|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?
Jeg er også der, kjenner jeg. Ikke noe jeg MÅ, men mange tradisjoner jeg har lyst til å videreføre. Jeg tilpasser meg selvsagt til der jeg feirer jul, og innser at alle ikke gjør det sånn som jeg er vant til, men når jeg er hos mine foreldre har jeg nok litt "faste postar", ja. Men ikke noe jeg må i den forstand at det føles som en plikt.
![]() |
#22 |
One of These Days
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Vi har en del juletradisjoner og jeg er veldig glad i dem. Tradisjoner er en viktig del av jula her i huset, men det blir også jul uten, bare ikke vanlig jul! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Jeg har et avslappet forhold til det, tror jeg. I år skal vi f.eks ha kalkun, første gang vi har det. Barna MÅ ha julestrømpe julaften morgen og jeg synes det hører med å bake litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Fola Blakken
|
![]() |
![]() |
#25 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Nja, jeg er vel sånn midt imellom. Temmelig avslappet men det er alikevel noen must som må til.
![]() |
#26 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Jeg er veldig avslappet til det, men syns jo det er koselig at huset er julepyntet, og å være sammen med familien og feire jul.
![]() |
#27 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Jeg er heller ikke så nøye på det, men noen ting må være på plass for at jeg skal føle at det er jul. |
![]() |
![]() |
#29 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der befinner nok jeg meg også. Jeg liker tradisjoner og forutsigbarhet. Og jeg liker at jentene har de samme forventningene og opplevelsene som jeg har hatt i oppveksten min. Når de med stjerner i øynene sier "Sånn var det i fjor også" så føler jeg at jeg har gitt dem noe viktig og riktig.
![]() |
#30 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
#31 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Jeg har ganske mange ting som bare må være sånn og sånn, og heldigvis hadde ikke mannen med seg så mange spikrede tradisjoner inn i forholdet, så jeg har indoktrinert ham med mine.
![]() |
#32 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Samme her.
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Jeg må ingenting, eller druesalat må jeg lage om kvelden lillejulaften. |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Eg har vel ein tradisjon som må til for å få julesteming, og det er julegårdsbesøk. Då kjøper me tre, hopper i høyet (dvs. voksne sitter på låven og drikker kaffi), helser på kalvene, griller og handler i gårdsbutikken. Og helser på "gårdskona" siden ho jobber i barnehagen. Årets koseligste dag, og eit absolutt must for ungene.
![]() |
#35 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Jeg er ekstremt avslappet. Med en juleglad mann og ditto barn blir det bra likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Jeg var veldig "sånn og sånn", men det blir mer og mer whatever. Jeg baker, vasker og koser, men jeg er ingen superdame, og døgnet har bare 24 timer, merkelig nok. Jeg har jul i hele huset, vi koser oss i adventstiden, men jeg dropper sølvpuss og er 100% sikker på at Hardangerbestikket duger i massevis. Vi baker 2 sorter (pepperkaker og gjærbakst) og dere ser med aldri happymuffinsbloggende om svibler, berlinerkraser og hjemmestrikkede julekuler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Jeg bruker å gjøre ting ganske likt fra år til år, men når man flytter seks dager før jul så oppdager man at det fint blir jul selv om alt ikke blir gjort akkurat som man pleier. |
![]() |
![]() |
#38 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Eldste er veldig opptatt av tradisjoner og hvordan ting "alltid" har vært siden hun var liten, så hun ønsker veldig å ha ting likt. Bare det at bestemor og bestefar har flytt fra hus til leilighet gjør ting litt krøllete i hodet hennes. Hjemme har vi mer en vane enn en tradisjon på hvordan vi gjør ting.
![]() |
#39 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?Det er ikke slik at en lite feil eller mangel velter hele jula. Om vi gjør det sånn eller slik dette året spiller ingen rolle. Men det er klart, det er jo en helhet som må være på plass, ellers så blir det jo ikke noen jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Avslappa forhold til juletradisjonene?ENkelte tradisjoner MÅ gjennomføres på den faste vanlige måten. Det gjelder å sette seg til bords kl.17 når julen ringes inn, pakkeutdelingen i rolige former, julestrømpe og goddisen jeg setter frem rundt omkring på morgenkvisten julaften. Og den samme gode gamle pynten.
![]() |
|
|