|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Tøybleier er bare helt supert. Vi har brukt det på alle våre 4 jenter. Brettebleier er faktisk førstevalget mitt til små babyer. Mens de ble fullammet og bæsjen var flytende og gjerne ble levert i en eksplosjon foretrakk jeg brillebukse utenpå for å fange opp bæsjen slik at den ikke tøt ut fra bleien, men bortsett fra det er snappi suverent. Og ullbukse utenpå. Lillesøster på snart to bruker alltid brettebleie på natta enda, og av og til på dagen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Vi gikk over til tøybleier til førstemann da han var ca. 2 år, måtte prøve før han sluttet med bleier. Var veldig godt fornøyd og en av tingene jeg bet meg merke ved var det med lukten, papirbleier stinker virkelig.
|
|
|
#23 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Oh yeah, de stinker! Folk tror at tøy skal lukte og stinke, men det er engangs som oser død og djevel.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Relativ ny anonse på finn så billig og ok ut...Finnkode: 26215587
|
|
|
#25 |
|
geskjeftig
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Jeg innser at tøybleiene våre ligger ganske langt inni et skap, bak en haug med klær, sprinkelseng osv osv. Men jeg har en del brettebleier, brillebukser, ullbukser og noen assorterte bittesmå bleier som jeg akkurat har fått igjen av svigerinna mi fremme, kunne det vært noe? Da kunne dere fått en prøvepakke og sett hva som funker for dere?
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?@input: Jeg ville forsøkt brettebleier, jeg er kjempefornøyd!
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Jeg prøver gjerne brettebleier, men da må man vel ha ullbukser, og jeg kan ikke strikke for alt i verden. Får man kjøpt de noe sted (f.eks. av Harriet som skryter av å være en racer på å strikke lenger fremme her..
Ja!
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 10-01-11 kl 18:10. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Bleiebukser i ull får du i alle tøybleiebutikkene, se under "sperrelag". Bleieboden.no, eddabedda.com, krusedull.net, lillegullbleier.no, hippehippo.no, for å nevne de jeg kommer på i farta.
|
|
|
#29 |
|
geskjeftig
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Det er altså veldig mye dyrere å kjøpe ullbukser enn å lære seg å strikke, og mye morsommere også.
|
|
|
#30 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Jeg kan heller ikke strikke men det er utrolig hva man kan lære seg ved bruk av YouTube
|
|
|
#31 |
|
Curlingkone
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Jeg har strikket to sperrelagsbukser av nøstebarnull som jeg skulle vært kvitt, siden jeg heller bruker stinkebleier.
|
|
|
#32 |
|
Epikur
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Å sette inn med lanolin er såre enkelt og når du først har gjort det, er det helt magisk, altså. Ullbuksen er tissevåt på innsiden hver dag, henges opp, luftes og lukter INGENTING!
|
|
|
#33 |
|
er her
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Brettebleier fungerer utmerket og om man bretter klart og har liggende, blir de også brukt av far i huset, min mann lærte seg faktisk brettingen og gjorde det selv sist. Satser på vi komme inn i tralten igjen denne gangen, men det er jo veldig greit at de er ferdigbrettet, spesielt når babyen blir såpass stor at h*n ikke ligger stille på stellebordet, da kan det være litt av en utfordring å få på brettisene...
|
|
|
|
#34 |
|
Epikur
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Jeg har fulgt rådet ditt, Ole Brumm, og har brettet klar en bunke brettiser, og nå bruker far dem også.
|
|
|
#35 |
|
er her
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Jeg bretter de ikke som Harriet gjør, jeg bretter de slik: (Kilde: youtube.com) ) Så bra Harriet!
|
|
|
|
#36 |
|
geskjeftig
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Input, kan ikke du sende meg adressen din?
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Ting tar tid her også; jeg leser tråden, må plutselig amme/skifte/trøste og glemmer å svare senere.
|
|
|
|
#39 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Selv om det er en gammel tråd må jeg henge meg på her - papirbleier stinker virkerlig. Tøybleiene var mye bedre på alle måter, kanskje med unntak av at de ikke holdt tett hvis man glemte å skifte en hel dag. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
geskjeftig
|
Sv: Er det bare jeg som synes papirbleier stinker?Banana, du har fått igjen alle de små bleiene, såvidt jeg vet. Jeg tror du skal ha fått alle de store også, men der må jeg få dobbeltsjekket inni et skap bak en haug med kasser. Det er ikke helt mitt gebet for tiden.
|
![]() |
|
|