinna mi fremme, kunne det vært noe? Da kunne dere fått en prøvepakke og sett hva som funker for dere?

Ja!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 10-01-11 kl 18:10.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:27   #28
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Bleiebukser i ull får du i alle tøybleiebutikkene, se under "sperrelag". Bleieboden.no, eddabedda.com, krusedull.net, lillegullbleier.no, hippehippo.no, for å nevne de jeg kommer på i farta.

Jeg er absolutt ingen strikker, men kan anbefale WoolHour Shorties, og har tenkt å prøve enten Sustainablebabyish eller Disana neste gang, dvs. dersom jeg våger meg i retning formsydde til neste baby.

Gammel 10-01-11, 18:35   #29
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er altså veldig mye dyrere å kjøpe ullbukser enn å lære seg å strikke, og mye morsommere også.

Jeg kan med glede donere bort noen, for vi kommer til å bruke lommebleier.

Gammel 10-01-11, 21:48   #30
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan heller ikke strikke men det er utrolig hva man kan lære seg ved bruk av YouTube

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:07   #31
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har strikket to sperrelagsbukser av nøstebarnull som jeg skulle vært kvitt, siden jeg heller bruker stinkebleier.
De er rosa. Og ikke innsatt med lanolin.

Noen som er interessert? Jeg vil gjerne ha igjen det garnet koster kanskje.

Gammel 11-01-11, 09:36   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å sette inn med lanolin er såre enkelt og når du først har gjort det, er det helt magisk, altså. Ullbuksen er tissevåt på innsiden hver dag, henges opp, luftes og lukter INGENTING!

Jeg kan godt strikke en ullbukse, altså. Du får se hvor langt du kommer med det som tilbys over her.

Jeg bruker 3-4 ullbukser i løpet av dagen og trenger jo i grunnen ikke flere enn det. Jeg bruker brettebleier med ekstra innlegg om natten, og gjennom dagen bruker jeg brettebleier, itti bitti, fuzzi bunz og sandys om hverandre.

Gammel 11-01-11, 09:54   #33
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Brettebleier fungerer utmerket og om man bretter klart og har liggende, blir de også brukt av far i huset, min mann lærte seg faktisk brettingen og gjorde det selv sist. Satser på vi komme inn i tralten igjen denne gangen, men det er jo veldig greit at de er ferdigbrettet, spesielt når babyen blir såpass stor at h*n ikke ligger stille på stellebordet, da kan det være litt av en utfordring å få på brettisene...

Gammel 11-01-11, 09:56   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg har fulgt rådet ditt, Ole Brumm, og har brettet klar en bunke brettiser, og nå bruker far dem også.

Gammel 11-01-11, 10:02   #35
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bretter de ikke som Harriet gjør, jeg bretter de slik:

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)

Så bra Harriet!

Gammel 11-01-11, 19:59   #36
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Input, kan ikke du sende meg adressen din?
Ting tar litt tid her, men det er iallfall større sjans for at det kommer seg av gårde.

Gammel 11-01-11, 21:34   #37
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ting tar tid her også; jeg leser tråden, må plutselig amme/skifte/trøste og glemmer å svare senere.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:35   #38
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Skal vi skylde på Tåka? Ja, vi gjør det.

Gammel 10-02-11, 12:49   #39
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Selv om det er en gammel tråd må jeg henge meg på her - papirbleier stinker virkerlig. Tøybleiene var mye bedre på alle måter, kanskje med unntak av at de ikke holdt tett hvis man glemte å skifte en hel dag.

Jeg har fått igjen noen av de jeg lånte bort til Luftslottet, men jeg vet ikke om det er de store eller de små Sandy / Motherease (de trenger ullbukser utenpå). Det vet kanskje Luftslottet? De små har vært brukt til, i rekkefølge:

2 tyske barn
1 norsk barn (min eldste)
1 tysk barn
1 norsk barn (min venninnes)
1 norsk barn (min yngste)
1 norsk barn (Luftslottets eldste)
1 islandsk barn (?)

Godt brukt, men sikkert ok enda.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:29   #40
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Banana, du har fått igjen alle de små bleiene, såvidt jeg vet. Jeg tror du skal ha fått alle de store også, men der må jeg få dobbeltsjekket inni et skap bak en haug med kasser. Det er ikke helt mitt gebet for tiden.

Fine bleier, vi brukte de små masse og de store litt. Snille Banana!

Input, om du bruker de bleiene sammen med ullbuksene fra meg, tror jeg du skal være dekket for en god stund.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.